TRAVEL XP

  • 2 February 2022
  • 16 reacties
  • 386 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Wordt Travel XP vervangen ?

Weer zender uit betalend pakket verwijderd..

Wanneer eindelijk HD, BBC S, ARD, ZDF, EUROSPORT 2, COMEDY CENTRAL VL……

 

 


16 reacties

Reputatie 3
Badge

Volledig akkoord. Er is, wat het zenderaanbod betreft, meer dan genoeg werk aan de winkel. Voor het basisaanbod : ARD, ZDF en de BBC-zenders in HD, met eventueel ook nog WDR in HD erbij, overheveling naar het basisaanbod, zoals bij alle concurrenten, van BBC-First, BBC-Entertainment en Fox, en eventueel ook nog een Duitstalige nieuwszender erbij. We hebben reeds nieuwszenders in zo goed als alle andere talen, dus waarom zou een Duitstalige er ook niet bij kunnen ? Wat betreft de Franstalige zenders, die al ruim vertegenwoordigd zijn, ook nog TV5 Europe erbij in HD uiteraard. De zenders die de laatste malen toegevoegd werden zijn over het algemeen ook geen blijvers en ook zo goed als onbekend. Tijd om iets “duurzamer” te werk te gaan.

Reputatie 7
Badge +3

Beste,

Voor ons is het belangrijk dat het opnemen van een zender in ons aanbod onder de juiste voorwaarden gebeurt.  Hierbij kijken wij naar verschillende factoren.  Eén daarvan is het aantal klanten dat de zender wil bekijken. 

Daarnaast is de prijs die wij willen betalen voor de zender ook van belang.  Op deze manier garanderen wij dat ook jij een zo laag mogelijke prijs betaalt voor het tv-abonnement.

Het tv-aanbod wordt regelmatig herbekeken met de verschillende maatschappijen.

Verder is er het verhaal van de verschillende licenties: wanneer een zender de licentie voor uitzending stopt, is het voor ons ook gedaan.  

Het pakket samenstellen van zenders is een lang en moeilijk verhaal dat steeds aan wisselingen onderhevig is.  

Suggesties die we via het forum o.a. oppikken, worden aan de betrokken diensten overgemaakt… je weet maar nooit…

groeten,

tina

Reputatie 7
Badge +1

Beste,

Voor ons is het belangrijk dat het opnemen van een zender in ons aanbod onder de juiste voorwaarden gebeurt.  Hierbij kijken wij naar verschillende factoren.  Eén daarvan is het aantal klanten dat de zender wil bekijken. 

Daarnaast is de prijs die wij willen betalen voor de zender ook van belang.  Op deze manier garanderen wij dat ook jij een zo laag mogelijke prijs betaalt voor het tv-abonnement.

Het tv-aanbod wordt regelmatig herbekeken met de verschillende maatschappijen.

Verder is er het verhaal van de verschillende licenties: wanneer een zender de licentie voor uitzending stopt, is het voor ons ook gedaan.  

Het pakket samenstellen van zenders is een lang en moeilijk verhaal dat steeds aan wisselingen onderhevig is.  

Suggesties die we via het forum o.a. oppikken, worden aan de betrokken diensten overgemaakt… je weet maar nooit…

groeten,

tina

@tina.b. Heel goed dat je de suggesties doorgeeft. “Voor het basisaanbod : ARD, ZDF en de BBC-zenders in HD, met eventueel ook nog WDR in HD erbij, overheveling naar het basisaanbod, zoals bij alle concurrenten, van BBC-First, BBC-Entertainment en Fox” maar hier zijn we al enkele jaren mee bezig. Franstalig wordt er genoeg gedaan. En hier doet PX niets aan. Jammer heel jammer 😷🤔😥

Velen onder ons hadden hier het hier toch al geregeld aangehaald, voor de liefhebbers van deze zenders (BBC 1 en 2 HD), FOX HD en Eurosport 2. RTL Duitsland HD, ARD HD, ZDF HD, SAT 1 HD, PRO 7 HD, BBC Entertainment HD, eventueel FOX HD, allemaal in het gewone basispakket. Of Franstalige zenders aanvullen, W9 hd, 6ter hd, M6 hd? Misschien M6 music ter aanvulling op RFM TV? Waarom MCM Pop en MCM Top destijds verdwenen zijn terwijl ze wel nog mooi uitzenden?

Als er al eens zenders verdwijnen de ene na de andere is het soms jaren geduld hebben eer er eens iets in de plaats komt, ik ben in ieder geval benieuwd, maar hoop niet te veel, staan wij dan zoveel achter als we eens kijken naar onze concurrerende providers wat zij aanbieden in hun basispakket?

