Vraag

Televisiescherm overnemen op afstand?

  • 29 August 2020
  • 1 reactie
  • 356 Bekeken

Mijn schoonmoeder, 87 jaar oud, heeft nu voor het eerst digitale televisie (van Proximus). Tot nu had ze eenvoudige analoge tv. De eerste dag heeft ze met de afstandsbediening al een en ander verkeerd gedaan, waardoor ze gewoon geen televisie meer kon kijken…

Bestaat er een mogelijkheid dat ik via het internet haar televisie van op afstand kan overnemen en op die wijze haar probleem kan oplossen, zonder telkens om en weer te moeten rijden?

Alvast bedankt! Jo


1 reactie

Reputatie 6
Badge +2

Oei, dat lijkt nog niet zo simpel. Het is te bedienen met afstandsbediening, maar via internet?

Ik heb mijn afstandsbediening van Proximus wel universeel gemaakt, dan wordt het al wel simpeler. Aanzetten met toets Proximus en ok.  Veranderen van kanaal met kanaal + en -. Zet eerst wel het geluid goed. Zo goed mogelijk. Uitzetten met 1 knop.
Een tv kan wel bediend worden door een smartphone en er bestaan smartphone voor ouderen. Maar of dat samen gaat?
Men kan natuurlijk wel een programmeerbaar stopcontact gebruiken maar dan gaat alles aan en uit op een bepaald uur. Niet zo tof. Ouderen hebben dat misschien niet zo graag. 
ik denk dat er al wel tvtoestellen bestaan die je kunt verbinden met internet en dan bedienen vanop afstand. Maar zelf nooit gezien. 
Heeft ze geen gebuur waarop ze al eens kan rekenen. Mijn oude buurvrouw kwam regelmatig bellen, zelfs als haar schoonzoon er was. 
Google mijn vriend.
Lessen geven. 
Schoonmoeders he! 

Reageer