Vraag

TV doet het niet meer, internet wél..

  • 15 September 2021
  • 13 reacties
  • 3450 Bekeken

Sinds vorige week geen tv meer, wél internet. 

Proximus opgebeld en na een half uur wachten een technieker aan de lijn gekregen. Die liet me uitvoeren wat ikzelf reeds ondernomen had, namelijk: alles heropstarten en resetten. Hij beloofde me na een kwartier terug op te bellen om te weten wat het resultaat was van deze reset. Na een kwartier kreeg ik inderdaad telefoon van een vriendelijke dame die me vroeg wat ze voor me kon doen. Na mijn probleem opnieuw voorgelegd te hebben zou ze me doorverbinden met een technieker, maar dat kon wel even duren want het was druk op dat moment. Ik weigerde deze doorschakeling (omdat ik naar mijn werk moest vertrekken -we waren ondertussen reeds een klein uurtje verder- en ik geen zin had om mijn probleem nóg een keer voor te leggen). Met enige wanhoop in de stem beloofde ze me dan maar een nieuwe decoder op te sturen.

Dat is intussen twee dagen geleden, maar nog steeds geen decoder ontvangen (vermoed trouwens dat het probleem niet bij de decoder zit, want we hebben er twee in gebruik in huis en ze werken allebei niet meer).

Ik denk er over om mijn 25-jarig Belgacom/Proximus-klantenschap misschien toch maar eens naar een andere provider over te gooien, enige suggestie?

Alvast bedankt!


13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Kurt_027 Ik zie dat je een nieuwe modem hebt sinds 14 september. Is het probleem daarna ontstaan ?Het is nodig om de boosters te koppelen met de nieuwe modem zodat zij met de nieuwe modem kunnen communiceren, al zal dat niet het enige probleem zijn vermits het via kabel ook niet lukte.

Het probleem zal normaalgezien inderdaad niet aan de decoders liggen vermits het op beide toestellen tegelijkertijd uitgevallen is.

Kan je eventueel nog 1x proberen de modem te resetten volgens deze procedure ? Ik heb een technieker ingeboekt voor het geval dat ook niet helpt vermits je ondertussen al zo lang zonder TV zit. Je hebt hiervan bevestiging gekregen in een sms. Als het toch geholpen heeft, of de datum past je niet kan je deze afspraak annuleren of wijzigen via My Proximus

Jouw reacties en hulp zijn alvast lovenswaardig, Martin.

Als ik het goed begrijp werkt u niet voor Proximus? Straf dat zo’n bedrijf zich weet recht te houden door vrijwilligers zoals u en klanten die de moeite doen om het zelf uit te zoeken..

Dag Hadewych, alvast bedankt voor de afspraak met de technieker. Voor alle zekerheid vanavond nog eens een reset gepleegd op modem en decoder, in dezelfde configuratie, zijnde: decoder rechtstreeks via UTP verbonden met modem. Maar het resultaat is nog steeds hetzelfde: de mededeling dat modem en decoder niet verbonden zijn.

Benieuwd naar het oordeel van de technieker..

ze werken beide niet zeg je, zijn ze dan beiden verbonden met een netwerkkabel aan de bbox.

Uit uw uitleg ga ik ervan uit dat je de bbox al een reset gegeven hebt in deze volgorde:

Eerst beide decoders zonder spanning zetten

dan bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Nu één decoder resetten en volledig laten opstarten

en dan pas het zelfde met de 2de decoder doen

je decoder kan je resetten als volgt : → Je decoder resetten | Proximus

 

Reputatie 6
Badge +3

@Kurt_027 kan u uw lijnnummer of klantennummer toevoegen aan uw forumprofiel? Dan kunnen we het langs deze kant ook eens nakijken.

Dag Yorick, heb zonet mijn lijnnummer toegevoegd.

Martin, we hebben een tv-toestel boven en beneden, bij beiden is de decoder draadloos -via een wifi-bridge- verbonden met de modem. Tot nu toe werkten beide toestellen (vrijwel) zonder problemen en er werd de afgelopen maanden ook niks veranderd aan de opstelling.

Modem, wifi-bridge en decoder werden reeds door mij gereset en een paar dagen later ook nog een keer via de Proximus technieker die ik opbelde (waarschijnlijk een procedure die elke technieker moet uitvoeren wanneer je die aan de lijn krijgt?)