Blij dat ik geen extra betalende zenders (meer) heb bij Proximus, dat basispakket is al mooi van prijs voor de 60 dagen de opnames geldig blijven.

Timm1983

Reputatie 5
Badge +2

Feit blijft dat Pickx Mix NL een zender minder telt, terwijl er genoeg andere zenders kunnen aangeboden worden. Ik ga ze niet allemaal opsommen, kijk hiervoor in het archief 😉 En waarom geen vanuit Nederland?

 

Intussen bij Pickx Mix FR, dat meer zenders bevat dan de NL-versie, is er een wisseling vanaf 1 april (geen grap): het populaire TMC verhuist naar het basisaanbod (waarschijnlijk ook in Vlaanderen te zien dan) en TF1 Séries Films, dat opmerkelijk genoeg bij Proximus als enigste nog niet beschikbaar was, komt in de plaats. Dit meldden de abonnees op het Franstalige forum nadat ze dit op hun factuur hebben gezien. https://fr.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/tf1-series-films-et-tfx-sur-proximus-44455?postid=747384#post747384

 

WDR gaan ze trouwens niet aanbieden wegens veel te duur: 75 en een flink aantal nullen erachter per jaar zorgde ervoor dat ook Telenet deze zender al meer dan 15 jaar niet aanbiedt via digitale tv. VOO biedt het in Wallonië alleen maar bij de Duitstalige Oostkantons. 

 

Reputatie 4
Badge +1

BBC 1 en 2 in HD...(diepe zucht)...denk dat ik ondertussen al langer dan 10 jaar dit met regelmaat heb gevraagd. Maar er gebeurt gewoon niks, nada, noppes.
“Suggesties die we via het forum o.a. oppikken, worden aan de betrokken diensten overgemaakt.” Really?? Deze klant heeft deze vraag alvast opgegeven, jammer...

Reputatie 3
Badge

Feit blijft dat Pickx Mix NL een zender minder telt, terwijl er genoeg andere zenders kunnen aangeboden worden. Ik ga ze niet allemaal opsommen, kijk hiervoor in het archief 😉 En waarom geen vanuit Nederland?

 

Intussen bij Pickx Mix FR, dat meer zenders bevat dan de NL-versie, is er een wisseling vanaf 1 april (geen grap): het populaire TMC verhuist naar het basisaanbod (waarschijnlijk ook in Vlaanderen te zien dan) en TF1 Séries Films, dat opmerkelijk genoeg bij Proximus als enigste nog niet beschikbaar was, komt in de plaats. Dit meldden de abonnees op het Franstalige forum nadat ze dit op hun factuur hebben gezien. https://fr.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/tf1-series-films-et-tfx-sur-proximus-44455?postid=747384#post747384

 

WDR gaan ze trouwens niet aanbieden wegens veel te duur: 75 en een flink aantal nullen erachter per jaar zorgde ervoor dat ook Telenet deze zender al meer dan 15 jaar niet aanbiedt via digitale tv. VOO biedt het in Wallonië alleen maar bij de Duitstalige Oostkantons. 

 

Ik zou er uiteraard niets op tegen hebben mocht de Duitse RTL ingeruild worden voor WDR, SWR of NDR in HD bijvoorbeeld. Commerciële rommel moeten we al genoeg slikken via onze eigen commerciële zenders, en daarom zou het, naar mijn persoonlijk oordeel, interessanter zijn om wat meer kwalitatieve publieke omroepen uit onze buurlanden aan te bieden. Uiteraard is dit een persoonlijk standpunt. Is RTL dan zoveel goedkoper dan WDR ?

Reputatie 7
Badge +1

BBC 1 en 2 in HD...(diepe zucht)...denk dat ik ondertussen al langer dan 10 jaar dit met regelmaat heb gevraagd. Maar er gebeurt gewoon niks, nada, noppes.
“Suggesties die we via het forum o.a. oppikken, worden aan de betrokken diensten overgemaakt.” Really?? Deze klant heeft deze vraag alvast opgegeven, jammer...

Ik hou vol. Was gisteren aan het zappen voor champignons league voetbal. Vond dit bij RTL sport. Het is Franstalig wat ik niet versta maar kon voetbal kijken. Tijdens het zappen kwam ik heel veel Franstalige zenders tegen en wat blijkt merendeel allemaal in HD. Waarom deze zenders wel in HD en BBC 1 en 2, ARD en ZDF niet. Snap het niet goed 😷🤔😥😪

Reputatie 4
Badge +1

Klopt, inderdaad veel meer Franstalig in HD.

