Vraag

TV box v6 en HDCP 2.2 problemen

  • 3 February 2022
  • 2 reacties
  • 183 Bekeken

Hallo,

Vandaag onze TV box v5 die helemaal niets meer deed vervangen door een v6. Bij het aansluiten op de Onkyo receiver (HDCP 2.2 compatibel) krijg ik de foutmelding "Deze inhoud kan niet op uw TV weergegeven worden. Controleer HDMI-verbinding op uw HDCP 2.2.-compatibele TV”. Nu heb ik al verschillende posts op dit forum over dit onderwerp gevonden die intussen 2-3 jaar oud zijn, maar heeft Proximus daar dan nog steeds geen oplossing voor? Is dit een probleem met elk merk receiver of alleen met Onkyo?

Is de enige optie dan idd een HDMI splitter? Die link naar Ali in één van de posts bestaat niet meer, maar moet die splitter dan een splitter zijn die HDCP 2.2. ondersteunt, of juist niet? Sorry ik ben geen expert.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Leo


2 reacties

je hebt hem toch verbonden met een HDMI 2.0 kabel (die ondersteuning biedt voor HDCP 2.2).

ook als je bvb rechtstreeks de v6 HDMI uitgang verbindt met de HDMI van je TV, moet je ook de bijgeleverde HDMI kabel gebruiken en niet bv de oude van je V5. 

Martin, ja ik heb de bijgeleverde kabel gebruikt en een HDMI 2.0 kabel die ik al had. Beide werken als je ze direct tussen v6 en TV hangt.

Reageer