Beantwoord

Te trage verbinding voor v7 decorder als nieuwe klant

  • 2 September 2020
  • 19 reacties
  • 838 Bekeken

Reputatie 2

Hallo iedereen,

Na 2 jaar bij Telenet klant geweest te zijn hebben wij vorige week besloten om terug klant te worden bij Proximus. Echter is ons vorige week in de winkel beloofd geweest dat wij als “nieuwe”  Flex klant recht hadden op de v7 (Android) decoder. Nu is het zo dat ik contact had opgenomen met Proximus via Twitter om er zeker van te zijn dat we deze decoder zouden krijgen aangezien dat we er 2 nodig hebben alleen kreeg ik vandaag via Twitter een best wel teleurstellend antwoord, terwijl wij op een vdsl lijn zitten zou onze lijn toch te traag zijn voor deze decoder. De snelheid van de lijn zou volgens de website van Proximus tussen de 45,6Mbps en  27,9Mbps liggen. Ik wil zeker niet zeggen dat deze snelheden snel zijn maar ik zou toch verwachten dat dat doenbaar moet zijn voor de v7.

icon

Beste antwoord door AntonellaD 7 September 2020, 14:28

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 2

Tijdens de installatie dinsdag heeft de technieker ons 2 Android decorders (v7) geïnstalleerd zoals ons beloofd werd in de winkel.

Reputatie 2

Vandaag toch eens gebeld met de klantendienst. Daar werd mij gezegd dat de v7 idd geen problemen zou mogen geven op onze verbinding, de medewerker heeft ons aangeraden om dinsdag wanneer we worden aangesloten te vragen aand de technieker om een snelheidstest te doen zodat er dan kan bepaald worden of de v7 een goed idee zou zijn (wat normaal wel zo zou zijn).

Reputatie 1

De voorraad aan V7-decoders is nog beperkt en dat heeft tot gevolg dat sommige Proximus-medewerkers met de gekste excuses opdraven om maar geen nieuwe decoder te moeten geven. In principe werkt de V7-decoder niet met een oude ADSL-lijn, maar bij jouw verbinding mag er eigenlijk geen probleem zijn.

Best nog eens terug contact opnemen met de klantendienst en je niet laten afschepen!

Reputatie 7
Badge +3

@JarneDoet Ik zie dat de installatie morgen zal plaatsvinden. Vraag het zeker aan de technieker als het mogelijk is om een Android TV decoder (V7) te installeren. Zo niet, zullen wij nadien eens kijken wat er voor jou mogelijk is. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@JarneDoet Fijn om te horen dat alles in orde is gekomen zoals men beloofd had.Groetjes,Joel

@Bennyyennhi Ik stelde die vraag omdat ik hier ook ivm de v7 af en toe gelezen heb dat er waren die problemen hadden met de hun v7 als ze draadloos werkten maar ik wist niet dat de v7 direct zelf kon verbinding maken met de bbox over wifi.

Maar zoals je zegt niks gaat boven een bekabelde verbinding.

@JarneDoet wacht gewoon af tot iemand van het proximus forumteam dit verder met u afhandelt als hier iemand van hen de draad opneemt, kan vandaag of anders pas morgen zijn. 

er zijn een paar uitzonderingen waarbij je zeker uit de boot valt namelijk zoals reeds vernoemt als je op een lage ADSL lijn zit en als je nog met een oud formule pack zit van voor familus /Tuttimus, maar bij u is geen van beide het geval, alleen moet je een klein aantal bugs er bij nemen, maar zo erg zijn die problemen nu ook weer niet

Reputatie 1

@JarneDoet wacht gewoon af tot iemand van het proximus forumteam dit verder met u afhandelt als hier iemand van hen de draad opneemt, kan vandaag of anders pas morgen zijn. 

er zijn een paar uitzonderingen waarbij je zeker uit de boot valt namelijk zoals reeds vernoemt als je op een lage ADSL lijn zit en als je nog met een oud formule pack zit van voor familus /Tuttimus, maar bij u is geen van beide het geval, alleen moet je een klein aantal bugs er bij nemen, maar zo erg zijn die problemen nu ook weer niet

Ik heb zeker geen probleem met bugs en ik heb er ook geen probleem mee als ze eerlijk zeggen van wij hebben momenteel probleem met de leveringen van de v7 waardoor je voorlopig nog een v5 krijgt. Maar als ze met ‘Fake’ excuses afkomen van u lijn is niet snel genoeg dan vindt ik dat persoonlijk veel erger dan dat ze eerlijk zijn.

Ik had juist hetzelfde aan de hand. Men zei bij mij ook dat de lijn te traag was, wat niet bleek te kloppen. Uiteindelijk van de klantendienst toch een V7-decoder gekregen. Als men van in het begin gezegd had dat er nog onvoldoende voorraad was, dan was ik ook tevreden geweest. Die goedkope uitvluchten zijn helaas niet iets waarmee je vertrouwen wekt bij je klanten. 

ik heb de indruk dat sommige outsourced call centers ook niet van alles zo goed op de hoogte zijn !

