Tv gids klopt niet met werkelijlheid


Deze week is het al een paar keer voorgevallen dat de programmatie in de tv gids niet klopt waardoor de opnames dus ook niet overeen komen met het programma dat ik wou zien... 

 

Bijvoorbeeld vrijdag 20/3 stond temptation island op de tv gids pas ingepland om 21u30 ipv om 20u30. 

En zo is het deze week nog een paar keer geweest.. 


This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ik denk dat dat vooral komt door het feit dat meestal de journaals wat langer duren door dat stom virus en dan klopt het niet meer hé. 

Mijn voorbeeld van vrijdag in verband met temptation  island was echt foutief ingepland. 

Ze hadden het programma van na temptation island ervoor ingepland. 

Daarnaast is er op de zender vijf geen journaal.

Ook vandaag stonden de afleveringen van FBI en daarna Bull op vijf ook verkeerd ingepland!

 

 

Foto 1 is de programmatie op proximus en foto 2 is de programmatie die op vijf.be staat ... 

TUI: Proximus krijgen de programmatie binnen ven de zenders en zijn dus totaal afhankelijk van hen, maar morgen kan iemand van proximus zelf ook meer uitleg geven omtrent de oorzaak.

Reputatie 7
Badge +4

Wij hebben hier info over gevraagd, maar tot op heden hebben we nog geen info ontvangen.

Reputatie 2
Badge

Ik denk dat dat vooral komt door het feit dat meestal de journaals wat langer duren door dat stom virus en dan klopt het niet meer hé. 


Ik dek dat dit daar allemaal weinig te maken mee heeft, want zoals ik al zei in een vorige bericht toen het hier nog Belgacom noemde was hier helemaal geen virus te bespeuren. En was het ook dikwijls dat je het probleem had dat die tijden of programma’s niet klopten. Of de weergave een half jaar verschilde van de realiteit van de aflevering die werd uitgezonden. ik belde toen naar Eva van Belgacom, want zij was daar de enige verantwoordelijke nu zit je met een hoop moderators en dit is soms juist het moeilijke van de zaak om één probleem aan de juiste mensen te brengen. Vroeger kwamen de berichten via hier bij Eva en zij beantwoorde die als ze tijd had zo niet schoof ze die door naar de juiste medewerker die onder haar stond. Dus geen gerontslomp. Maar nu word ook gezegd dat dit ligt aan de zenders dat zij verkeerde informatie doorsturen. ik denk juist niet want bij Telenet was dit ok. Ik denk ook die problemen die hier nu zijn liggen zoals ik al zei aan die verouderde gids en ook moet er dringent gewerkt worden aan nieuwe software. Waarom krijgt Telenet er bijna 6 per jaar en jullie 1? En die schuivende gids daar zou ik beter een vaste van maken want ik denk dat daar de fout op zit.

Reputatie 7
Badge +4

De mensen die vroeger ‘Eva van Belgacom’ waren, waren ook wij. Dus de personen die je toen aansprak, zijn dezelfde of de personen die nu antwoorden. 
Toen Eva iets doorgaf, waren dit ook wij die zoals nu een escalatie gaan doorsturen om te zorgen dat wij op jullie vragen een correct antwoord kunnen geven. 
Zowel vorige week, als deze week kan het inderdaad zijn dat door het corona virus de gewenste programma’s niet getoond worden door extra journaals, updates of info die de regering wenst te communiceren. Dus inderdaad, de naam is van Belgacom naar Proximus veranderd en de layout van het forum is veranderd, maar we hebben gekozen voor een aanpak dat meerdere mensen persoonlijk kunnen worden aangesproken via privé berichten zodat ze sneller en persoonlijker worden geholpen ipv één naam “Eva”.

 

Ik heb dit issue van de tv gids gisteren geescalleerd, met de nodige voorbeelden, zoals gisteren en deze morgen op het forum ook gemeld. 

Reputatie 2
Badge

ik zal dit ook niet betwisten, maar ik wil u eens de vraag stellen? Hoe lang is Eva nu al weg, ik weet het. En is er in feite aan die software iets gebeurt? Ik begrijp dat het nu in Corona tijd moeilijker zal gaan, maar ik denk wel dat we maanden, jaren zonder virus hebben geleefd.

Reputatie 7
Badge +4

Eva heeft ook niets te maken met de programmatiegids. Net als wij. Ons TV team krijgt van de zenders de programmatiegids door. Wijzigingen kunnen altijd en als er een vergissing gebeurd (zoals al het geval is geweest) dan geven wij dit door zodat dit kan rechtgezet worden, zoals wij dit ook als Eva deden.

Hoe kan het dat toch zeer vaak de tv gids niet Klopt met de werkelijke programma s? Bv deze week Éclipse toont voor elle dag van deze week: 8u00-8u00 rolkrant waar in feite ze hun gewone programma s uit send en. Heb Eclipse gecontacteerd en ze zeggen dat ze al sinds woensdag (vandaag ma 21dec) a Proximus vragen om de gids aan te passen, maar niets!! 

Ik zou beschaamd zijn voor een firma als Procimus! Eclipse is niet de enige zender waarvan de gids voortdurend verkeerde begin-, einduren of programma s aanduidt. In de tv magazines staat alles netjes correct vermeld en Proximus kan dat niet?? Foei en shame on you!!!