Beantwoord

tv box/tv valt uit

  • 20 August 2022
  • 3 reacties
  • 3118 Bekeken

We hebben sinds april Proximus. In het begin leek ik er weinig last van te hebben maar de laatste tijd valt tv en tv box gelijktijdig uit, alsof ie in sluimerstand valt ofzo. Maar ik kijk series en druk op volgende serie afspelen dus ik maak nog connectie zeg maar. Ik heb al eens bij tv instellingen gekeken maar daar staat sluimerstand en slaapstand uit en bij instellingen tv box, staan niet veel opties. Ik kijk voornamelijk Netflix en Disney + maar hier gebruik ik afstandsbediening van tv. Niet van tv box. Wat zou het kunnen zijn? 

icon

Beste antwoord door Martin 21 August 2022, 00:56

Bekijk origineel

3 reacties

 Schakel de CEC functie eens uit in het menu van je decoder.  
Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC en zet deze op uit.om zo beter te weten of de tv decoder uitvalt of dat het je TV is.

Ik wilde zeker nog iets laten weten, gisteren heel de dag tv gekeken en geen 1x uitgevallen! 

Blijkbaar is er nog iets goeds veranderd sinds ik het heb uitgeschakeld... 

Voor ik dat heb uitgeschakeld moest ik op de afstandsbediening op powerknop proximus drukken dan ging de box en tv gelijktijdig aan en uitzetten ook, maar hij moest altijd eerst even laden voor ik beeld kreeg. Kwam Pickx te staan en tv Android box ofzoiets. En pas na paar seconden beeld.

Nu ik dat heb uitgeschakeld moet ik op powerknop voor box aan te zetten en links op powerknop tv drukken voor de tv aan te zetten op de afstandsbediening maar krijg wel direct beeld nu en geen gelaad meer 😄

Reputatie 5
Badge +2

@Daphke Zou je de tip van @Martin  eens testen en ons laten weten of het in orde is?

Reageer