Vraag

TV geeft blokjes stilstaand beeld en vertraagd beeld

  • 11 July 2020
  • 4 reacties
  • 505 Bekeken

mijn hoofd tv geeft regelmatig blokjes stilstaan of vertraagd beeld.

wat heb ik allemaal al gedaan. 

 

alles herstart, alles opnieuw aangesloten, de 2de tv met draadloze verbinding werkt perfect, ook decoders omgezet. het probleem blijft

contact was slecht, mischien naar telenet gaan.

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik zou inderdaad ook even een andere kabel proberen tussen je decoder en je modem. Want als het probleem zich bij decoder 2 niet gaat voordien (enkel als je die van plaats veranderd), dan zit het probleem ook niet op de lijn. 

Kan je dit even testen aub?

Ja ik heb toch uit de uitleg verondersteld dat de decoder rechtstreeks verbonden is met een kabel aan de bbox maar dat zullen we dan pas zeker zijn als we dit vernemen van TS

Reputatie 6
Badge +3

De verbinding zou ook nog met PLC adapters kunnen zijn. Er is een verschil tussen een herstart en een echte reset. Een volledige reset is de allerbeste optie om te proberen. Soms kan het ook helpen gedurende 10 minuten de stroomadapter te ontkoppelen van de decoder en dan terug aankoppelen.

Als ik het goed begrijp geeft je hoofd tv, dus je (hoofd)decoder waar je hoofd tv op aangesloten is veroorzaakt blokjes en deze decoder is rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan de bbox.

En je hebt ook al op deze zelfde plaats een andere decoder gezet en het probleem blijft , terwijl je hoofd decoder op die andere plaats (draadloze aansluiting) geen blokje veroorzaakt. 

dan zou ik in dit geval de utp kabel eens vervangen en als dit niet helpt eens in een andere utp poort steken van je bbox.

Als dit ook niet helpt je hoofddecoder resetten terwijl hij aangesloten is met de utp kabel aan de bbox → reset → klik hier

Reageer