Vraag

TV Gids VTM verkeerd



Toon eerste bericht

48 reacties

Daar ook zal er geen echt systeem bestaan in replay om exact te starten er zou daarvoor moeten bepaalde codes/markers ingesloten zitten bij begin (en ook eind voor opnames) 

Reputatie 7
Badge +3

Er is een duidelijk probleem , Ik de opnames van het VTM nieuws om 13 uur per dag gepland.

Via de Pickx.be website staan de opnames gepland met begin tijd 12.54 uur.

 

Via de Pickx App staan de opnames gepland om 12.59 uur .

 Zeer raar!!  Nu afwachten om te zien om hoe laat de opname effectief start. Heb een vermoeden dat in replay het start uur is zoals bij een opname 5 minuten vroeger, duidelijk een bug in de programmatie Proximus voor de replay van het 13 uur nieuws.

Reputatie 7
Badge +3

De vraag is of dit automatisch gebeurt wat doorgespeeld wordt van de zenders of dat een proximus medewerker dit zelf moet invoeren want als het automatisch van de zenders kan doorgevoerd worden wat van de zenders uit toekomt, dan kan het moeilijk aan proximus liggen en anders als het moet door iemand ingevoerd worden wat van de zenders toekomt in hun systeem dan kan het natuurlijk wel aan proximus liggen.

In het verleden was het de firma Rovi International Solutions  van TiVo company gevestigd in Luxemburg (externe firma die de EPG leverde aan Proximus). Ik weet niet of het nu nog steeds deze firma is die de EPG verzorgd voor Proximus.

Proximus besteed de EPG dienst het nog steeds uit aan een externe firma ( heb ik persoonlijk vernomen van Proximus medewerkers).

Dan is het inderdaad nodig dat proximus eens serieus met deze externe firma aan tafel zit!

Reputatie 7
Badge +3

Update.

VTM gaat het nakijken en Proximus rechtstreeks contacteren omdat ze het zelf hebben hebben gezien dat hun programmatie verkeerd word ingepland in de EPG van Proximus tussen 12 en 15 uur.

Blijkbaar mogen/kunnen de proximus medewerkers hier niet publiekelijk antwoorden geven over dit probleem. Deze topic moet open blijven voor opvolging van/door de betrokken partijen.

Ik heb vandaag alles moeten resetten door de technische dienst van Proximus . ( modem en decoder) Maar dit is hun standaard policy, ik heb het gedaan maar het probleem is er nog. Vandaag werd het VTM nieuws aangekondigd in de EPG om 12.54 .In replay via de De tv-gids voor al je zenders is nu gratis beschikbaar - Proximus Pickx start het nieuws 10 minuten vroeger 

Het is onbegrijpelijk dat Proximus niets onderneemt. Dit is nu al bezig sinds 23 Juli 2021 . Ik hoop dat VTM het nodige kan doen zodat Proximus dit heuvel verhelpt. En dit is geen verwijt aan de Proximus medewerkers hier op het forum en de zovele die ik telefonisch heb gesproken. Groeten, Patrick

Reputatie 1
Badge

Eerlijk gezegd, ik vraag me af hoe lang die gids hier al bestaat? Want ik  ben al ruim een maand klant maar tv was kapot, en over een jaar was er zeker zo geen gids. Er zijn er bij Belgacom vroeger wel meerdere opgedoken, maat dit waren allemaal normale gidsen. Horizontaal en niet vertikaal zoals in een weekblad. Ik vind het trouwens erg moeilijk om werken, en nu moet je zitten schuiven met die zender en anders schrollen. Ook een zenderbalk van 14 dagen lijkt men hier na meer dan 10 jaar nog niet te kennen, en een film blijft een film. Geen drama of een Western. Je zal het wel zien als he iets hebt opgenomen.

Reputatie 7
Badge +3

@HadewychT  Ter info ondanks weer foute programmatie vandaag 12.54 uur,  startte het 13 uur Journaal op VTM correct in Replay functie zowel via de decoder en in de app. Kan je dit doorgeven. Bedankt Patrick.

