Vraag

Televisie - Storingen tijdens zappen en bekijken van opnames

  • 23 August 2021
  • 48 reacties
  • 1458 Bekeken

Reputatie 1

Hallo

Ik heb al een tijdje twee specifieke problemen tijdens het televisie kijken.

Tijdens het zappen blijft het beeld vaak even ‘hangen’ op de vorige zender en raakt het beeld verstoord. Anderzijds doen er zich tijdens het kijken van opnames geregeld allerlei verstoringen en haperingen voor bij het opstarten en bekijken.

Voor het overige werkt alles (internet, ‘live’ televisie kijken, YouTube/Eurosport Player/Red Bull TV kijken via app op televisie, ...) perfect. Decoder en televisie zijn bekabeld aangesloten. Meting (draadloos) van de snelheid van m’n internetverbinding geeft geen vreemde resultaten (ca. 350 Mbps download, ca. 30 Mbps upload, 4 ms ping voor een fiberverbinding).

 

Heb ook al fibermodem, Bbox en decoder v6 al gereset/gereboot volgens aanwijzingen van Proximus support maar dit maakt eigenlijk geen verschil.

 

Zou de decoder een defect hebben?


48 reacties

Geen idee, maar heb momenteel weeral problemen met ondertitels die nu verschijnen zodra de tv aangezet is en niet meer kan uitschakelen!

Ga nieuw topic starten:

Het blijft echt geklungel bij proximus Picks!. Dit systeem is veel te vlug gelanceerd en vooraf onvoldoende uitgetest. Kan niet anders zijn!

Bij de simpele Scarlet provider die weliswaar minder zenders doorgeeft, had ik nimmer of nooit zulke problemen.

 

Ik heb exact dezelfde problemen op mijn 2 TV’s een met een V6 en de andere met een V5C. Haperen/stotteren bij het afspelen waarbij het beeld bevriest gedurende één tot meerdere seconden waarbij beeldframes verloren gaan, terugwinden en herbeginnen helpt. Bij uitgesteld kijken, zelfde probleem. En het blijven plakken met enorm verstoord beeld bij het zappen of bij het starten van het bekijken van een opname waarbij het zendersignaal blijft doorschemeren … 

Is begonnen tijdens het EK voetbal …  tenminste toen heb ik het de eerste maal opgemerkt.
Duidelijk ergens een bug ingevoerd met een update! 

herstarten of resetten bbox en decoder helpt niet dan?

Reputatie 7
Badge +5

@Ronald Baert en @Regulus Kunnen jullie je gegevens toevoegen aan je forumprofiel zodat we het eens na kunnen kijken?

Reputatie 1

@Ronald Baert en @Regulus Kunnen jullie je gegevens toevoegen aan je forumprofiel zodat we het eens na kunnen kijken?

Kan dezelfde check dan ook eens gedaan worden voor de topicstarter? ;-)

Reputatie 1

herstarten of resetten bbox en decoder helpt niet dan?

Neen, zoals gezegd … fibermodem, router en decoder werden al gereset en ge-herstart. Zonder resultaat.

@Ronald Baert en @Regulus Kunnen jullie je gegevens toevoegen aan je forumprofiel zodat we het eens na kunnen kijken?

Gegevens aangevuld …

BTW, mijn schoonzus die in hetzelfde dorp woont maar in een compleet andere wijk heeft juist dezelfde problemen. De PX helpdesk heeft haar gezegd dat ze een andere decoder moet gaan halen.

In mijn geval is een defecte V5C pas een aantal maanden terug vervangen door een V6. Maar ik heb beide typen en dat verandert helemaal niets … JFYI

PS kan toch niet zijn dat wij hier de enigen zijn met dat probleem? :scream:

FYI: Ik heb in ieder geval dit probleem niet met mijn V5C

Reputatie 7
Badge +5

@Regulus en @NicoR Ik heb een aanpassing gedaan op jullie lijn. Kan je dit eens uittesten?

Reputatie 1

@Regulus en @NicoR Ik heb een aanpassing gedaan op jullie lijn. Kan je dit eens uittesten?

Tijdens bekijken van opname zonet toch weer storingen. Of moet ik eerst de modem, router en decoder weer herstarten na jullie ingreep van eerder?

Ik denk dat dit altijd het beste is.

@Regulus en @NicoR Ik heb een aanpassing gedaan op jullie lijn. Kan je dit eens uittesten?

