@DaisyS toestellen b-box3,modem,wifibridge allemaal afgekoppeld inclusief alle kabels,alles gereset en vervolgens alles terug in volgorde aangesloten.
Weekend tv kunnen kijken zonder storingen ,probleem lijkt dus opgelost.Waar de fout zat weet ik niet belangrijkste is dat alles weer werkt zoals voorheen.
Bedankt @Martin @DaisyS @jonathandr
Dat is inderdaad al goed nieuws, houden zo zou ik zeggen
@Martin - dat zal fijn zijn. Alvast bedankt!
@DaisyS modem,decoder, wifi bridge gereset na bericht van Jonathandr 3 dagen geleden. Wat betreft de utp kabel ik heb er geen die zo lang is voor een rechtstreekse aansluiting te maken. Ik ga modem, decoder, wifi bridge nog eens afkoppelen inclusief de aansluit kabels en dan alles opnieuw installeren en resetten.Maandag zal ik hierover berichten wat het resultaat is.
Inderdaad Martin dat bedoelde ik, zal de warmte zijn zeker. Sorry
je bedoelt waarschijnlijk Prox Forummedewerkers
Ze zullen waarschijnlijk straks wel langskomen, ik stel hier regelmatig vast dat ze de vrijdag later op het forum reageren (zullen waarschijnlijk andere opdrachten hebben of zoiets...)
@Martin ja dat is allemaal al gebeurt zelfs gisteren een Lijntest en metingen op de draadloze verbinding geen probleem gevonden. Afwachten zeker.
Alvast bedankt
@Martin natuurlijk zou het beter zijn moest je rechtstreeks een utp kabel kunnen aansluiten.Maar ik ben niet in het bezit van zo´n lange kabel zou toch ongeveer een 30 m nodig hebben modem 1ste,decoder op gelijkvloers dus veel omweg maken om op 1ste te geraken en in plafond zijn er geen openingen . Vraagje als het beeld stilstaat merk je dat dan niet op de wifi bridge, bij mij blijven die op volle sterkte branden als het probleem zich voordoet?Vorige keren als de techniekers langskwamen werd altijd decoder als oorzaak van het probleem aangeduid en vervangen.maarja tegen mij kunnen ze zeggen wat ze willen ik ken er toch niets van.
@DaisyS Dankjewel! Ik zal thuis zijn
@LynnYu Ik heb een afspraak voor je ingeboekt voor maandag in de namiddag tussen 12.30 en 17.00.
Moest dit niet passen voor je kan je dit altijd aanpassen via je MyProximus app.
Morgen kunnen de prox forummedewerkers je verder helpen om een technicus langs te laten komen.
Pff, na volledige reset van alle toestellen leken de problemen te zijn opgelost… helaas van korte duur . Ik denk dat ik niets anders dan vragen om technieker te sturen? Ik begin stillaan hoop op te geven dat het eens en voor altijd opgelost zal worden
@ronaldo Ik heb net nogmaals een meting gedaan en ik zie nog steeds geen enkele reden van storing. Het kan aan je wifi bridge liggen maar dit kunnen we enkel en alleen testen door een rechtstreekse UTP kabel te plaatsen. Wanneer heb je de modem en decoder gereset?
Ik ben nog steeds aan het wachten op een reactie van de prox forumleden .
Triestige bedoening zelfs geen reactie op mijn antwoord van mogelijke oplossing die zij voorstellen.
dit is moeilijk op afstand met zekerheid te zeggen, het kan de wifibridge zijn zonder dat je iets merkt aan de controle lampje en deze werd waarschijnlijk ook al gereset en gesynchroniseerd met de bbox, het kan evengoed iets met de bbox te maken hebben maar deze werd waarschijnlijk al gereset en het kan de decoder zijn maar deze werd al vervangen.
De proximus forummedewerkers kunnen wel van op afstand bv fouten zien met de wifi bridge verbinding tussen bbox en wifibridge.