Reputatie 7
Badge +3

Het is nu al een maand dat dit duurt . 

Vandaag staat het nieuws van 13 uur  geprogrammeerd om 12.55 uur . Gisteren om 12.54 uur . Eergisteren en de dagen voordien 12.55 uur.

Ze kunnen of willen blijkbaar niets doen bij Proximus.  Het is gewoon schandalig. Telkens die blablabla , modem herstartten, decoder herstarten, decoder resetten , modem resetten, wij krijgen de gegevens zo door van VTM enz…..

Is daar nu geen enkele expert bij Proximus die de moeite wil/kan doen om het zelf eens te testen  zowel via de pickx website , de a pickx app en decoder. 

Heb genoeg geduld gehad , VTM gaat het ook laten escaleren daar er bij hen geen problemen zijn en Proximus gewoon niet communiceert op een degelijke manier. 

Ik ga maandag klacht indienen bij de Ombudsdienst voor Telecom tegen Proximus wegens het niet correct aanleveren van hun diensten waar ik voor betaal.:rage:

Reputatie 7
Badge +3
Maandag  02/08/2021 TV Gids VTM niet correct

Nu staat op 02/08/2021 het VTM nieuws gepland om 12:59 uur in de EPG ( TV gids) . Maar in Replay via de website begint het programma 10 minuten te vroeg. ( idem via de pxckx app zowel via mobiel als wifi connectie en op de decoder) Modem herstarten, decoder herstarten en app de-installeren en opnieuw installeren zal dit niet oplossen. Ook kreeg ik de raad van de technische dienst om mijn computer te resetten om het probleem via de website van proximus op te lossen. De gekste uitleg en voorstellen , maar al meer dan een week blijven ze vasthouden aan hun verouderde strategie en standaard antwoorden bij Proximus , als het over een niet correct werkende EPG gaat. 

Reputatie 7
Badge +5

@Pat52 Dit is een gekend probleem waar we actief een oplossing voor aan het zoeken zijn met de verschillende partners. Als voorlopige oplossing kan je altijd het nieuws opnemen, dan kan reclame in het begin nog altijd doorgespoeld worden.

We zijn er in ieder geval mee bezig.

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Dit is een gekend probleem waar we actief een oplossing voor aan het zoeken zijn met de verschillende partners. Als voorlopige oplossing kan je altijd het nieuws opnemen, dan kan reclame in het begin nog altijd doorgespoeld worden.

We zijn er in ieder geval mee bezig.

@DaisyS Bedankt voor de update.:wink:

Soms kan een herstart van de decoder helpen en dit enkel in het geval een een update van de programmagids om één of andere reden niet goed binnen gekomen is op de decoder, maar voor de andere gevallen zal dit inderdaad geen aarde aan de dijk brengen.

Reputatie 7
Badge +3

Blijkbaar zit het probleem toch bij Proximus zelf.

Heb net bevestiging gekregen van VTM dat ze  dezelfde programmatie uitsturen naar de verschillende providers.  Conclusie Proximus zal moeten uitzoeken wat er bij de in planning van de VTM programmatie fout loopt in hun EPG systeem.

Groeten, Patrick

Reputatie 7
Badge +3

Ondertussen heb ik een reactie gekregen van de verantwoordelijke voor de TV-gids. Het is inderdaad nog niet opgelost. We zijn het probleem aan het onderzoeken en ondernemen verdere stappen om tot een oplossing te komen.

@HadewychT Bedankt voor de update.

