Beantwoord

tv hapert regelmatig

  • 8 January 2021
  • 16 reacties
  • 4424 Bekeken

  • Rising star
  • 11 reacties

Bij het live tv kijken hapert het beeld regelmatig of geeft het blokjes. Dit gebeurt op alle kanalen en op alle decoders in huis. Soms kan je op een bepaald kanaal maar seconden kijken, daarna stopt het beeld  en valt de verbinding weg. even zappen naar een ander kanaal en het is weer opgelost. Terugkijktv of opnames geven geen problemen. Iemand een idee? 

 
 
icon

Beste antwoord door IFA 12 February 2021, 15:48

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@IFA Kan je je modem en decoder eens herstarten zoals hier staat uitgelegd?

@IFA Kan je je modem en decoder eens herstarten zoals hier staat uitgelegd?

Ik had de herstart al eens geprobeerd zonder succes. Voor de zekerheid toch nog maar is uitgevoerd  maar weer zonder verbetering. Het is volgens mij ongeveer begonnen toen ik onze 3 decoders heb vervangen. Ik heb ook al stemmen gehoord die zeggen dat het aan de modem zou liggen. Nog mee ideeën?

Reputatie 7
Badge +4

@IFA Ik heb je lijn uitgetest en zie daar niet onmiddellijk een oorzaak voor dit probleem. Doet het zich op de 3 decoders tegelijkertijd voor ?

Hoe zijn je decoders verbonden met de B-Box ? Heb je een mogelijkheid te testen met kabel als ze draadloos verbonden zijn ? 

Het probleem doet zich voor op al onze decoders. Deze zijn alle 3 verbonden via kabel. Momenteel merk ik wel dat het minder frequent gebeurt.

Reputatie 7
Badge +4

@IFA Zeker als het zich op hetzelfde tijdstip op de 3 decoders voordoet lijkt het me een probleem van de modem of lijn (of een ander gemeenschappelijk punt zoals vb een switch,… ) te zijn, hoewel ik dat niet zie in de metingen.

Je schrijft dat het probleem waarschijnlijk begon toen je de 3 decoders hebt vervangen. Heb je stroomkabel dan mee vervangen ? En HDMI en LAN-kabel ? 

De stroomkabels zijn mee vervangen, de HDMI en lan kabels niet maar dit zijn wel recente.

Je gebruikt best niet de HDMI kabel van vroeger type decoder zoals de v5 , maar de nieuwe UHD  HDMI kabel

Het lijkt me sterk dat het aan de HDMI kabels ligt. Bij 1 decoder is het de nieuwe kabel, bij de andere decoders zijn het recentelangere kabels. 

als je de goed type kabels hebt die voldoen aan UHD dan zal het inderdaad niet daaraan liggen, maar dit wordt wel meegeven omdat er wel al problemen opgelost werden door niet de oude HD kabels te gebruiken maar de UHD kabels.

Ter bijkomende info: 

wat hier al in andere posten ook aangebracht werd:

bijgeleverde HDMI kabel is een versie 1.4 kabel type "Shielded High Speed HDMI Cable"
welke 2160p60 with Rec. 2020 en HDR (en ARC) ondersteund.
https://nl.wikipedia.org/wiki/High-definition_multimedia_interface#HDMI_1.4

Er is wel degelijk verschil tussen HDMI kabels.
HDMI 2.1: 4K120, 8K60, slimme game-modes en beter geluid voor TV - HDMI 2.1: 48 Gigabit per seconde - Hardware Info


Heb deze gekocht en sindsdien geen problemen meer:
Cable Matters Ultra 8K HDMI-kabel van 48Gbps in pakket van 3 stuks met ondersteuning voor 8K 120Hz en HDR voor PS5, Xbox Series X/S, RTX3080/3090, Apple TV en meer - 2 meter: Amazon.nl

Reputatie 7
Badge +4

@IFA De uitleg die Martin geeft over de HDMI kabels geldt vooral voor de android decoder (V7), al kan het natuurlijk nooit kwaad om bij een nieuw toestel ook een nieuwe kabel te gebruiken. 

Weet je of het gelijktijdig is dat de 3 decoders storingen geven ? Je schrijft ook dat het nu minder voorvalt, is dat dan maar heel sporadisch ? Als het nog te vaak voorkomt kunnen we de modem vervangen of iemand ter plaatse sturen voor nazicht. 

Het gebeurt op alle tv’s. Of het gelijktijdig is, weet ik natuurlijk niet. Het is moeilijk om op 3 tv ‘s gelijk te kijken. En het duurt maar een paar seconden dus onmiddellijk op een andere tv gaan kijken is ook moeilijk. Iemand van de technische helpdesk sprak ook over vervanging van de modem. 

In het begin was het een paar keer per uur, op dit moment een paar keer per avond.

Reputatie 7
Badge +5

@IFA Ik heb je modem omgeruild, je zal hier ook een e-mail voor hebben ontvangen. Je zal deze normaal vrijdag ontvangen.

ik heb de mail net ontvangen. Na installatie en test van de nieuwe modem, breng ik weer verslag uit. alvast bedankt.

@DaisyS  Ik heb de modem vervangen en de oude teruggestuurd. Tot nu tot geen problemen meer! :relaxed:

Bedankt voor het advies en de omruiling.

Reputatie 7
Badge +5

@IFA Graag gedaan en een goed weekend!