Beantwoord

Studio 100 plop films geen geluikd

  • 30 December 2020
  • 12 reacties
  • 293 Bekeken

Bij het afspelen van plop films in de studio 100 app is er geen stemgeluid enkel filmmuziekgeluid. Is dit een algemeen probleem via de decoder V7? op de tablet komt het stemgeluid er wel door.

icon

Beste antwoord door Artie 10 April 2023, 17:42

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Vince1983 We hebben dit doorgegevens voor onderzoek, maar nog geen reactie gekregen. 

@Vince1983 We hebben dit doorgegevens voor onderzoek, maar nog geen reactie gekregen. 

Wanneer wij via de decoder naar ons studio 100 abonnement gaan krijgen we veel content niet te zien. We krijgen voortdurend meldingen dat de video's niet beschikbaar zijn of dat er een error is. Op de app via smartphone/tablet werkt dit wel.

Reputatie 7
Badge +4

@Vince1983  Er is een  een quality check gebeurd van de Mega Mindy en Plop films. Er werden geen errors gedetecteerd. Alle films hadden spraak/geluid en de beeldkwaliteit was goed. 

De meeste van die films zijn wel oudere films. Ze dateren toch al van vele jaren geleden vandaar dat de kwaliteit uiteraard niet zo schitterend is als de films die heden worden geproduceerd. 

Je kan daarom best eens nakijken of de dolby settings op je decoder goed zijn ingesteld. Dat kan ook wel een verschil maken. Je vindt deze terug via menu en instellingen. 

Kan je oconcrete voorbeelden (welk programma, welke error,..) doorsturen ivm de ontbrekende content via je decoder. Dan kunnen we ook dat laten nakijken. 

Goedemorgen, wij hebben hetzelfde ivm geluid. Mijn zoontje wil Megamindy kijken film De Snoepbaron en het is enkel de muziek die we horen.  Als we Megamindy en Rox kiezen als film lukt het wel.

Ook wij zijn content kwijt sinds we de V7 hebben. Enkele voorbeelden:

Tip de muis: volledig weg

Sinterklaas: volledig weg

Nachtwacht: geen enkel show meer

Mega Mindy: 4de film het geheim van Mega Mindy

met vriendelijke groetjes,

 

NB: pas maandag ken iemand van Proximus je hier verder helpen, de helpdesk 0800 22 800 kun je wel bereiken in het weekend.

Ik weet niet of het zou helpen door je bbox eens te resetten → Je decoder resetten | Proximus

Reputatie 7
Badge +5

@KatrienVK Ik heb dit doorgestuurd voor onderzoek. Kan je wel je gegevens nog even toevoegen aan je forumprofiel zodat we deze hebben indien nodig?

Ik zie dat hier al een tijd niet meer op gereageerd werd. Zelf heb ik hiervoor al 3 keer iemand van proximus aan de lijn gehad en nog steeds hetzelfde probleem. Films kunnen via tv niet fatsoenlijk afgespeeld worden... we hebben zelfs een nieuwe box ontvangen maar dit heeft het probleem niet opgelost. Is niet enkel bij plop maar ook Piet piraat... je betaalt hier uiteindelijk wel voor dus vind het zeer jammer dat hier niks aan gedaan wordt.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Kvd1111 

bij de studio 100 Go app heb je de storingen niet?

 

Groeten

Geert

Nee, in de app zijn deze storingen niet...

Reputatie 7
Badge +3

@Kvd1111

ik heb dit doorgegeven aan onze experts voor verder nazicht ik houd je op de hoogte.

 

Geert

@HadewychT  @GeertC 

Onlangs dit probleem nogmaals voorgehad bij Studio 100 films op V7. Bij afspelen film op ok klikken tot menubalk onderaan tevoorschijn komt,  dan  naar rechtse icoon (ondertiteling)  gaan en op ok  drukken. 

Daar je instellingen voor ondertiteling  wijzigen, de wijzigingen zijn normaal direct hoorbaar...

Zo is het bij mij gelukt bij de films van Mega Mindy en Plop films.

Mvg Artie

@Artie bedankt voor de tip, dit lost het inderdaad op!

ik heb de indruk dat er inderdaad content mist die wel op de app gezien kan worden maar niet op de V7 decoder.

vraagje: is deze content van studio 100 ook opvraagbaar via de appletv app van Proximus?

iemand een idee wanneer de laatste sinterklaasshow (2022) beschikbaar komt? Als ik deze selecteer in het Proximus menu dan krijg ik altijd een foutmelding

Reageer