Vraag

Tv gids (EPG)/uitzendschema van zondagavond wordt pas op maandag aangepast !

  • 7 March 2023
  • 7 reacties
  • 99 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Waarom wordt, elke week opnieuw, de EPG van zondag slechts op maandag (te laat uiteraard) gewijzigd ?

Ik stel vast, voor de zoveelste week op rij (7de, 8ste, wellicht meer) :

  1. dat het uitzendschema van de programma’s van de Play-zenders op zondag, vanaf 22 uur, achteraf niet meer klopt met de Tv gids/EPG op mijn televisietoestel;
  2. dat bovendien het uitzendschema van de EPG pas ’s anderendaags, op maandag in de namiddag, ergens tussen 15 en 17 uur, wordt “aangepast”.

Wat is dan nog het nut ? De programma’s worden immers eerder uitgezonden dan in de EPG aangegeven. Gaande van 5, tot 10, tot zelfs (één keer) 30 minuten eerder dan aangekondigd. Waardoor ik het begin, of soms het grootste deel, van elke opname kwijt ben.

Volgens het antwoord van GoPlay (op 13/02/2023) : “Onze collega’s en de zenders zijn hiervan op de hoogte en doen het mogelijke om dit op te lossen. (antwoord van 13 februari 2023)

Wat doet Proximus om dit probleem te regelen ?

Graag reactie.

07/03/2023


7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@anneke 17066 

ik geef je feedback door

hopelijk snel een oplossing

groeten

Tina

Reputatie 2
Badge

Tina.b,

een oplossing is er nog steeds niet.

Voor de zoveelste week op rij wijkt - op zondag  - het uitzendschema van Play5 ­alweer af van dat van Proximus. De aanpassingen gebeuren bij Proximus pas achteraf, telkens weer ‘s anderendaags ! Maar “Never on a Sunday” wellicht, zoals in de film ?

op 26/03/2023 wordt volgens Play5 uitgezonden om

21.10 The Rookie

22.00 The Rookie

22.50 The Rookie

23.35 Bull 

00.20 The Blacklist

volgens Proximus wordt  uitgezonden om

21.20 The Rookie   - 10 min. later !

22.10 The Rookie   - 10 min. later !

23.05 The Rookie    - 15 min. later !

23.55 Bull                 - 20 min. later !

00.55 The Blacklist - 35 min. later !

Is het voor beide betrokken partijen nu écht zo moeilijk om de juiste gegevens tijdig door te geven en/of aan te passen ?

Graag een reactie.

Reputatie 7
Badge +3

@anneke 17066 

opmerking is doorgegeven aan betrokken dienst

ik hoop snel antwoord te ontvangen

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@anneke 17066 

het is voor deze zender blijkbaar niet simpel om aanpassingen te doen, dat hebben we nog niet vaak meegemaakt hoor

Onze collega’s zijn hiervan op de hoogte en zoeken naar aanpassingsmogelijkheden, maar het kan jammer genoeg nog duren…

ze doen hun best en volgen het op.  Alvast oprechte excuses. 

Groeten

Tina

Reputatie 2
Badge

Uiteraard deed het probleem zich afgelopen zondag (2 april 2023) nog maar eens voor. [Bull werd 20 min. eerder uitgezonden en The Blacklist 25 min.] Vermits het op zondag telkens weer onmogelijk blijkt om de uitzendschema’s van Proximus en GoPlay op elkaar af te stemmen, 

graag volgend verzoek :

Laat ons (kijkers) dan op zijn minst a.u.b. opnieuw de mogelijkheid om de opnametijden zelf aan te passen ! Zoals dit vroeger ooit mogelijk geweest is.

Dat zelf instellen was ook maar beperkt mogelijk (30 minuten als ik het nog goed voor heb) daarom om zeker te zijn nam ik dikwijls een programma er achter de opname ook op, als bv in geval een uitzending voor de opname zelf zou evt. uitlopen.

Dat zelf instellen was ook maar beperkt mogelijk (30 minuten als ik het nog goed voor heb) daarom om zeker te zijn nam ik dikwijls een programma er achter de opname ook op, als bv in geval een uitzending voor de opname zelf zou evt. uitlopen.

Dat klopt deels als ik me goed herinner. Dus onder voorbehoud: dat was de standaard opname.

Maar je kon (dacht ik) ook manueel opnemen van een bepaald tijdstip tot een ander bepaald tijdstip.
Ik meen daarvan een aantal keren gebruik te hebben gemaakt wanneer ik een programma opnam na een sportwedstijd, kwestie van eventuele verlengingen en strafschoppen te counteren 😜

Dus @anneke 17066 zou zo zelfs de 3 (of 4) afleveringen van The Rookie in één “take” kunnen opnemen.

Reageer