Vraag

TV box V5 compact krijgt geen signaal

  • 8 December 2021
  • 24 reacties
  • 1622 Bekeken

Hallo,

Zonder enige aanleiding, lukte het ons opeens niet meer om TV te kijken. De lampjes op de V5 box branden ook niet. 
De box is verbonden met een Wifi bridge waarop wel alle nodige lampjes branden. Alle kabels zijn goed verbonden.

Alle stappen werden overlopen: resetten etc. Wanneer de box aangelegd wordt, brandt het signaallampje heel kort, daarna niets meer.

Onze tweede TV box (ook V5 compact) boven werkte wel nog. We dachten om als test deze eens te wisselen met als gevolg dat geen enkele nog werkte…

Graag assistentie? :-)


24 reacties

 bel vlug naar de helpdesk op gratis nummer 0800 22 800 kan tot 22u

Reputatie 6
Badge +3

@SilkeHflk Mits het signaal lampje op de TV box uitgaat, lijkt hij geen verbinding van de modem te krijgen. Heeft u de TV box reset of ook de Wifi Bridge? Het zou kunnen dat die Wifi Bridge niet meer goed verbonden is met de modem of zijn signaal verloren is en daardoor de modem geen signaal kan geven. 

Geachte

 

Sinds deze avond heeft de tv box van mijn oma geen signaal meer. Ik heb alles al eens gaan resetten, heb elke kabel uitgetrokken en weer ingestoken. Ook heb ik elke draad van de box eens verwisseld maar niks lijkt te helpen. De tv box start op maar eenmaal het een signaal moet krijgen gaat dit lampje flikkeren en dan valt de box uit. Alle lichtjes branden op de decoder, ook heb ik eens verschillende posities voor de LAN verbinding geprobeerd maar niks leek te helpen. Mijn oma is nogal vergeetachtig en is dus toch wel een beetje gehecht aan haar tv. Hopelijk kunnen jullie me tips geven om deze situatie zo snel mogelijk op te lossen. 
 

Met vriendelijke groeten

 

kleindochter van Magda Hendrickx

Als je alles al gereset hebt en het lukt nog niet dan zit er niet veel anders meer op dan hulp te krijgen morgen van een proximus forummedewerker (moderator)

Is de decoder verbonden rechtstreeks met de bbox via een netwerkkabel.

Werkt internet wel nog.

licht het DSL controle lampje continue op.

Decoder werkt perfect. Alle lichtjes branden normaal zoals anders, internet werkt normaal

Reputatie 7
Badge +3

@MH35 

Hoe bedoel je dat de box uitvalt, doven alle lampjes dan?

Want vreemd dat het internet dan nog wel werkt.

Verschijnt er een foutmelding op de tv van je oma?

 

Groeten

Geert

Dus de box start op ( zichtbaar wit lichtje onder aan/uitknop), dan valt dit lichtje uit en begint het signaal lichtje te knipperen. En plots valt hij dan weer helemaal uit. 
Aan de modem zelf niks te zien want alle lichtjes blijven continue branden.  
op de tv komt er eerst dat de software wordt geladen, om dan een zwart scherm te krijgen met Geen signaal

Reputatie 7
Badge +4

@GeertC 

Ik begrijp dat

“box “= decoder TV

“modem” = Bbox

→ (elektrisch) voedingsprobleem decoder (en te vervangen)?

 

@MH35 veiligheidshalve cfr vraag Martin is de “box”/decoder rechtstreeks met ethernet/utp-kabel verbonden met de “modem”/Bbox?

 

Reputatie 7
Badge +3

@MH35 

wanneer je dan op de standby knop duwt (knop met cirkel en streepje) of je duwt op de knop rechtsboven van de afstandsbediening; 

start de decoder (de box) dan verder op?

 

Geert

@GeertC 

Neen hij reageert dan niet meer en dan moet ik achteraan hem opnieuw eens uit- en aanzetten. 
 

@M_016 

 

ze zijn inderdaad verbonden met een ethernet kabel. 

Reputatie 7
Badge +3

@MH35 

is deze decoder al eens omgeruild?

 

Geert

@GeertC 

 

Neen deze is nog niet omgeruild. Ze is ook nog maar hoogstens 1 of 2j oud denk ik. Plus ik vermoed niet dat dit kan omgeruild worden want mijn oma heeft per ongeluk al na een paar maand de stand-by knop naar binnen toe kapot geduwd. 

 
Reputatie 7
Badge +4

@MH35 

Een gehuurd toestel wordt in geval van defect (wat hier blijkbaar toch het geval lijkt) door Proximus (gratis) omgeruild (via Bpost)

 

@MH35 Het omruilen zal wel geen probleem zijn gewoon het antwoord hierop van @GeertC hiervoor afwachten.

Maar de ruildecoder zal dan wel hoogst waarschijnlijk een V6 decoder zijn.

Helaas is het probleem teruggekeerd. Opnieuw krijg ik de decoder wel aangezet maar het groen lichtje van signaal begint te flikkeren en de box valt uit. 
ik heb alreeds 3x gereset. Hierbij gaat dit tot het HD lampje gaat branden,  maar van de moment dat de decoder opnieuw wordt herstart komt het probleem gewoon weer terug. We beginnen het een beetje ambetant te vinden om dit nu steeds frequenter te zien gebeuren…
 

Desnoods kunnen de prox medewerkers altijd maandag beslissen om eens een technieker te sturen om dit grondig uit te vissen.

Vorige keer is de tv box niet vervangen geweest. We hadden hem een paar dagen laten rusten en plots marcheerde het terug. Het feit dat dit probleem opnieuw zich voordoet vermoed ik dat het puur ergens iets aan die tv box is want de model werkt perfect, de bedrading is ook in orde. 

Net zoals vorige keer, werkt de tv box na het een volledige dag uit het stopcontact en de tv getrokken te hebben. Ik weet niet goed hiervan te denken maar voor de moment werkt hij opnieuw! 

Reputatie 7
Badge +4

@MH35 Fijn te horen dat het toch terug werkt nu. Ik heb haar lijn  en toestellen nagekeken. Ik zie daar geen duidelijke reden voor deze problemen. Als je dit toch blijft ondervinden zullen we een nieuwe decoder opsturen. Je mag ons hier zeker altijd op de hoogte houden. 

Hallo

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn tv-box. Ik heb ondertussen ook al alle mogelijke oplossingen geprobeerd om dit op te lossen maar het lampje van signaal blijft knipperen op de tv-box. 

Hoe is dit probleem nu opgelost geraakt?

 

Met vriendelijke groeten

Dieter Boecquaert 

Reputatie 5
Badge +2

@Boekie91 Zou je uw forumprofiel kunnen aanvullen met je klantennummer zodat we alles kunnen nakijken voor je.

Beste

Van gisteren heb ik een tv box v7 op mijn nieuwe tv.

Maar nu wil mijn v5 niet meer werken op mijn oude tv. Krijgt geen signaal zogezegd is mijn tv box niet aangesloten en het lichtje op mijn modem wil ook niet branden. 

Kijk al eerst eens hoeveel decoders (TV’s) je kunt aansluiten op je lijn
→ Beschikbaarheid van aantal TV’s bij u thuis
Je kan ook je lijnsnelheid natrekken 
→ Speedtest internet connectie 

Reputatie 7
Badge +4

@Maritza Op je lijn zouden zeker 2 decoders moeten kunnen werken. Werkt je 2de decoder terug ondertussen ? Hoe is deze verbonden met de B-box (met kabel of draadloos) ? 

Reageer