Beantwoord

Sundance TV verdween ...

  • 4 December 2017
  • 22 reacties
  • 2017 Bekeken

Reputatie 3
Badge
Het onevenwicht in het aantal zenders in de Nederlandstalige en Franstalige entertainmentboeketten is na het verdwijnen van Sundance TV wel heel groot geworden.
Beloofde Proximus niet om een waardige vervanger te vinden? Het is wel heel stil omtrent dit item...
icon

Beste antwoord door Joel M 16 March 2018, 16:09

Bekijk origineel

22 reacties

Ik vind ook dat Proximus hier iets mag aan doen... we zijn al december... en de eindejaarsperiode nadert. Voor begin januari zal het dan ook weer niet zijn.
Als we zo lang mogen wachten net als bij de upgrade naar de nte software op de v4 decoders... want zoiets duurde ook maanden en maanden...
Timm1983
Reputatie 7
Badge +1
Het onevenwicht in het aantal zenders in de Nederlandstalige en Franstalige entertainmentboeketten is na het verdwijnen van Sundance TV wel heel groot geworden.
Beloofde Proximus niet om een waardige vervanger te vinden? Het is wel heel stil omtrent dit item...

In het basispakket is dit hetzelfde. Meer Franstalige dan Nederlandstalige zenders. Wordt tijd dat daar ook iets aangedaan wordt.
Reputatie 7
Badge +2
Helaas blijft PX in hetzelfde bedje ziek als toen BBC 3/BBC4/SyFy/13thStreet/ZenTV verdwenen uit het toenmalige entertainment boeket. Het heeft toen ook maanden klachten geregend alvorens er iets werd aan gedaan.

Beste wat je kan doen is een schriftelijke klacht doorsturen.
Reputatie 6
Badge +1
Ik denk dat er helemaal niet zoveel keuze is om toe te voegen. Meeste zenders hebben gewoon geen interesse in de Vlaamse markt. Te klein, al teveel aanbod, niets aan te verdienen. Het draait enkel om geld. Dat Syfy en 13th street ermee ophielden op de Nederlandstalige markt hebben we te danken aan Ziggo, Nederlands zusterbedrijf van Telenet. Zij stelden zulke hoge financiele eisen dat de Nederlandstalige versies ermaar mee opgehouden zijn. Vraag, welke zenders denken jullie zouden als vervanger kunnen ingezet worden?
MS movies en series zou ik toch tijdelijk wel leuk vinden... MS was beschikbaar vanaf 1/7/2016 tot 1/11/2016 na het wegvallen van 13th street en sy fy, want dan kwam fox erbij...
Timm1983
Reputatie 7
Badge +2
Ik denk dat er helemaal niet zoveel keuze is om toe te voegen. Meeste zenders hebben gewoon geen interesse in de Vlaamse markt. Te klein, al teveel aanbod, niets aan te verdienen. Het draait enkel om geld. Dat Syfy en 13th street ermee ophielden op de Nederlandstalige markt hebben we te danken aan Ziggo, Nederlands zusterbedrijf van Telenet. Zij stelden zulke hoge financiele eisen dat de Nederlandstalige versies ermaar mee opgehouden zijn. Vraag, welke zenders denken jullie zouden als vervanger kunnen ingezet worden?

Ik deed al een kleine suggestie twee maanden geleden: Film Channel Europe, die ook door TV Vlaanderen wordt doorgegeven. (https://nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/sundance-blijft-40512/index1.html#post587158).

Daarnaast zou AMC in HD kunnen doorgegeven worden. Men zou Sundance TV Franse versie kunnen toevoegen. Dan heb je geen Nederlandse ondertitels, maar wel de originele versies van de films. Voor sommigen zou dat welkom zijn. Mijn ouders wonen en Telenetgebied en daar zit Sundance TV Franse versie zelfs in het basispakket in HD.

De zender M&S toevoegen, of onbeperkte toegang tot de on demand catalogus.

Out TV, toegegeven, gericht op de LGBT community, maar bevat ook heel leuke series en films.

Er zijn zeker mogelijkheden om de klant niet het gevoel te geven dat hij in de zak wordt gezet. De vraag is echter, hoeveel klanten nemen dit entertainmen t pakket af? Als dat maar een minderheid is, dan zal daar niet veel spoed achter zitten. De kans bestaat dat vanaf januari njam! TV in het pakket komt. Maar dat compenseert natuurlijk niet een filmzender.
Reputatie 2
rtl 4/5/7/8 - net 5 - veronica of tcm in hd en amc hd
Reputatie 7
Badge +2
De Nederlandse commerciëlen zullen wegens rechten niet kunnen. TCM is al een tijdje terug gestopt met een versie voor Vlaanderen en Nederland.
Reputatie 2
of i concert of nick music voor kinderen
Reputatie 4
Badge +1
Waar blijft de beloofde vervanger voor Sundance TV?
Of zijn al de centen naar het contract met Studio 100 gegaan?