@HadewychT @jonathandr @GeertC @DaisyS @AntonellaD  Ik wacht nog steeds op een antwoord. Meer dan TWEE maanden later nog steeds niet opgelost . Ik ben het BEU!! dat proximus technische support er niet in slaagt een deftig antwoord te geven , het te verhelpen. Ik betaal voor een Flex Pack en wil dan ook dat de aangeboden diensten in het pack correct functioneren, wat nu niet het geval is. Ik sta op het punt om een klacht in te dienen bij de Ombudsdienst voor telecom , aangezien er van Proximus niets word gedaan om dit probleem te verhelpen. ( AUB beste Proximus forum medewerkers neem dit niet persoonlijk op) Maar het wordt tijd dat dit word aangekaart via de Ombudsdienst , daar de achterliggende diensten bij Proximus tweedelijns en experten het verzuimen om te antwoorden of een oplossing aan te kondigen. Geduld is een schone deugd maar hier is het geduld op. De technische support van Proximus die durft te beweren dat de klant niet weet hoe de diensten in zijn pack te gebruiken , dit was erover vandaag. 

Ik ben al klant sinds de start van Proximus TV destijds Belgacom TV  en weet zeer goed hoe gebruik te maken van de diensten in mijn Flex Pack.

Proximus zou beter zorgen voor bekwame medewerkers in de klanten dienst  en stoppen met outsourcing call centers te gebruiken. ( soms gebeurd als je naar Proximus belt ze de Telenet procedure gebruiken ter info/anekdote)

 

N.B. Mag ik vragen dat alleen Proximus medewerkers reageren om het overzichtelijk te houden , bedankt.

 

Reputatie 1
Badge

Ik weet wat er scheelt, maar weet niet wiens fout het is. Geregeld word hier een zendergids van een week geleden doorgegeven. Ik spreek wel voor de V7 dit probleem gebeurt 2-3 maal per week, soms niet het door die knop een 5 tal sec. uit te schakelen, maar meestal niet. Vandaag staat die gids op de 17 de, en is het dus onmogelijk om programma’s op te nemen. Ben niet zeker of het over ganse   zenderlijst gaat.

Reputatie 1
Badge

Ik weet wat er scheelt, maar weet niet wiens fout het is. Geregeld word hier een zendergids van een week geleden doorgegeven. Ik spreek wel voor de V7 dit probleem gebeurt 2-3 maal per week, soms niet het door die knop een 5 tal sec. uit te schakelen, maar meestal niet. Vandaag staat die gids op de 17 de, en is het dus onmogelijk om programma’s op te nemen. Ben niet zeker of het over ganse   zenderlijst gaat.

Ik heb die fout van die week verschil nu terug goed gekregen door nogmaals die knop achteraan in te drukken, en na een  langere tijd terug in re schakelen. Dus blijkbaar denk ik dat de gids zich op een of andere wijze niet niet automatisch herlaad, en terugvalt op de weergave van de week er voor. Dus een soort softwarefout, hetzelfde wat er gebeurt bij bv weergave bij Eclips Tv van de dingen des levens (altijd zelfde uitleg over enkele weken) en de problemen bij VTM gids. Dus denk ik ook dat Proximus hier niet rechtstreeks voor in gebreke kunnen gesteld worden . Zeker niet als het probleem zich stelt op de V7, omdat deze in de ontwikkelingsfase zit. Velen zullen zeggen bij Telenet is dat niet, dat is ook niet moeilijk als je maar met 1 box werkt, en dan kan je je volledig inzetten op die box. Maar als je bij Telenet met een zwarte box zit, krijg je ook niet de laatste nieuwe. Je krijgt gewoon de zelfde, wel een nieuwe dus, maar hij word dus niet meer ondersteund door Telenet.

Reputatie 7
Badge +3

 

Verkeerde datum er staat Vandaag 19 Januari in plaats van Vandaag 09 Augustus

Sinds zaterdag staat er bij alle programma’s in de TV gids via de website De tv-gids voor al je zenders is nu gratis beschikbaar - Proximus Pickx als datum 19 Januari . In de screenshots kan je het zien. Modem is gerest ( fabrieksinstelling ) maar heeft niet geholpen. Dit probleem is enkel via de website TV, sport, films en series live uitgezonden of uitgesteld in replay - Proximus Pickx.  Ook vorige programma’s  in replay hebben verkeerde datum . Vb. Reizen Waes van afgelopen zaterdag 07 Augustus 2021 op de site staat er “Reizen Waes: Japan
TV Replay  Zat 19 Jan | 20:45 - 21:30 | Documentaire”

