Beantwoord

TV-beeld freezt


na onze verhuizing de volledige Proximus collectie (bbox3, decoder) aangesloten.
Werkte tot mijn verbazing direct ; vreugde was van korte duur want heel regelmatig valt het beeld gewoon weg ('onverwacht probleem, wenst u hulp ?' scherm...) of hebben we 'blokjes' in het scherm.
Heb dit reeds gemeld en men ging de technische dienst laten terugbellen; uiteraard niks gehoord 😞
Voor de activatie en 'verhuis' van al onze abonnementen werd er trouwens wel 59 euro aangerekend; volgens de proximus winkel zou er een technieker op de verhuisdag langs komen om 'een nieuwe kabel te trekken' , niemand gezien uiteraard :-(((.
Moet ik nu opnieuw de servicedienst bellen? of kan ik beter een Happy house bezoek regelen?
Welk van de 2 gaat het snelst want het hangt ons voeten uit ... ??
En ja alles is al gereset en opgestart geweest .. Er is duidelijk een signaalprobleem want DSL signaal op BBox valt gewoon weg (lampje uit). Na enige tijd start dat terug op..
Uiteraard valt dan ook de wifi volledig weg .....
Wie heeft een goed voorstel?
icon

Beste antwoord door RobrechtB 12 July 2017, 19:50

Bekijk origineel

18 reacties

Dan vraag je best dat ze eens een technieker sturen om dit te komen nazien.
kan je ook door een privébericht aan Het Proximus Team te sturen via
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Reputatie 7
Badge +4
Dag Walter, kan je zoals Martin aangeeft ons je info doorsturen ? Dan kunnen wij het eens na kijken.
ok, zal dat eens proberen;
bedankt .
prive bericht verstuurd; wacht nu af...
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb je lijn even uit gemeten en zie dat er packet verlies en errors zijn. Om dit op te lossen gaan wij en technicus moeten langs sturen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb je een privé bericht gestuurd hiervoor.
Reputatie 7
Badge +4
Kan gebeuren 😉
Technieker is langs geweest.
Heel vriendelijke capabele kerel.
Heeft eerst Bbox3 vervangen want die deed blijkbaar raar;
hierna bleek er nog steeds een probleem te zijn waarna we een nieuwe kabel vanaf binnenkomend aftakpunt proximus tot aan bbox getrokken hebben; nadat deze aangesloten was bleek alles ok.
Gisteravond in ieder geval al geen problemen meer gehad;
Nu nog enkele dagen verder aanzien.
ik post nog wel een update .😃
Enkele dagen later en nog steeds geen problemen gezien.
Gisteren gaf de TV bij opstarten wel het 'Genius ' beeld en de draaiende Proximus symbolen maar slechts enkele seconden.
De TV-decoder zal waarschijnlijk een update gehad hebben zeker...
So far so good dus !
Reputatie 7
Badge +4
Dag Walter, Ik zie een korte onderbreking, maar als alles ondertussen opnieuw werkt zou ik me niet teveel zorgen maken, waarschijnlijk was het een korte algemene storing. MVG, Wim
Reputatie 7
Badge +4
Kan ik niet zien helaas. Maar zoals ik al zei, dat kan wel eens voorvallen. Mocht het opnieuw gebeuren laat het ons weten.
Reputatie 7
Badge +4
Je hoeft dit niet persé te doen, maar het kan geen kwaad ook. Mocht dit terug komen laat het ons weten. MVG, Wim
ok Wim. Bedankt voor de reacties en info ! great job !😃
ok. Hoe regel ik dat ?
Gezien, was een beetje te snel :-))
Merci !
En net geeft het systeem het compleet op :-(
Tv valt uit 'blauw probleem scherm...' en wifi is weg ;
enkel voedingslampje op bbox brandt nog , al de rest is uit ...

We gaan toch weer niet dezelfde weg op als 10maand geleden zeker??

voedingsblokje bbox uit stopkontakt getrokken en na enkele minuten weer ingestoken.
na 10 tal minuten start de bbox weer op..... terug tv en terug wifi.

De technische dienst kan vast zien wat er gebeurd is ? Zou dat wel graag weten !
Dank u
dag Wim. onderbreking in wat ? werking bbox ? adsl lijn?
Vermits het alleen hier was en niet bij de buren; en vermits alles op de bbox uit was behalve voedingslampje lijkt het me dat het probleem in de bbox zit.
Moet die nu eens regelmatig spanningsloos gezet worden of niet ? want daar zijn de meningen blijkbaar niet allemaal eensluidend over ..
Hopen dat 'em het blijft doen dan maar. Zeker als de voetbal begint !!!

Reageer