Skip to main content
Vraag

technische storingen worden niet verholpen

Don T.

Sedert enkele weken krijg ik steeds de melding: Wegens een technisch probleem is enkel Live TV EN TV gids beschikbaar maar zelfs de tv gids werkt niet, daar krijg je bij alle zenders: LADEN….. , 15 minuten later krijg je bericht: technisch probleem opgelost en vraagt hij om te herstarten. Hopla 5 minuten later zelfde probleem. Wat k wel heel eigenaardig vind is het feit dat dit probleem zich blijkbaar steeds tijdens de avond voor doet. Zijn er nog personen die hetzelfde probleem hebben dan hoor ik het graag.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

27 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 404 reacties
  • 23 april 2025

@Don T. heb je de stappen al eens gedaan van modem en tv box herstarten???, dat kan soms helpen.

Don T.
  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 23 april 2025

Dit heb ik in het verleden reeds geprobeerd maar zonder resultaat en ik krijg op het scherm volgende tekst: ik mag de tv box niet herstarten:

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 404 reacties
  • 23 april 2025

@Don T. dan best eens vragen aan de klantendienst om je lijn enzo te testen of er niet ergens een probleem is met de verbinding, want als je dit veel voorhebt is dat niet normaal.

Don T.
  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 23 april 2025

Don T.
  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 23 april 2025

Lijnen zijn getest en zijn ok, ik lees nu op andere topics dat ik blijkbaar niet de enige ben 

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 404 reacties
  • 23 april 2025

@Don T. oei, als dat een algemeen probleem is dan is er ergens iets niet juist bij proximus, tijdje terug deze maand was dit ook al eens voorgekomen.

Martin
  • 34005 reacties
  • 23 april 2025

Dit probleem treedt de laatste weken reeds verschillende malen op en best niet de decoder herstarten of “clear data en reset” uitvoeren, want dan loop je het risico dat je ook niet meer live zult kunnen kijken.

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 404 reacties
  • 23 april 2025

@Martin zou toch niet mogen deze problemen hé...

Mutlie
  • 2156 reacties
  • 23 april 2025

Blijkbaar een wederkerend algemeen probleem dat niet opgelost raakt maar ook één dat niet overal in het land (gelijktijdig) toeslaat. Vandaag hebben wij het ook, gisteren niet, anderen hebben het alle dagen sinds ….

Martin
  • 34005 reacties
  • 23 april 2025

@Master-magic Inderdaad ik heb de indruk dat ze met een serieus probleem zitten, hopelijk kunnen ze het toch op korte termijn in orde krijgen!

Wat ook opvalt dat het gisteren en vandaag ongeveer op het zelfde uur voorgevallen is, namelijk rond 20u en ook dat na een uur er verschillende mensen melden dat het terug werkt ( niet voor iedereen na een uur, kan bij sommigen veel langer duren blijkbaar) mss dat hun servers overbelast zijn, ik weet het ook niet?

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 404 reacties
  • 23 april 2025

@Martin ik heb de indruk dat dit sinds de laatste update is naar het nieuwe systeem dat er een overbelasting is ofzoiets in die trant.

Joery79
  • 41 reacties
  • 23 april 2025

Ik had gisteren die melding gekregen, vandaag kon ik rustig TV kijken zonder problemen.

Martin
  • 34005 reacties
  • 23 april 2025

Het valt gelukkig niet bij iedereen voor, ik ben er ook van gespaard gebleven.

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 404 reacties
  • 23 april 2025
Martin schreef:

Het valt gelukkig niet bij iedereen voor, ik ben er ook van gespaard gebleven.

bizar dan dit probleem, proximus zal veel werk hebben om dit probleem op te lossen.

Mutlie
  • 2156 reacties
  • 23 april 2025
Master-magic schreef:

@Martin ik heb de indruk dat dit sinds de laatste update is naar het nieuwe systeem dat er een overbelasting is ofzoiets in die trant.

Ik vermoed dat het toeval is want de problemen zijn recent terwijl de laatste update toch al een tijdje wordt verdeeld. Ook alle versies van de software zijn getroffen (denk ik toch, ik heb het niet anders gelezen),
Het lijkt mij eerder een overbelasting van de server(s).
(Of een cyberattack? 👽)

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 404 reacties
  • 23 april 2025

@Mutlie kan zijn dat het toevallig is en een overbelasting is, er zijn veel klanten naar proximus verlopen van Telenet ook, maar dat kan de oorzaak niet zijn denk ik :P

we zullen het misschien wel of niet weten ooit.

• Rising star
  • 10 reacties
  • 24 april 2025

Ik heb dit probleem nu al iedere avond , je komt thuis na ganse dag in het ziekenhuis ( revalidatie)werkt het weer niet .

heropstarten van alles lost hier niks op maakt het soms erger .

kun je zelfs niet meer live kijken 

Martin
  • 34005 reacties
  • 24 april 2025

Tip: Moest het nog gebeuren dat bij iemand dit probleem voorvalt (laat ons hopen van niet!)
dan inderdaad niet je decoder herstarten en
ook via de Menu instellingen geen “clear data en herstart” uitvoeren. 

Deze melding zou je normaal ook op het scherm moeten zien verschijnen al is het niet altijd het geval blijkbaar, afgaand op sommigen die dit melden.

• Apprentice
  • 1 reactie
  • 24 april 2025

Hier hetzelfde probleem, al enkele tijd. Meestal s’avonds, gisterenavond was het niet te doen. 4 keer op een uur !

Don T.
  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 24 april 2025

Idd, meestal s’avonds, het doet mij vermoeden dat het te maken heeft met de overbelasting van het Proximus netwerk. Wanneer blijkt dat dit een wederkerend issue is dan zou ik toch verwachten dat Proximus op zijn minst toch een algemene communicatie naar hun klanten zou brengen en hoe ze dit probleem gaan oplossen.

Joery79
  • 41 reacties
  • 24 april 2025

Op dit moment, krijg ik weer een melding van “alle storingen” dat er momenteel problemen zijn bij Proximus.

Joery79
  • 41 reacties
  • 24 april 2025

Momenteel, heb ik problemen met mijn internet. Wifi werkt niet en kan enkel live TV kijken. 

Martin
  • 34005 reacties
  • 24 april 2025

Mss toch eens de internet box herstarten of zelfs resetten om evt het wifi probleem op te lossen

Don T.
  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 24 april 2025

Wifi is 100% in orde, internet box werkt perfect, het technisch probleem dat zich stelt staat los van de installatie. Het is voor de volle 100% een probleem bij Proximus.

Martin
  • 34005 reacties
  • 24 april 2025

FYI: Dit was voor Joery bedoeld, omdat hij problemen meldde met wifi. Niet iedereen heeft last gehad van wifi- of internetproblemen, net zoals niet iedereen problemen gehad heeft om alleen maar Live te kunnen kijken.