 

Reputatie 1
Badge

Ik weet wat er scheelt, maar weet niet wiens fout het is. Geregeld word hier een zendergids van een week geleden doorgegeven. Ik spreek wel voor de V7 dit probleem gebeurt 2-3 maal per week, soms niet het door die knop een 5 tal sec. uit te schakelen, maar meestal niet. Vandaag staat die gids op de 17 de, en is het dus onmogelijk om programma’s op te nemen. Ben niet zeker of het over ganse   zenderlijst gaat.

Ik heb die fout van die week verschil nu terug goed gekregen door nogmaals die knop achteraan in te drukken, en na een  langere tijd terug in re schakelen. Dus blijkbaar denk ik dat de gids zich op een of andere wijze niet niet automatisch herlaad, en terugvalt op de weergave van de week er voor. Dus een soort softwarefout, hetzelfde wat er gebeurt bij bv weergave bij Eclips Tv van de dingen des levens (altijd zelfde uitleg over enkele weken) en de problemen bij VTM gids. Dus denk ik ook dat Proximus hier niet rechtstreeks voor in gebreke kunnen gesteld worden . Zeker niet als het probleem zich stelt op de V7, omdat deze in de ontwikkelingsfase zit. Velen zullen zeggen bij Telenet is dat niet, dat is ook niet moeilijk als je maar met 1 box werkt, en dan kan je je volledig inzetten op die box. Maar als je bij Telenet met een zwarte box zit, krijg je ook niet de laatste nieuwe. Je krijgt gewoon de zelfde, wel een nieuwe dus, maar hij word dus niet meer ondersteund door Telenet.

Blijkbaar helpt dit dus allemaal niets, en zal het wachten worden op “”n andere software versie, want die zendergids gaf juist het zelfde weer als daarstraks. Telkens je de televisie uitschakelt, zet de gids zich gewoon een week terug. Ik denk dat het probleem ook op te lossen is zonder dat je op die knop duwt, maar zelf heb ik dit nog niet  bekeken. Ja ik denk wel dat het gaat, het is gewoon de software zoals ik zei die zich niet aanpast aan het toestel. Je kan dus gewoon met je pijltjes boven de zendergids op vandaag zetten. Normaal zou hij dat dus zelf moeten doen, maar daar hapert dus iets bij software.

Ondertussen heb ik een reactie gekregen van de verantwoordelijke voor de TV-gids. Het is inderdaad nog niet opgelost. We zijn het probleem aan het onderzoeken en ondernemen verdere stappen om tot een oplossing te komen.

@HadewychT Bedankt voor de update.

 

 @HadewychT @jonathandr @GeertC @DaisyS @AntonellaD  Ik wacht nog steeds op een antwoord. Meer dan TWEE maanden later nog steeds niet opgelost . Ik ben het BEU!! dat proximus technische support er niet in slaagt een deftig antwoord te geven , het te verhelpen. Ik betaal voor een Flex Pack en wil dan ook dat de aangeboden diensten in het pack correct functioneren, wat nu niet het geval is. Ik sta op het punt om een klacht in te dienen bij de Ombudsdienst voor telecom , aangezien er van Proximus niets word gedaan om dit probleem te verhelpen. ( AUB beste Proximus forum medewerkers neem dit niet persoonlijk op) Maar het wordt tijd dat dit word aangekaart via de Ombudsdienst , daar de achterliggende diensten bij Proximus tweedelijns en experten het verzuimen om te antwoorden of een oplossing aan te kondigen. Geduld is een schone deugd maar hier is het geduld op. De technische support van Proximus die durft te beweren dat de klant niet weet hoe de diensten in zijn pack te gebruiken , dit was erover vandaag. 