Reputatie 2

ik heb de indruk dat sommige outsourced call centers ook niet van alles zo goed op de hoogte zijn !

Die indruk heb ik ook. Ik ben zeer tevreden van de producten van Proximus, maar de klantendienst mag zichzelf toch eens heruitvinden :-). 

De producten van Proximus zijn zeker niet verkeerd, ook heb ik het gevoel dat Proximus sinds maart van dit jaar echt aan het herpakken is sowieso met die #inspire2022 en de ambitie om binnen 8 jaar 70% van het land te voorzien van fiber als ik me niet vergis. Maar als ik eerlijk moet zijn over de klantendienst is daar in 2 jaar tijd niet veel aan veranderd en dat is helaas niet zo positief als over de ambities van Proximus.

Reputatie 2

Ik hoop dat hier iemand van Proximus nog met een verklaring komt

Reputatie 7
Badge +3

@wiseoldmanJe snelheid zit net onder de 30Mbps. Vandaar dat je waarschijnlijk deze storingen ondervindt. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

Beste is via de chat in de app altijd snel geholpen. Ik heb en test de V7 ook via een standaard kabel je kunt hem trouwens ook via Wi-Fi gebruiken . Het is een goed toestel met de nodige nog maar niet veel meer bugs . Een goed toestel met Mooi beeld ook . En natuurlijk als je fiber hebt gaat eender welk op voorzien decoder sneller lol. Maar wees gerust hij werkt Normaal hoor op je kabel

@Bennyyennhi Het is ook maar als je een trage adsl verbinding hebt dat prox geen v7 wilt uitdelen over VDSL maken ze geen probleem van.

Je zegt je kunt hem trouwens ook via wifi gebruiken, wil dit dan zeggen dat de v7 rechtstreeks met de bbox over wifi verbinding kan maken, zonder tussenliggend toestellen.

Reputatie 2
Badge

@Bennyyennhi Het is ook maar als je een trage adsl verbinding hebt dat prox geen v7 wilt uitdelen over VDSL maken ze geen probleem van.

Je zegt je kunt hem trouwens ook via wifi gebruiken, wil dit dan zeggen dat de v7 rechtstreeks met de bbox over wifi verbinding kan maken, zonder tussenliggend toestellen.


Ja idd je kunt kiezen tussen wi-fi en vdsl . Ik heb hem op kabel staan omdat ik dat altijd stabieler vind . Ik zet al mijn toestellen altijd die kabel kunnen gebruiken op kabel

 

Ik heb al een hele tijd een v7, had hem geïnstalleerd bij levering.

Na enkel uren proberen, tweaken, werken terug in de doos. Stond al maanden terug op de kast.

Gisteren 11/09/2020 de v7 decoder terug uit de doos en opnieuw geïnstalleerd. werkte al wat beter.

Ongelooflijk beeld, maar zoveel zwarte schermen, stilvallen van programma's, etc..

Totaal anders reageren dan mijn vorige decoder. Werd er weer moedeloos van, terug mijn vorige decoder aangesloten.

Slaap weer rustiger nu.

 

 

@wiseoldman  Volgens proximus zou je lijnsnelheid zeker  30Mbps moeten zijn want anders werkt de V7 decoder niet altijd goed. Nu zou je eens uit nieuwsgierigheid  kunnen kijken wat er als lijnsnelheden aangegeven wordt hier → www.proximus.be/internetsnelheid 

Reputatie 2

@JarneDoet wacht gewoon af tot iemand van het proximus forumteam dit verder met u afhandelt als hier iemand van hen de draad opneemt, kan vandaag of anders pas morgen zijn. 

er zijn een paar uitzonderingen waarbij je zeker uit de boot valt namelijk zoals reeds vernoemt als je op een lage ADSL lijn zit en als je nog met een oud formule pack zit van voor familus /Tuttimus, maar bij u is geen van beide het geval, alleen moet je een klein aantal bugs er bij nemen, maar zo erg zijn die problemen nu ook weer niet

Ik heb zeker geen probleem met bugs en ik heb er ook geen probleem mee als ze eerlijk zeggen van wij hebben momenteel probleem met de leveringen van de v7 waardoor je voorlopig nog een v5 krijgt. Maar als ze met ‘Fake’ excuses afkomen van u lijn is niet snel genoeg dan vindt ik dat persoonlijk veel erger dan dat ze eerlijk zijn.

Reputatie 1

ik heb de indruk dat sommige outsourced call centers ook niet van alles zo goed op de hoogte zijn !

Die indruk heb ik ook. Ik ben zeer tevreden van de producten van Proximus, maar de klantendienst mag zichzelf toch eens heruitvinden :-). 

Reageer