Beantwoord

Sync beeld en geluid


Het geluid is dikwijls enkele frames off sync (en niet alleen bij het straten van een bepaalde zender)
Heel vervelend! Kan hier iets aan gedaan worden?

Voorlopig nog niet overtuigd van mijn overstap naar Proximus-tv
icon

Beste antwoord door HadewychT 27 May 2019, 14:43

Bekijk origineel

104 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goeiemorgen. Kan je me even je lijnnummer of klantennummer doorsturen via een privé bericht? Dan kijken we het even voor je na. Grtjs, Charlotte.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Ook wij hebben dit probleem.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Kurt, kan ik je vaste lijnnr of klantennr krijgen, dan bekijk ik het voor je. Gebruik deze link:

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 MVG, Wim
Beste, wij hebben hetzelfde probleem, ook na herstart van de decoder.
Reputatie 7
Badge +3
Husky kan u ons via onderstaande link u klantgegevens doorgeven aub? Groeten Els

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Beste, wij hebben hetzelfde probleem, ook na herstart van de decoder.
TUI: Wat je eventueel eens zou kunnen proberen is , (volgorde is wel van belang)
1)zet je decoder stroomloos
2) zet dan ook je bbox3 eens 5sec zonder stroom
---(NB: Moest je draadloze toestellen staan hebben tussen bbox3 en decoder dan kan je deze
---eerst even zonder stroom zetten en terug opzetten, en wacht een 3 tal minuten om verder te gaan)
3) zet bbox3 terug op en wacht een 3 a 4 minuten tot de vdsl led continu blijft branden en zet dan pas
4) je decoder weer onderstroom om te zien of het hiermee opgelost is
NB: indien niet opgelost, eventueel ook nog een reset van decoder(s) doen:
> klik hier
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Kamie,

je mag me via deze link je klantnummer of telefoonnummer even doorsturen, dan kijken we dit na. Groeten Geert
Reputatie 7
Badge +3
Kamiel7 we wachten dan op reactie van je. Groeten Els
sorry, heb nog niet alles uitgeprobeerd wegens het mooie weer. Maar de synchronisatie is nog steeds (reeds vanaf het begin nu 2 jaar geleden ) altijd een probleem geweest en gebleven, ondanks alle reset en power offs van zowel modem als decoder. Ik zit wel in een WIFI opstelling en mi is dat de oorzaak.
Reputatie 7
Badge +4
Geen probleem. Genieten van het mooie weer is inderdaad belangrijker dan dit eerst uit te testen :)

Als het mogelijk is om te testen met een kabel kunnen we alvast de wifi als oorzaak uitsluiten. Als ik je lijn uittest is daar alvast geen oorzaak te zien van de synchronisatie.

Heb je het constant of enkel vlak na het zappen en op alle zenders ?
Testen met een kabel lukt me niet. Ik heb het meer na een zap of zender verandering, maar geheel weg is het bijna nooit(al kan je dat niet altijd zien). De klank is steeds een fractie van een seconde trager dan het beeld. Op VRT of VTM nieuws met de p,m,b woorden is het best te zien! Op alle zenders zou ik wel durven beweren, maar dat is niet 100 % te controleren met films of andere gemonteerde beelden.
Reputatie 7
Badge +4
Kamiel7, ik heb een aanpassing gedaan. Kan je even testen en kijken of je nog synchronisatie problemen ervaart?
Beste SamuelD,
op deze voormiddag heb ik bij het veranderen van zender steeds de vertraging gedurende de eerste 10-20 sec maar deze verdwijnt (bijna helemaal, maar niet 100 % denk ik toch al moet je daarvoor goeie woorden zien uitspreken en dat is nu niet optimaal).
Ik zou durven zeggen dat het me voldoet, zeker met de vroegere situatie. Wat was de aanpassing ?
Dat stel ik ook vast en inderdaad het is niet altijd 100% lipsynchroon, maar de andere huisgenoten merken het zelf niet dus 't zal wel zijn omdat we daar extra veel aandacht aan schenken zeker 😉
Reputatie 7
Badge +4
Samuel heeft een wijziging op de configuratie van je lijn, wat betreft het zappen, gedaan. Ik zie geen problemen meer op je lijn zelf, maar indien je het toch nog als storend ervaart dat het niet helemaal correct gesynchroniseerd is, kan je altijd eens een happy house technieker aanvragen om het ter plaatse te komen bekijken.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/altijd-dichtbij/happy-house.html?v1=shorturl&v6=happyhouse

Groeten,

Kim
thanks
Beste, wij hebben hetzelfde probleem, ook na herstart van de decoder.
Reputatie 7
Badge +4
hi
kan je ons je lijnnr of klantennr doorgeven via privebericht ?

Dan kijken we dit voor je na

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

mvg
Ook wij hebben dit probleem met de v6 decoder. Tv en surround zijn beide nieuw en van sony. Maar ook als we het geluid gewoon over de boxen van de tv laten komen is het beeld sneller dan het geluid.
Reputatie 5
Badge +3
Dag Liesbeth,

Kan je ons in een privébericht je klant- of telefoonnummer doorsturen dan kijk ik dit verder voor je na. Dit doe je door hier te klikken.
Ook wij hebben dit probleem....
Ook bij ons sync probleem. Ook na herstarten.
Reputatie 7
Badge +4
Kan je ons via privébericht even je model van tv doorsturen, Wimde? Dan geven wij het door voor verder nazicht.
Heb een gelijkaardig probleem.
Gisteren decoder vervangen door V5 compact en geluid via stereo komt niet 100% overeen met geluid via tv.
Vorige decoder was RCA-RCA aangesloten, nieuwe via mini scart-RCA (kabeltje uit de proximus store).
Herstart van modem en decoder levert niet op.

Reageer