Dank u … maar ik zie voorlopig geen verandering. Ik heb wel geen enkele hardware herstart … Nieuws om 7u uitgesteld bekeken, met 2 minuten vertraging of zo … en na een 10 tal minuten schokt het treintje moeizaam verder met bevrozen frames, Evenepoel zien finishen een beetje zoals de processie van Echternach LOL 

nadat er een instelling van op afstand gebeurd is, is het altijd best van de toestellen eens te herstarten.

nadat er een instelling van op afstand gebeurd is, is het altijd best van de toestellen eens te herstarten.

 

Alles herstart, meestal bevriest het beeld ongeveer alle 4-5 minuten maar soms ook met langere tussenpozen, alsof er ergens een beeldbuffer volloopt, herstart soms met blokjes (kort) soms niet, pause duurt soms minder dan 1 seconde soms 4-5 seconden (of langer?).

Kan het zijn dat de(mijn annsluitings) ROP hier onder water gestaan heeft? 

Maar je hebt het niet bij live kijken dacht ik toch.

Reputatie 1

@Regulus en @NicoR Ik heb een aanpassing gedaan op jullie lijn. Kan je dit eens uittesten?

Dank u … maar ik zie voorlopig geen verandering. Ik heb wel geen enkele hardware herstart … Nieuws om 7u uitgesteld bekeken, met 2 minuten vertraging of zo … en na een 10 tal minuten schokt het treintje moeizaam verder met bevrozen frames, Evenepoel zien finishen een beetje zoals de processie van Echternach LOL 

Na herstarten van alle apparatuur, is er zeker geen sprake van verbetering. Wel integendeel.

Mag ik vragen voor een effectieve ingreep om mij terug de kwaliteit te verstrekken die ik voordien had (en waarvoor ik betaal).

Ik ervaar nu storingen tijdens het televisie kijken en zappen en kan eigenlijk momenteel nauwelijks nog naar opnamen kijken. M.a.w., er wordt mij niet geleverd waarvoor ik betaal …

Graag actie a.u.b.

Daarvoor zal je moeten wachten tot maandag aangezien niemand van proximus zelf hier in het weekend langskomt.

Zij kunnen dan beslissen of een eventueel een technieker moet gestuurd worden om alles na te kijken.

PS:In het weekend kun je wel de helpdesk opbellen 0800 22 800 tot 22u.

welke snelheid haal je eigenlijk als je een http://speedtest.net doet als je met pc of laptop aangesloten bent met utp netwerkkabel rechtstreeks aan de bbox mdem/router.

is dat nog altijd ca. 350 Mbps download, ca. 30 Mbps upload, 4 ms ping voor een fiberverbinding.

Of heb je een v7 decoder misschien!

Reputatie 1

welke snelheid haal je eigenlijk als je een http://speedtest.net doet als je met pc of laptop aangesloten bent met utp netwerkkabel rechtstreeks aan de bbox mdem/router.

is dat nog altijd ca. 350 Mbps download, ca. 30 Mbps upload, 4 ms ping voor een fiberverbinding.

 

Doet er dat iets toe? Als ik met een meting draadloos op m'n laptop al quasi de maximumwaarden haal voor het type verbinding dat ik hier heb, wat kan een meting bekabeld daar meer leren?

't Ligt niet aan mijn verbinding m.i. Alles functioneert normaal, zowel rechtstreeks op m’n televisie (Eurosport iPlayer, Red Bull TV, YouTube), beide laptops en smartphone. Ik kan enkel vermoeden dat het aan de decoder ligt, of aan intern geklooi bij Proximus.

Reputatie 1

Of heb je een v7 decoder misschien!

v6, zonder twijfel.

snelheid doet er zeker toe zeker bij een v7 decoder, vandaar mijn vraag of je mss een V7 decoder hebt.
Daarom ook dat er dikwijls aangeraden wordt, als je enigszins kunt , van de V7 rechtstreeks met de bbox te verbinden met utp netwerkkabel!

Reputatie 1

Daarom ook dat er dikwijls aangeraden wordt, als je enigszins kunt , van de V7 rechtstreeks met de bbox te verbinden met utp netwerkkabel!

Had al duidelijk aangegeven in eerste post dat alles bekabeld is aangesloten ...

Weet ik maar dat is gewoon om aan te geven dat het minst problemen voorkomen met de v7 als die bekabeld aangesloten is

Hier bij mij, in Vilvoorde, net hetzelfde probleem. Het was gisteren niet te doen om een opname te bekijken. Ook het nieuws van 19u met replay bekijken is bijna niet te doen.Mijn bbox en v5 decoder wordt elke dag opgestart en zijn bekabeld verbonden.

En als je bv die opname dan bekijkt via Proximuspickx app-versie of web-versie, heb je dit probleem dan ook, kan mss interessant zijn voor de Prox medewerkers morgen als ze dit ook weten en kunnen doorgeven aan de betrokken dienst.

Reageer