Vraag

TV hapert en valt uit. Internet langzaam en hapert ook

  • 6 March 2020
  • 6 reacties
  • 631 Bekeken

Goedemorgen. 

In alle eerlijkheid….dit is mijn laatste hoop. 

Ik probeer in contact te komen met Proximus maar naar het schijnt als je (hard) werkt lukt dat niet …

Al een goed jaar geleden is mijn gezin (5 personen) gestart met klagen over TV en internet. Ik heb een aantal keren met Proximus gebeld en naar de shop geweest, abonnementen aangepast, decoders gereset en vervangen, iemand een wifi-extender laten plaatsen en dan vergeet ik waarschijnlijk nog wat toestanden.

Begin februari is ‘t genoeg geweest en neem ik mezelf voor om een soort dossier bij te houden zodat ik nog 1 keer in ultimo m’n verhaal kan doen bij Proximus en hun de kans geef om alles op te lossen of anders zal ‘t dan toch Telenet worden…

20 februari krijg ik onverwacht en ongevraagd  een mail van Proximus met de melding “Wij komen uw Proximus-ervaring gratis optimaliseren” waarbij ze aankondigen dat er “eerstdaags” iemand thuis gaat langskomen om ervoor te zorgen dat alles perfect draait en mijn volledige Proximus ervaring top wordt….als dat nu niet welgekomen is, perfecte timing en eindelijk eens een “holistsiche” benadering vanuit commercieel en klantenstandpunt, goed idee Proximus !

29 februari heb ik nog niemand gehoord en valt decoder 1 nog eens uit, dus nog maar eens bellen. wordt weer gereset en dan draait ‘t weer voor een paar uur en ik vraag achter de mail van 20 februari. Keulen en donderen, geen probleem, het wordt nagevraagd en ik zal gecontacteerd worden.

6 maart…..en ik heb nog altijd niks gehoord. En dan probeer ik deze ochtend nog maar eens op zoek te gaan naar eencontactpunt waar ik mijn hele verhaal kan doen en niet 1 item maar dat gaat dus niet bij Proximus. Je mag bellen of chatten tijdens de kantooruren (ook al gedaan trouwens), of wat FAQ’s bekoekeloeren...Of via deze weg contact zoeken. En hier ben ik dus.

Heel deze uitleg voor de volgende topics.

  • Wanneer word ik nu eindelijk gecontacteerd voor mijn optimale Proximus-ervaring. Als ik van iemand een mailadres krijg stuur ik met plezier het mailtje door als bewijs dat ik dat wel effectief gehad heb. De (trouwens vriendelijke) medewerker aan de telefoon op 29 februari wist van het bestaan van dergelijke mailtjes niets af.
  • Decoder 1 functioneert een klein uur en blokkeert dan totaal op 1 beeld. Niks meer mogelijk, enkel via button achteraan op decoder op en af en zetten en spel opnieuw voor een uur OK
  • Decoder 2 hapert. Verschillende variaties houden het spannend….
    • Ofwel bij LiveTV krijg ik een “gescheurd” beeld met allerlei toffe kleurenpixels die door elkaar lopen  
    • ofwel verdwijnt de verbinding die dan vanzelf terug opstart
    • ofwel vliegen we bij een TV replay eruit en dan kijken we ineens terug Live TV
    • Ofwel blijft alles hangen en moeten we ook terug alles heropstarten cfr  decoder 1 
    • ofwel loopt het geluid niet simultaan met het beeld. Echt het proberen waard, een sublieme tv-experience ...
    • Ofwel communiceert de afstandsbediening wel met de decoder ( kanaal wijzigt op decoder) maar gaat dat niet door naar de TV ( kanaal wijzigt niet) dus bvb van Q2 naar VT4 op de decoder, maar Q2 blijft op de TV
    • Ofwel start de decoder helemaal niet op tenzij via de on/off button.
  • Wifi staat nu op 2.4 , de vroegere 5.0 was beter maar bon.
    • Gemiddeld elke avond verliest mijn pc het signaal voor een keertje of 3 , en dat gedurende een minuut of 2 , niet op vaste momenten maar random.
    • Zo een keertje per week vraagt die mijn wifi-code opnieuw
    • Mijn kinderen en echtgenote willen zelfs niet meer connecteren met wifi thuis, die blijven vrolijk op 3G omdat de verbinding teveel uitvalt.
    • als we dan toch via bvb pc met verschillende op de wifi zitten, dan wordt er toch wel altijd eentje uigeknald.
    • En oh ja, als er iemand TV kijkt via de decoder en ik probeer via de tablet Pickx te kijken dan geraak ik meestal zelfs niet opgestart in Pickx.
  • En dan de apotheose….als decoder 1 aanstaat ( dus tijdens dat ene uur), en decoder 2 en dan ook nog iemand van  op de wifi zit, ja dan , ja dan lijkt het op russische roulette, wie krijgt er de connectie-kogel en mag een boek gaan lezen…