Ook mogen de nederlandstalige zenders in de Proximus TV app dringend uitgebreid worden.
Zeker nu vanaf 1/4 deze app in heel europa zou moeten werken.

Mvg Ambionix
Reputatie 7
Badge +1
Waar blijft de beloofde vervanger voor Sundance TV?
Of zijn al de centen naar het contract met Studio 100 gegaan?
Ook mogen de nederlandstalige zenders in de Proximus TV app dringend uitgebreid worden.
Zeker nu vanaf 1/4 deze app in heel europa zou moeten werken.
Mvg Ambionix

Uitbreiding zenders PX TV app zou zeer welkom zijn al is het alleen voor thuis. Wel rekening mee houden dat sommige zenders alleen via het PX netwerk kan gezien worden. Maak dit mee met Yelo TV van TN. NPO zenders alleen via Telenet netwerk. Zal wel liggen aan de afspraken gemaakt.
Reputatie 6
Badge +1
Een tip voor in het boeket https://www.kijkbijons.nl/ met nostalgische TV programma's. Are you being served, Man about the house, The Onedin Line, High Chaparal, Herenstraat 10, Duel in de diepte, George & Mildred en nog veel meer. Moet te regelen zijn zit bij TV Vlaanderen en UItzending gemist van deze zender is ook hier in Belgie te bekijken.

Ook Out TV zou best wel leuk kunnen zijn, gericht op de gay community met vele series, films en lifestyle shows.

192TV zender met oude hits met de sfeer van de zeezenders, Veronica, RNI

Misschien zijn er nog wel andere is maar een suggestie
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

Momenteel nog geen nieuws over geweten.

Groetjes,Joel
Meer zenders ontvangen?
Ik heb al een schotelantenne sedert 1994 en ik ontvang rond de 8000 tv zenders! Inclusief de Nederlandse commercieel zenders RTL4 enz! Dit kan nu allemaal officieel en legaal! Een schotel kost amper 50 euro die 30 jaar meegaat. Meer zenders-meer keuze! Satelliet tv!
@christian0164:
De Nederlandse commercieel tv zenders kan je ontvangen via satelliet en je kan al jaren een officieel abonnement nemen hierop, ook vanuit België! (www.canaldigitaal.nl)
Reputatie 7
Badge +2
@christian0164:
De Nederlandse commercieel tv zenders kan je ontvangen via satelliet en je kan al jaren een officieel abonnement nemen hierop, ook vanuit België! (www.canaldigitaal.nl)


De grote vraag is natuurlijk of je dat moet willen. Ik ben heel vaak in Nederland en de RTLs en SBSn brengen niet zoveel bijzonders. Veel van die troep zie je ook op de Vlaamse commerciële zenders. Geef mij maar meer on demand opties ipv liniaire zenders waar ik nog moeite moet doen om in TV gidsen te kijken wat er is om dan op te nemen.
Reputatie 2
waroom niet een fusie tussen de entertaiment channel fr en nl voor een prijs van 11.95 eur
Reputatie 4
Badge +1
Goed voorstel, en daar nog 192 TV bij ...
Maar dit gaan ze niet doen , overal bij iedere operator hetzelfde
zenders verdwijnen , niets in de plaats , prijzen worden niet aangepast
t wordt alleen maar duurder , voor minder ..

De vraag is hoelang pikt de klant dat nog ??
En van politieke zijde moet je ook niks verwachten .. daar is het veel beloven en niks ondernemen..
De Brexit zal er misschien ook wel voor iets tussen zitten waarom die engelse zenders stoppen bij ons. Sy fy. 13th street. Amc. Want daar in engeland blijven deze zenders mooi verder uitzenden.
Ze doen maar!
Timm1983
Reputatie 3
Badge +1
Begin mei 2016 was al aangekondigd dat Syfy en 13th Street gingen stoppen. Brexit begon pas eind juni 2016.

Betaal-tv had het hier sowieso al moeilijk. De komst van Netflix was de doodsteek. Toen verdween de ene na de andere betaalzender.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb m'n belgacom tv ingeruild voor een Netflix abo, kan ik zelf bepalen wat ik kijk, en wanneer zonder daar extra voor te hoeven betalen. Enige nadeel geen journaal, maar het nieuws volg ik dan wel op internet
Reputatie 7
Badge +2
Begin mei 2016 was al aangekondigd dat Syfy en 13th Street gingen stoppen. Brexit begon pas eind juni 2016.

Betaal-tv had het hier sowieso al moeilijk. De komst van Netflix was de doodsteek. Toen verdween de ene na de andere betaalzender.


De liniaire betaalzenders zullen binnenkort helemaal gaan verdwijnen. Streamingdiensten vervangen deze. Er zijn ook al tal van niche streamingdiensten voor horror, de gay community, reality tv, liefdesfilms en -series, k-drama en er komen er telkens bij.

NBCUniversal kondigde vandaag trouwens een nieuwe videostreamingdienst aan voor 2020 die ook naar Europa komt. Doel is om met distribiteurs samen te werken om de dienst aan te bieden als een AVOD en een SVOD.

Reageer