Beantwoord

tv beeld stopt soms


Reputatie 3
Badge

Bij het kijken van programmas op tv stopt het beeld soms gedurende een sec ( word niet zwart) en gaat dan verder,dit zowel bij live kijken als opnames ook ondertiteling loopt soms door elkaar,soms gebeurd het ook dat het beeld door elkaar loopt dit alles duurt ook maar een sec en is dan terug in orde.

Alle toestellen bbox3,decoder,wifi bridge  volledig gereset ( reeds meerdere malen ) maar probleem blijft ( na een eerder probleem ivm wifi op smartphone )

Decoder is een V5 compact (10 maanden oud )  aangesloten met wifi brigde alles verloopt draadloos.

TV is 2 maand oud.

Er waren verbouwingswerken thuis en men heeft daar waar de lijn binnenkomt het aansluitingspunt moeten loskoppelen ( nadien terug aangesloten misschien niet correct en veroorzaakt zo de storingen)

Is het misschien mogelijk om eens een lijn test te doen of het probleem daar eventueel met te maken heeft.Ik weet niet of PX medewerkers op dit forum dit kunnen regelen.

Alvast bedankt

 

icon

Beste antwoord door ronaldo 14 June 2021, 13:34

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@ronaldo Ik heb net een meting gedaan en zie geen reden voor dat soort storing. Als je dit ondervindt op je tv welke lichtjes branden er dan op je wifi bridge? 

 

Reputatie 3
Badge

@DaisyS Ik heb zonet een half uur tv gekeken zonder storingen dus op de wifi bridge branden link quality,wireless op volle sterkte,power.Vermits het probleem zich maar sporadisch voordoet en slechts één sec duurt kan ik uw vraag niet direct beantwoorden maar ga dit zeker deze avond verder opvolgen en zal je hierover op de hoogte houden.

Wat ik wel gezien heb is als ik in het menu ga en en kies nu op tv is er enkel op dit scherm beeld de andere schermen kleuren zwart,na raadpleging tv gids,opnames en terug naar nu op tv geven alle schermen wel beeld.

Reputatie 3
Badge

@DaisyS Gisteren zonder problemen tv gekeken zonder haperingen van het beeld.Vandaag weer sporadisch beeld blijft staan gedurende één sec,beeld vertoont schakeringen.Bij de storing blijven alle lampjes op de wifi bridge branden en dit op volledige sterkte dus volgens mij zit daar het probleem niet.Aangezien er een lijntest is gedaan en deze oke was is er misschien een storing op de andere toestellen decoder,b-box eventueel tv maar dit laatste zou mij verwonderen  is 2 maand oud nooit storingen gehad is een dag of 2 geleden begonnen ( kan natuurlijk altijd dat er een fout in tv zit ook al is hij nieuw ).

Ik ervaar hetzelfde problemen met Proximus TV (ook zelfde probleem met wifi voor mijn wapple producten gehad maar lijkt opgelost te zijn… hoop ik!). Alles meerdere malen gereset, zelf en door Proximus op afstand. Ik heb zelfs alle kabels uitgetrokken, wifi-Booster op betere plaats gezet en alles opnieuw aangesloten. Verschillende scenario’s: 

  1. krijg na een tijd een zwart scherm, geluid nog hoorbaar
  2. beeld verdwijnt voor een seconde of twee en komt weer terug, geluid blijft soms hoorbaar
  3. trillend beeld, ik zie dan lijnen op het midden van het scherm

ik weet niet meer wat ik kan doen om dit op te lossen. Ook heb ik gemerkt dat bij terugspeel TV of bij het afspelen van een opname na doorspoelen het een seconde of 3 duurt om te starten. Dit was voorheen niet. 

heb je al de toestellen al eens herstart

→ Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Heb je demogelijkheid om voorlopig de decoder rechtstreeks met een eventuele lange netwerkkabel aan de bbox te verbinden zodat je weet of het al dan niet iets met de wifibooster te maken heeft.

