Beantwoord

TV decoder v4

  • 31 August 2018
  • 19 reacties
  • 1164 Bekeken

  • Rising star
  • 16 reacties
Mijn tv decoder blijft laden en staan op start scherm // bienvenue/welkom ... Proximus Tv // en op decoder start softwa(re). Heb alle stappen geprobeerd en blijft zelfde . Heb ergens gezien dat de V4 niet meer geupdate word ofzo ...?
Heb ook nog een OUDE B-box 2 die soms uitvalt .
Mijn vraag kan ik direct naar een Proximus Center gaan om deze in te ruilen of moet ik zon inruil code ...
Gr
icon

Beste antwoord door ElsJ 1 September 2018, 08:52

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik heb je lijn en toestellen even nagekeken , ik zie geen storingen, het signaal komt goed toe tot op je modem , de modem en decoders zouden nog moeten werken. Ik zou in eerste instantie eens alle toestellen herstarten volgens deze procedure; https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
Ter info: omruilen in een proximus center gaat niet meer omdat ze daar geen stock meer bijhouden van decoders en bbox'en.
De decoder staat niet meer aan anders zou die al hele dag op die laad pagina staan (want die gaat niet meer uit zonder schakelaar uit te zetten) ... . ik heb alle herstart(reset) opties gedaan . en het is een V4 daar word zelf niet meer van gesproken bij die link . een harde reset zou zelf niet goed zijn volgens wat ik zag over de V4 . maar heb het wel allemaal geprobeerd...
(en die b-box2 werkt nu wel ja anders zat ik hier niet .maar die valt soms met tijden regelmatig korte tijd uit).
omruilen in proximus center gaat niet meer wat moet er dan wel gebeuren...
gr
Reputatie 7
Badge +4
Ik stel voor een technicus terplaatse te sturen om je installatie na te kijken, stuur even een privé bericht naar Het Proximus Team wanneer dit voor je kan passen.
Ik heb de decoder terug aangezet en blijft gewoon start softwa op display staan ... staat nu zon 20 min aan.
"een harde reset zou zelf niet goed zijn volgens wat ik zag over de V4"
Ter info: dit geldt alleen voor v4 decoders met SW versie: NTE-v4_6.42.1.30
Factory Reset V4 #
● Voor een V4-decoder
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik i.pv. de stekkerer de aan/uit schakelaar v/d decoder, links achteraan.)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

☼ De ganse Factory reset duurt ongeveer 10 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.
NB:In sommige gevallen kan een installatie van nieuwe software 20 tot 30 minuten duren

PS: Na het terugsteken van de netstekker (of schakelaar aan te zetten) , wacht niet te lang om de 3 toetsencombinatie in te drukken !
Ben ik nu aan het doen .
Ik heb de START DRa doorlopen download schrijven .... gestart om 20:00
Maar het blijft zelfde / start softwa/ en op tv het welkom scherm.(ook net b-box 2 helemaal herstart en dan decoder ) .
Ik denk dat je het dan maar best verder afhandelt samen met Proximus medewerker SamuelD door hem een privé bericht te sturen zoals aangegeven werd.
Ik stel voor een technicus terplaatse te sturen om je installatie na te kijken, stuur even een privé bericht naar Het Proximus Team (klik hier) wanneer dit voor je kan passen.
Dat word een lange tijd geen tv zien ... ? 😑 😑 😑
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie dat je wel een 2de decoder hebt, heb je hier ook problemen mee ?
Nee die werkt goed . heb ze ook al van plaats gewisseld maar blijft zelfde.
Reputatie 7
Badge +3
gor ik heb de bestelling geplaatst v4 wordt omgeruild naar v5 compact en bbox2 wordt bbox3. Verwacht 3 September. Groeten Els
dank u Els
en SamuelD en Martin .
Groeten
Reputatie 7
Badge +3
gor daar wordt het inderdaad geleverd, Groeten Els
thx
Ik heb nog een vraagje .. ups stuurt mij gisteren sms voor tracking met gsm nummer 00324+nummer maar dat werkt niet .
Mijn vraag krijg ik ook nog een sms als het toegekomen is ?
gr
Ter info: Inderdaad, ik heb in ieder geval nog een sms gekregen wanneer het pakje afgeleverd was in het ups access point
oke dank u Martin

Reageer