Overigens merk ik ook op dat de publieke zenders van de buurlanden zo te zien trager naar HD worden overgezet dat commerciële. Het duurde zo ook ellendig lang tot we NPO in HD kregen (die overigens nog wel reclame geven) en nu blijft het wachten op ARD, ZDF (trouwens, waarom geen WDR zoals vroeger op de goeie ouwde analoge kabel?) en de BBC’s. Op de publieke omroepen is er wel reclame maar beduidend minder dan op de commerciële zenders. Dus daarom dat die laatsten voorrang krijgen voor HD dan publieke omroepen? Just a thought...

Misschien Proximus zolang als ze kunnen BBC, ard en ZDF, ARD en RTL in sd aanbieden, tot wanneer het echt niet anders kan dan zullen ze deze zenders in HD aanbieden. 

Misschien eens komaf maken met alle sd zenders en alles gewoon in HD aanbieden, wie kijkt er nu nog graag naar een sd zender van mindere kwaliteit. Het zal bandbreedte vrijmaken voor vele toekomstige HD zenders. En de overbodige infokanalen blijven misschien nog een paar jaar actief omdat nog abonnees opnames op hun decoder hebben van reeds lang opgedoekte zenders. Misschien iedereen doen overstappen voor juni 2022 op een V7 decoder en de overbodige infokanalen kunnen ook verdwijnen, want met een V7 decoder opnames 60 dagen geldig.

Timm1983

Reputatie 5
Badge +2

Proximus downgrade nu al vele HD-streams tot SD voor verschillende zenders. Resultaat is dat je al iets scherper beeld hebt dan bij puur SD. Dat zie je op verschillende zenders, alsof het beeld moeite wilt doen om in HD uit te zenden maar het net niet lukt. Dat gevoel heb ik toch bij BBC One, Two, Entertainment, World News en Investigation Discovery en Discovery Science. Maar natuurlijk is HD zelf het beste. 

 

Je ziet wel dat Proximus momenteel de Belgische zenders in HD wilt krijgen. Recent was het geval met de regionale zenders en MENT TV. En er zijn genoeg andere Belgische zenders in SD….

 

Voor ARD, ZDF, RTL, BBC One, BBC Two, Rai Uno, Rai Due, Rai Tre,… ligt het niet technisch aan de zenders zelf dat ze niet in HD beschikbaar zijn via Proximus. Dat was 10 jaar geleden nog een ander verhaal. Ze zijn allemaal bij concurrenten in binnen- en buitenland wel in HD beschikbaar. Wél ligt het aan succesvolle onderhandelingen en vergoedingen voor de zenders. 

 

 

Hallo allemaal

Voor wie het nog niet weet wil ik eens laten weten dat ik gelezen had op het Franstalige forum van Proximus dat Rai 1, 2 en 3 begin juli in HD zullen beschikbaar zijn in het basispakket.

Hopelijk volgen er dan nog meer zenders in HD later op het jaar.

Timm1983

Reputatie 4
Badge +1

ze zouden beter beginnen met de BBC  en de duitstaligen ,

Eurosport …..

Reputatie 7
Badge +1

ze zouden beter beginnen met de BBC  en de duitstaligen ,

Eurosport …..

@Danny64. Zo is het, wonen in Vlaanderen en alle Franstalige en nu de Italiaanstalige gaan naar HD. Wat natuurlijk niet verkeerd is. Maar de roep voor de BBC en de Duitstalige naar HD wordt volkomen genegeerd door Proximus 😥😪

Hallo allemaal

Zoals we hier al konden vernemen is vandaag de Franse zender TMC gestart in HD op kanaal 316 in Vlaanderen.

En daar boven op hebben we ook eindelijk Q-Music TV gekregen in HD op kanaal 140.

DIt is geen aprilgrap.

​​​​​​Wie de kanalen niet ziet. Eens de decoder volledig herstarten want dat heb ik ook mogen doen.

Veel kijkplezier allemaal! 

Timm1983

Reputatie 7
Badge +1

Hallo allemaal

Zoals we hier al konden vernemen is vandaag de Franse zender TMC gestart in HD op kanaal 316 in Vlaanderen.

En daar boven op hebben we ook eindelijk Q-Music TV gekregen in HD op kanaal 140.

DIt is geen aprilgrap.

​​​​​​Wie de kanalen niet ziet. Eens de decoder volledig herstarten want dat heb ik ook mogen doen.

Veel kijkplezier allemaal! 

Timm1983

@Timm1983. En nu de rest 😉🤗

Reageer