@Martin alles al herstart (B-box, wifi-booster en decoder). Helaas heb ik geen netwerkkabel dat lang genoeg is

je kunt natuurlijk ook alles resetten, maar mss heb je dit ook al gedaan.

bbox resetten→  20 sec het resetknopje ingedrukt houden en pas lossen als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

booster resetten → Je Wi-Fi Booster resetten | Proximus  en 

decoder resetten→ Je decoder resetten | Proximus

Reputatie 3
Badge

@Martin Ik weet dat toestellen resetten een oplossing kan bieden maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat je dit om de haverklap moet doen. Px gaat daar toch eens een oplossing moeten voor vinden. 10 maand geleden heeft een technieker na een happy house interventie mijn decoder vervangen  na gelijkaardige problemen +alle aansluitingen nagekeken die allemaal oke waren nu terug  problemen. Toestellen zijn eerst met schakelaar afgezet daarna stekker eruit gehaald daarna hebben ze pas afgekoppeld waar lijn binnen komt.Na verbouwings werken hebben ze binnen komende lijn weer aangesloten bbox, decoder, wifi bridge,modem heb ik zelf terug opgestart in volgorde zoals px voorstelt. 10 maand zonder probleem,na verbouwingswerken problemen daarom was mijn gedacht zit storing op de lijn vandaar de  Lijntest maar die is  oke Hopelijk komt er nog een reactie van px 

mijn antwoord was voor @LynnYu bedoelt op de reactie dat herstarten helpt en is een voorstel om eens uitte proberen indien nog niet gebeurd en als dit allemaal niet helpt zou dit inderdaad door iemand van Proximus tot op den draad moeten uitgevist worden.

Reputatie 7
Badge +4

@ronaldo ik heb je verbinding verder gecontroleerd en op gebied van je lijn zelf zie ik geen probleem of verbrekingen
je verbinding tot en met de modem meet prima

Reputatie 3
Badge

@jonathandr waar zit dan het probleem?Decoder, wifi bridge,...kunnen die vanop afstand getest worden?Raar 10 maand perfect opeens niet meer ,denk dat het al de 5de Decoder is ondertussen waarna een x aantal maanden hetzelfde probleem opduikt wordt telkens vervangen door technieker bij zijn interventie .

Reputatie 7
Badge +4

op basis van je lijnmenting en onze testen zie ik geen fouten op je lijn zelf  of op je draadloze verbindiing
wanneer de technieker je decoder vervangt zal hij vaak ook je booster resetten of herstarten waardoor dit een tijd goed werkt
ik zou in dit geval je aanraden je booster nog even te resetten

@Martin - gisteren heel de avond zonder enig probleem tv kunnen zien! Mocht ik terug problemen ervaren zal ik eerst de reset optie proberen 

Reputatie 3
Badge

@jonathandr 

Op aanraden van u heb ik de wifibridge nog eens gereset ( heb geen wifi booster )toch waren er nog momenten dat het beeld bleef stilstaan, vorige keer slechts één sec ,nu blijft het wel langer stilstaan.

Aangezien er bij  de lijntesten en metingen geen problemen zijn gevonden heb ik contact opgenomen met de technische dienst van de tv fabrikant daar hebben ze mij het volgende gezegd,

het feit dat er soms stilstaand beeld optreed heeft te maken dat er op  bepaalde momenten een zwak signaal is of een instabiele ontvangst op dat moment,als er een decoder is aangesloten op de tv moet je daarvoor contact opnemen met de leverancier.

Wie heeft gelijk? PX die zegt lijntesten en metingen alles is ok

                              TV fabrikant die zegt zwak signaal of instabiele ontvangst

Ik ken er niets van daarom dat ik hier op het forum een oplossing probeer te vinden.

 

je zou natuurlijk al kunnen uitsluiten als het probleem van de wifi bridge komt als je uw decoder moest kunnen voorlopig verbinden met een lange utp kabel direct aan de bbox zelf, als je zo’n kabel hebt of iemand kent waar je zou even mogen gebruik van maken.

