Beantwoord

Sync beeld en geluid


Het geluid is dikwijls enkele frames off sync (en niet alleen bij het straten van een bepaalde zender)
Heel vervelend! Kan hier iets aan gedaan worden?

Voorlopig nog niet overtuigd van mijn overstap naar Proximus-tv
icon

Beste antwoord door HadewychT 27 May 2019, 14:43

Bekijk origineel

104 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Samuel heeft een wijziging op de configuratie van je lijn, wat betreft het zappen, gedaan. Ik zie geen problemen meer op je lijn zelf, maar indien je het toch nog als storend ervaart dat het niet helemaal correct gesynchroniseerd is, kan je altijd eens een happy house technieker aanvragen om het ter plaatse te komen bekijken.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/altijd-dichtbij/happy-house.html?v1=shorturl&v6=happyhouse

Groeten,

Kim
Reputatie 7
Badge +4
We doen even navraag bij de bevoegde dienst (om te kijken wat de mogelijkheden zijn rond je firmware) en koppelen spoedig terug, Jan.
Reputatie 7
Badge +4
Dit is een gekend probleem, we verwachten begin dit jaar een oplossing.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb de vraag doorgespeeld aan de specialisten. Ik hou jullie op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +4
Goeiemorgen. Kan je me even je lijnnummer of klantennummer doorsturen via een privé bericht? Dan kijken we het even voor je na. Grtjs, Charlotte.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +4
Dag Kurt, kan ik je vaste lijnnr of klantennr krijgen, dan bekijk ik het voor je. Gebruik deze link:

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 MVG, Wim
Reputatie 7
Badge +3
Husky kan u ons via onderstaande link u klantgegevens doorgeven aub? Groeten Els

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
TUI: Wat je eventueel eens zou kunnen proberen is , (volgorde is wel van belang)
1)zet je decoder stroomloos
2) zet dan ook je bbox3 eens 5sec zonder stroom
---(NB: Moest je draadloze toestellen staan hebben tussen bbox3 en decoder dan kan je deze
---eerst even zonder stroom zetten en terug opzetten, en wacht een 3 tal minuten om verder te gaan)
3) zet bbox3 terug op en wacht een 3 a 4 minuten tot de vdsl led continu blijft branden en zet dan pas
4) je decoder weer onderstroom om te zien of het hiermee opgelost is
NB: indien niet opgelost, eventueel ook nog een reset van decoder(s) doen:
> klik hier
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Kamie,

je mag me via deze link je klantnummer of telefoonnummer even doorsturen, dan kijken we dit na. Groeten Geert
Reputatie 7
Badge +3
Kamiel7 we wachten dan op reactie van je. Groeten Els
sorry, heb nog niet alles uitgeprobeerd wegens het mooie weer. Maar de synchronisatie is nog steeds (reeds vanaf het begin nu 2 jaar geleden ) altijd een probleem geweest en gebleven, ondanks alle reset en power offs van zowel modem als decoder. Ik zit wel in een WIFI opstelling en mi is dat de oorzaak.
Reputatie 7
Badge +4
Geen probleem. Genieten van het mooie weer is inderdaad belangrijker dan dit eerst uit te testen :)

Als het mogelijk is om te testen met een kabel kunnen we alvast de wifi als oorzaak uitsluiten. Als ik je lijn uittest is daar alvast geen oorzaak te zien van de synchronisatie.

Heb je het constant of enkel vlak na het zappen en op alle zenders ?
Reputatie 7
Badge +4
Kamiel7, ik heb een aanpassing gedaan. Kan je even testen en kijken of je nog synchronisatie problemen ervaart?
Beste SamuelD,
op deze voormiddag heb ik bij het veranderen van zender steeds de vertraging gedurende de eerste 10-20 sec maar deze verdwijnt (bijna helemaal, maar niet 100 % denk ik toch al moet je daarvoor goeie woorden zien uitspreken en dat is nu niet optimaal).
Ik zou durven zeggen dat het me voldoet, zeker met de vroegere situatie. Wat was de aanpassing ?
Dat stel ik ook vast en inderdaad het is niet altijd 100% lipsynchroon, maar de andere huisgenoten merken het zelf niet dus 't zal wel zijn omdat we daar extra veel aandacht aan schenken zeker 😉
Reputatie 7
Badge +4
hi
kan je ons je lijnnr of klantennr doorgeven via privebericht ?

Dan kijken we dit voor je na

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

mvg
Reputatie 5
Badge +3
Dag Liesbeth,

Kan je ons in een privébericht je klant- of telefoonnummer doorsturen dan kijk ik dit verder voor je na. Dit doe je door hier te klikken.
Reputatie 7
Badge +4
Kan je ons via privébericht even je model van tv doorsturen, Wimde? Dan geven wij het door voor verder nazicht.
Reputatie 7
Badge +4
We doen even navraag voor je en laten bericht van zodra we meer weten, Peter.
Reputatie 7
Badge +4
Hi

Kan je ons even een aantal tijdstippen doorgeven waarom je dit probleem opmerkte ?
Naam van programma en zender als je dit nog weet

mvg
jonathan
Reputatie 7
Badge +4
ik geef je feedback door zodat ons engineering team dit kan verder bekijken
Reputatie 1
Tussen de toestellen (modem,decoder,enz) zijn de aansluit/verbindingskabels steeds de zwakste schakel (low budget kabels zijn meestal heel zwak afgeschermd en pikken dus heel makkelijk allerlei "stoorsignalen" op,de connectoren van deze bijgeleverde kabels zijn dus ook niet van hoog niveau en kunnen dan ook op hun beurt zorgen voor mindere contactverbinding.Zorg dus voor goede kabels (te koop in de betere gespecialiseerde winkels)tussen al je toestellen?
Reputatie 7
Badge +4
Inge, welk probleem ondervind je precies? Kan je ons dit even via een privé bericht doorgeven samen met je lijnnummer of klantennummer? Grtjs, Charlotte.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +4
Het is een gekend probleem dat sommige klanten geen goede lipsync hebben op hun TV. We zijn dan ook zo op zoek naar een oplossing. Het doet zich voor op verschillende decoders. Zo gauw we een oplossing hebben zullen de decoders geüpdated worden. Zoals hierboven ook een klant al zegt, ligt het soms ook aan het TV-toestel of d HDMI-kabel.
Geachte,

Een paar weken geleden ben ik verhuisd en ben ik van Telenet (wegens technische problemen) dienen over te schakelen naar Belgacom. Op zich voor mij geen probleem zolang de kwaliteit maar in orde is maar hier knelt het schoentje.... Net zoals bij heel wat andere klanten is het beeld - geluid niet synchroon en dat tot grote ergernis. Het is nog steeds dezelfde TV als diegene die ik gebruikte bij Telenet en toen waren er geen problemen.
(Zucht)

Wie helpt?

Grtjs uit Eeklo
Jan

Reageer