Ik ben al klant sinds de start van Proximus TV destijds Belgacom TV  en weet zeer goed hoe gebruik te maken van de diensten in mijn Flex Pack.

Proximus zou beter zorgen voor bekwame medewerkers in de klanten dienst  en stoppen met outsourcing call centers te gebruiken. ( soms gebeurd als je naar Proximus belt ze de Telenet procedure gebruiken ter info/anekdote)

 

N.B. Mag ik vragen dat alleen Proximus medewerkers reageren om het overzichtelijk te houden , bedankt.

 

Reputatie 1
Badge

@Pat52 Dit is alle dagen zo in de tv-gids van vtm. De buurtpolitie stopt en daar sluit het nieuws zich aan aan. 

Alle programma’s in de tv-gids sluiten zich continu aan mekaar aan ook al zit er reclame tussen. 

:joy: Het nieuws van 13 uur begint toch om 13 uur ???? en niet om 12.54 uur !!!:thinking:

Waarom steeds ontkennen dat er een probleem is bij Proximus met de TV gids. :rage:

We zijn helaas afhankelijk van de info die de zenders ons doorsturen. Ik heb het in ieder geval doorgegeven.

 

Geert

Dat kan volgens mij toch niet de fout van die zender zijn? Want diezelfde uitleg gaf Belgacom ook over 15 jaar bij een andere zender. Waar men bij De dingen des levens de inhoud van de soap helemaal door heen haalde. Door de aflevering die zou te zijn zijn, die van5 weken ervoor was, en had dus iemand die die soap volgde, al lang gezien weken op voorrand. Maar als je dit dan aan Belgacom voorlegde was dit zogezegd ook de fout van de zender. Ik heb toen naar Amerika geschreven om te vragen hoe dat zat en of dit kon kloppen, en volgens hun was die kans onbestaande. Volgens mij gebeuren die fouten hier, in de software van die gidsen, misschien legde men toen in die tijd nog banden er op die men moest verwisselen. En is daar iets mee mis gelopen.

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Dit is alle dagen zo in de tv-gids van vtm. De buurtpolitie stopt en daar sluit het nieuws zich aan aan. 

Alle programma’s in de tv-gids sluiten zich continu aan mekaar aan ook al zit er reclame tussen. 

:joy: Het nieuws van 13 uur begint toch om 13 uur ???? en niet om 12.54 uur !!!:thinking:

Waarom steeds ontkennen dat er een probleem is bij Proximus met de TV gids. :rage:

We zijn helaas afhankelijk van de info die de zenders ons doorsturen. Ik heb het in ieder geval doorgegeven.

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Dit is alle dagen zo in de tv-gids van vtm. De buurtpolitie stopt en daar sluit het nieuws zich aan aan. 

Alle programma’s in de tv-gids sluiten zich continu aan mekaar aan ook al zit er reclame tussen. 

:joy: Het nieuws van 13 uur begint toch om 13 uur ???? en niet om 12.54 uur !!!:thinking:

Waarom steeds ontkennen dat er een probleem is bij Proximus met de TV gids. :rage:

We zijn helaas afhankelijk van de info die de zenders ons doorsturen. Ik heb het in ieder geval doorgegeven.

 

Geert

@GeertC   Bedankt Geert om het door te geven. Want ik ben zeker dat het een bug is. Bij VTM zelf en Telenet  staat het op de dagen dat het bij Proximus foutief stond wel correct in de TV gids( het nieuws om 13 uur en niet om 12.54uur). Ik heb gemerkt dat de EPG correct staat voor VTM en rond 12 uur op de middag de programma’s plots 5 tot 6 minuten vroeger staan. De programma's van 12 uur tot en met 15 uur .

Vandaag is het niet gebeurd wel vorige week vrijdag, deze week op maandag en dinsdag.

Fout in TV gids VTM 23 juli 2021

Patrick

hoe zit dat eigenlijk bij TN als een vorige uitzending uitloopt wordt de start van de volgende uitzendingen dan direct aangepast?

Reageer