Ziezo, zoals gezegd dus ten einde raad en deze keer eens alles in beeld proberen te brengen. En deze keer moet ook alles opgelost geraken (het woord reset wil ik niet meer horen), want ik heb geen tijd en ook geen goesting om fragmentarisch item per item te behandelen, dat is al genoeg gebeurd en heeft dus niet geholpen.

Wie o wie kan dit alles voor mij oplossen ?? Mailtje sturen naar Proximus kan niet, vandaar dus deze weg.

 

En terwijl ik dit dus wil plaatsen, here we go again….ik moet een onderwerp kiezen of kan mijn items niet plaatsen op ‘t forum. Voor alle duidelijkheid, ik heb geen goesting om weer iemand aan de lijn te krijgen die me enkel item 1 of 2 of whatever oplost voor een paar uur, ALLES oplossen aub.

 

Vriendelijke groeten,

 

Patrick


6 reacties

Je zegt: Wifi staat nu op 2.4 , de vroegere 5.0 

Dit is inderdaad zo dat nu tegenwoordig de wifi band 2.4 en de wifi band 5.0 nu onder één en de zelfde SSID naam uitgezonden wordt, dus als wifi-2.4-xxxx

Dit houdt ook in dat je op toestellen die vroeger op wifi-5.0-xxxx ingesteld stonden je moet kiezen in de de lijst met binnenkomende wifi signalen voor wifi-2.4-xxxx in plaats van wifi-5.0-xxxx

Aangezien  alles al gereset en heropgestart werd en het probleem blijft en dat blijkbaar de mensen van proximus zelf het ook nog niet hebben kunnen oplossen, kunnen zij als ze hier langskomen er voor zorgen dat een technieker langskomt.
Maar je kunt ook altijd een gratis technieker zelf aanvragen die dan kan langskomen bij u om alles eens te analyseren en dit kun je via deze weg hier > http://proximus.be/happyhouse 

Reputatie 7
Badge +4

@patrickvdk  hi
onze excuses  voor de onaangename ervaring
je kan voor dit problem inderdaad een technieker over de vloer krijgen op de manier die martin doorgaf of ik kan ook een afspraak voor je maken
kan je me in dat geval een aantal voorkeurs datums doorgeven waarop de afspraak kan doorgaan ?

Reputatie 6
Badge +3

Alles heeft ook te maken hoe dat de decoders verbonden zijn met de B-BOX3. Draadloos: Wi-Fi Bridge,Wi-Fi Booster of Ruckus HD.  De Wi-Fi bridges zijn heel storingsgevoelig wanneer de link quality oranje,rood kan je last krijgen van verstoord beeld. Via elektriciteitsnet: PLC adapters en tenslotte bedraad door middel van  een netwerkkabel. PLC-adapters hebben last wanneer er zware apparaten op dezelfde stroomkring aangesloten zijn. Het is echt wel trial en error om de oorzaak te vinden. Mijn bedoeling was gewoon extra achtergrondinformatie geven, zoals reeds aangehaald is een happy house technieker de allerbeste oplossing. Het probleem kan ook aan jouw lijn,B-BOX liggen.

Zeker is een technicus ter plaatse laten komen van een happyhouse technieker om alles eens te laten analyseren hier de beste oplossing als reads de tussenkomst van proximus en de zelf ondernomen acties niks opleveren…

De afspraak is mss ook al doorgegeven geweest aan jonathandr 
Hopelijk kan de technieker alles in orde krijgen, laat het ons mss eens weten of het allemaal gelukt is.

Hallo , Zoals gemeld ben ik nogal buzzy, vandaar nu pas reactie. Als ik op de site van de « happy home oplossing kom, zie ik dat ze alles analyseren, ik hoop dat ‘t ook opgelost wordt.

@jonathandr , kan je me contacteren via email aub, dan zoek ik graag een datum. 

@familievandesype ter info, decoder 1 staat letterlijk op 20 cm van de modem, decoder 2 is verbonden via een bridge, alle lampjes altijd groen.... 

Jammer genoeg kunnen we geen afspraken maken via email. Via de contactpagina is er wel een mogelijkheid om via mail support te krijgen; https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html

Reageer