Dus het zal afwachten zijn tot morgen wat de Prox forummedewerkers als oplossing kunnen aanbieden
Ik heb persoonlijk zo’n utp kabel van 50m klaarliggen om problemen op te sporen en die is al goed van pas gekomen
@ronaldo Ik heb net een meting gedaan en zie geen reden voor dat soort storing. Als je dit ondervindt op je tv welke lichtjes branden er dan op je wifi bridge?
je zou natuurlijk al kunnen uitsluiten als het probleem van de wifi bridge komt als je uw decoder moest kunnen voorlopig verbinden met een lange utp kabel direct aan de bbox zelf, als je zo’n kabel hebt of iemand kent waar je zou even mogen gebruik van maken.
@jonathandr
Op aanraden van u heb ik de wifibridge nog eens gereset ( heb geen wifi booster )toch waren er nog momenten dat het beeld bleef stilstaan, vorige keer slechts één sec ,nu blijft het wel langer stilstaan.
Aangezien er bij de lijntesten en metingen geen problemen zijn gevonden heb ik contact opgenomen met de technische dienst van de tv fabrikant daar hebben ze mij het volgende gezegd,
het feit dat er soms stilstaand beeld optreed heeft te maken dat er op bepaalde momenten een zwak signaal is of een instabiele ontvangst op dat moment,als er een decoder is aangesloten op de tv moet je daarvoor contact opnemen met de leverancier.
Wie heeft gelijk? PX die zegt lijntesten en metingen alles is ok
TV fabrikant die zegt zwak signaal of instabiele ontvangst
Ik ken er niets van daarom dat ik hier op het forum een oplossing probeer te vinden.
@Martin - gisteren heel de avond zonder enig probleem tv kunnen zien! Mocht ik terug problemen ervaren zal ik eerst de reset optie proberen
op basis van je lijnmenting en onze testen zie ik geen fouten op je lijn zelf of op je draadloze verbindiing
wanneer de technieker je decoder vervangt zal hij vaak ook je booster resetten of herstarten waardoor dit een tijd goed werkt
ik zou in dit geval je aanraden je booster nog even te resetten
@jonathandr waar zit dan het probleem?Decoder, wifi bridge,...kunnen die vanop afstand getest worden?Raar 10 maand perfect opeens niet meer ,denk dat het al de 5de Decoder is ondertussen waarna een x aantal maanden hetzelfde probleem opduikt wordt telkens vervangen door technieker bij zijn interventie .
@ronaldo ik heb je verbinding verder gecontroleerd en op gebied van je lijn zelf zie ik geen probleem of verbrekingen
je verbinding tot en met de modem meet prima
mijn antwoord was voor @LynnYu bedoelt op de reactie dat herstarten helpt en is een voorstel om eens uitte proberen indien nog niet gebeurd en als dit allemaal niet helpt zou dit inderdaad door iemand van Proximus tot op den draad moeten uitgevist worden.
@Martin Ik weet dat toestellen resetten een oplossing kan bieden maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat je dit om de haverklap moet doen. Px gaat daar toch eens een oplossing moeten voor vinden. 10 maand geleden heeft een technieker na een happy house interventie mijn decoder vervangen na gelijkaardige problemen +alle aansluitingen nagekeken die allemaal oke waren nu terug problemen. Toestellen zijn eerst met schakelaar afgezet daarna stekker eruit gehaald daarna hebben ze pas afgekoppeld waar lijn binnen komt.Na verbouwings werken hebben ze binnen komende lijn weer aangesloten bbox, decoder, wifi bridge,modem heb ik zelf terug opgestart in volgorde zoals px voorstelt. 10 maand zonder probleem,na verbouwingswerken problemen daarom was mijn gedacht zit storing op de lijn vandaar de Lijntest maar die is oke Hopelijk komt er nog een reactie van px
je kunt natuurlijk ook alles resetten, maar mss heb je dit ook al gedaan.
bbox resetten→ 20 sec het resetknopje ingedrukt houden en pas lossen als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.
booster resetten → Je Wi-Fi Booster resetten | Proximus en
decoder resetten→ Je decoder resetten | Proximus