tv hapering

  • 31 May 2023
  • 10 reacties
  • 187 Bekeken

Tv kijken gaat echt niet meer. Constant haperen sinds een 3 tal weken . Eerst af en toe daarna en nu constant. Klantendienst gebeld en moet zeggen , was in orde  , gingen dezelfde dag ´og technieker sturen.  Technieker komt , vervangt box  met de laatste  nieuwe (internet box) , probleem blijft. 2de oplossing  modem vervangen met de v7 dacht ik , probleem blijft . Laatste oplossing :kabel vervangen tss modem en box  , was op eerste zicht de oplossing. Tot een half uur of 45min nadat de technieker weg was , was de hapering er terug . Pffff . Technieker zou morgen bellen om te luisteren en eventueel buiten ergens te kijken Waar ze hun bak staan hebben zeker. 

Ne normale mens zou er zot van worden maar iemand met autisme zoals ik zeker. 

 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@focuske Heb je ondertussen al een telefoontje gehad van de technieker? 

@focuske Heb je ondertussen al een telefoontje gehad van de technieker? 

Dag daisy , 

Ja hij belde iets voor 18u. Ik zei tegen hem dat het nog niet in orde was. 

Ik heb nu wel gemerkt dat pickx tv via de laptop wel werkt zonder haperingen en ook als ik een programma herstart , er geen haperingen zijn. 

Ik vind het persoonlijk dus heel raar. 

Nu de technieker ging morgen of zaterdag terug langskomen maar ik weet niet precies waarvoor , heb hem niet goed verstaan.  Ik vermoed dat hij op straat ergens iets ga testen . 

Idem hier.

Zelf het probleem gedetecteerd: Alles werkt prima als alleen de TV gebruikt wordt.
Van zodra ik de Bluetooth van de Android TV laat connecteren met mijn versterker (Sony map-S1) dan slaat de Android TV tilt: haperend beeld, geen synchroon geluid, opnames bekijken blokkeren, gehuurde film afspelen lukt niet, geluid van de tv-zender komt door maar niet van de radiozenders (bijv. 806 StuBru), …

Volgens mij slechte software van Proximus op die Android TV box.

Reputatie 7
Badge +4

@luc.mus Heb je de mogelijkheid om eens te testen of je dit probleem ook hebt als je een ander toestel (vb koptelefoon) via Bluetooth verbindt met je decoder ? Heb je dan hetzelfde probleem, of is dit enkel als je je versterker verbindt ? 

Alle andere bluetooth koppelingen naar mijn versterker verlopen zonder problemen (GSM, tablet, PC). ik heb geprobeerd om mijn GSM te koppelen. Bluetooth op GSM detecteert de Android TV maar kan niet koppelen. Android TV bleef scannen maar vind geen andere apparaten terwijl er een GSM, laptop en tablet met bluetooth aan in de omgeving waren.
Anders heb ik geen bluetooth apparaten om op decoder te koppelen.
Een technieker is vorige week al langs geweest een heeft zowel de B-box als de pas 1 maand oude decoder vervangen zonder verbetering. Alles werkte toen hij vertrok, pas als ik mijn versterker koppelde waren er weer problemen. Als de bluetooth weer verwijderd was werkte alles weer naar behoren. Zo ontdekte ik de schuldige…

Op onze oude decoder konden we nog voor geluid koppelen via kabelaansluiting, dat is niet mogelijk met die Android.

Reputatie 3
Badge +1

Je kan de android box nog koppelen via een spdif kabel met je versterker. Oftewel via HDMI ARC van je TV naar HDMI van je versterker.

Ik heb nu zo'n digitaal naar analoog audio converter besteld. Ik hoop dat het daarmee opgelost is. Spijtig dat we hiervoor weer kosten moeten maken... 

@luc.mus 

Is het deze dat je dan besteld hebt 

→ Audio omvormer - Ingang 1: Toslink female Ingang 2: Coaxiaal female Uitgang: 2x Tulp female (allekabels.be)

Laat in ieder geval eens weten of het bij u ook goed werkt.

Sounix Digitaal naar Analoog Converter - 192KHz - DAC - Coaxiaal naar Analoog - Audio Converter - 3.5mm - Zwart - USB00105

werkt goed al moet ik nu het volume van de versterker in plaats van op 10 nu op 30 zetten.

Jammer dat de Bluetooth op de Android TV box niet naar behoren werkt.

OK, bedankt voor de feedback, er zijn er nog die deze gekocht hebben of zij ook het volume hebben moeten hoger zetten weet ik echter niet!

Reageer