Telkens krijg ik de melding dat de software geladen wordt (waarbij de ‘link quality’ en ‘wireless’ lampjes op de bridge groen branden), daarna krijg ik de melding dat er geen verbinding is tussen decoder en modem..

Hen je al eens geprobeerd door “One SSID” deactiveren in je bbox of het dan werkt:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden als je dat terug wenst)

‘One SSID’ uitschakelen gaaf geen oplossing, Martin.

Zonet een televisie en decoder naar de garage gebracht en de decoder rechtstreeks op de modem aangesloten met de UTP-kabel. De decoder met reset opgestart waarbij er constant een groen lampje brandde bij de UTP aansluiting op de modem en er een ruime tijd ‘software wordt geladen’ te lezen stond op het tv scherm, even onderbroken door een zwart scherm. Daarna werd de verbinding gestart en kreeg ik opnieuw de melding (en tekening) dat de decoder niet aangesloten is op de modem..

Mag ik er van uitgaan dat het euvel te zoeken is bij de modem? Of zouden beide decoders stuk zijn? (zou wel heel toevallig zijn).

@Kurt_027 als beide decoders deze melding gegeven hebben op de zelfde dag dan zal dit eerder te zoeken zijn in de bbox ofwel is er iets verkeerd verderop naar Proximus toe. Er zal niet veel meer opzitten dan af te wachten wat de Proximus forummedewerkers beslissen morgen wat ze zullen voorstellen als ze hier de draad opnemen, zij kunnen ook uit een lijnmeting meer zien war het eventueel al fout zou kunnen gaan.

Nog steeds geen decoder in de bus, en ik verwacht er ook geen meer, eerlijk gezegd. Ik heb ook helemaal geen zin meer in proximus bellen. Gewoon omdat ik daar opnieuw mijn probleem zal moeten uiteenzetten (voor de vierde keer) en er opnieuw eenzelfde procedure opgestart zal worden, zijnde: alles resetten en heropstarten, in totaal een uur aan de telefoon en alles blijft bij het oude: geen tv.

Is het trouwens eigenlijk normaal dat ik als klant alles zelf maar moet uitzoeken (oa via dit forum)?

Ik laat het maar zo, denk ik, en ga de komende Proximus facturen dan ook niet betalen, wellicht belt proximus me dan zelf wel een keer om te weten wat er scheelt?

TUI: morgen kunnen de Proximus forummedewerkers wel natrekken of er een decoder opgestuurd werd of wat er verder moet gebeuren om je probleem op te lossen eventueel kunnen ze ook voorstellen om een technicus te sturen, maar dat moet ik uiteraard aan hen overlaten

Indien dit nog niet moest gebeurd zijn dan best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken. Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten. Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee verder kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.

PS: ik weet niet of je bv een chromecast TV HDMI dongle hebt dan zou je ondertussen kunnen TV kijken via bv je laptop/PC →  http://proximuspickx.be en zou je met een chromecast zo op je tv kunnen kijken ook (of via een smartphone bv. met pickx app) enfin, ik probeer maar te helpen tot iemand die van Proximus zelf is je kan verder helpen.

Pickx-app bekijken via Chromecast | Proximus
Pickx: tv kijken op je computer | Proximus

Proximus technieker is langs geweest. Hij dacht eerst om de modem te vervangen maar merkte opeens op dat er geen signaal kwam op de decoder (lampje dat knippert bij de UTP ingang van de decoder - die nog steeds rechtstreeks aangesloten was via UTP-kabel aan modem).

Beide decoders vervangen bleek dus toch de oplossing! (waarschijnlijk zijn de vorige dus stuk gegaan bij een update, of zo)

Content dat ik vanavond weer tv kan kijken (en heb er meteen ook een ingebouwde Chromecast bovenop!)

Dankjewel aan de technieker en aan allen die me hier verder geholpen hebben!

@Kurt_027 Dan waren dat nog oude v4 decoders heel waarschijnlijk die eigenlijk aan vervanging toe waren!

Dan heb je nu V7 Android UHD Decoders gekregen (aangezien je zegt dat Chromecast ingebouwd zit) 

Reageer