Reputatie 3
Badge

@Martin natuurlijk zou het beter zijn moest je rechtstreeks een utp kabel kunnen aansluiten.Maar ik ben niet in het bezit van zo´n lange kabel zou toch ongeveer een 30 m nodig hebben modem 1ste,decoder op gelijkvloers dus veel omweg maken om op 1ste te geraken en in plafond zijn er geen openingen .               Vraagje  als het beeld stilstaat merk je dat dan niet op de wifi bridge, bij mij blijven die op volle sterkte branden als het probleem zich voordoet?Vorige keren als de techniekers langskwamen werd altijd decoder als oorzaak van het probleem aangeduid en vervangen.maarja tegen mij kunnen ze zeggen wat ze willen ik ken er toch niets van.

dit is moeilijk op afstand met zekerheid te zeggen, het kan de wifibridge zijn zonder dat je iets merkt aan de controle lampje en deze werd waarschijnlijk ook al gereset en gesynchroniseerd met de bbox, het kan evengoed iets met de bbox te maken hebben maar deze werd waarschijnlijk al gereset en het kan de decoder zijn maar deze werd al vervangen.

De proximus forummedewerkers kunnen wel van op afstand bv fouten zien met de wifi bridge verbinding tussen bbox en wifibridge.
Dus het zal afwachten zijn tot morgen wat de Prox  forummedewerkers als oplossing kunnen aanbieden

Ik heb persoonlijk zo’n utp kabel van 50m klaarliggen om problemen op te sporen en die is al goed van pas gekomen :relaxed:

Reputatie 3
Badge

@Martin ja dat is allemaal al gebeurt zelfs gisteren een Lijntest en metingen op de draadloze verbinding geen probleem gevonden. Afwachten zeker. 

Alvast bedankt 

Reputatie 3
Badge

Ik ben nog steeds aan het wachten op een reactie van de prox forumleden .

Triestige bedoening zelfs geen reactie op mijn antwoord van mogelijke oplossing die zij voorstellen.

 

 

 

je bedoelt waarschijnlijk Prox Forummedewerkers :slight_smile:

Ze zullen waarschijnlijk straks wel langskomen, ik stel hier regelmatig vast dat ze de vrijdag later op het forum reageren (zullen waarschijnlijk andere opdrachten hebben of zoiets...)

Reputatie 3
Badge

Inderdaad Martin dat bedoelde ik, zal de warmte zijn zeker. Sorry 

Reputatie 7
Badge +5

@ronaldo Ik heb net nogmaals een meting gedaan en ik zie nog steeds geen enkele reden van storing. Het kan aan je wifi bridge liggen maar dit kunnen we enkel en alleen testen door een rechtstreekse UTP kabel te plaatsen. Wanneer heb je de modem en decoder gereset?

Reputatie 3
Badge

@DaisyS modem,decoder, wifi bridge gereset na bericht van Jonathandr 3 dagen geleden. Wat betreft de utp kabel ik heb er geen die zo lang is voor een rechtstreekse aansluiting te maken. Ik ga modem, decoder, wifi bridge nog eens afkoppelen inclusief de aansluit kabels en dan alles opnieuw installeren en resetten.Maandag zal ik hierover berichten wat het resultaat is. 

Reputatie 3
Badge

@DaisyS  toestellen b-box3,modem,wifibridge allemaal afgekoppeld inclusief alle kabels,alles gereset en vervolgens alles terug in volgorde aangesloten.

Weekend tv kunnen kijken zonder storingen ,probleem lijkt dus opgelost.Waar de fout zat weet ik niet belangrijkste is dat alles weer werkt zoals voorheen.

Bedankt @Martin        @DaisyS       @jonathandr :wink:

Dat is inderdaad al goed nieuws, houden zo zou ik zeggen :slight_smile:

Reageer