Vraag

Storingen bij uitgesteld kijken

  • 9 January 2020
  • 66 reacties
  • 1748 Bekeken


Toon eerste bericht

66 reacties

Dlans plc adapters nieuw of oud daarvan kun je nooit met 100% zeggen dat die probleemloos gaan werken, hangt o.a. van je eigen elektriciteitsnet, alleen kun je van recentere modellen zeggen dat de kans al iets kleiner is, omdat ze minder vlug gestoord worden en ook gebruik maken van betere technieken ….

daar kan het nu niet meer aan liggen want dat zijn twee nieuwe dus????

 

als je eigenlijk wilt zeker zijn dat het niks met de Dlan’s te maken heeft zou je eigenlijk indien je in de mogelijkheid bent de decoder moeten kunnen voorlopig verbonden met een lange netwerkkabel dat je over de grond legt om zo de decoder rechtstreeks aan de bbox zelf te kunnen verbinden, ander kan je blijven twijfelen is het nu gelegen aan de Dlans ja of neen.

dat heb ik idd allemaal al gedaan , de verbinding gebeurd draadloos met van die  DLan  blokjes of hoe die dingen ook noemen en zelfs die heb ik nieuwe aangekocht omdat ik dacht dat het daar misschien aan zou liggen maar ook dat heeft het probleem niet opgelost. Ik vermoed dat het aan de decoder ligt , ik heb ook al nieuwe batterijen in de afstandsbediening gestoken maar om de decoder op te starten  moet ik meerdere keren op de knop dienen vooraleer deze opstart. Wel vriendelijk dat je toch reageert op mijn probleem, dat is al iets .

Reputatie 7
Badge +4

@jozef.proost25 Ik heb alvast je lijn uitgemeten en zie geen storingen, dit wil zeggen dat het signaal alvast goed toekomt tot op je modem. Hoe is je decoder juist verbonden met de modem? Indien draadloos welk draadloos systeem gebruik je dan? Heb je al eens alle toestellen volledig herstart volgens deze procedure: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html ? Ik heb je bericht wel degelijk gelezen en zie dat je dat al gedaan hebt,  wil zeker zijn dat je het ook in de goede volgorde hebt gedaan. 

ik heb het zelfde probleem storingen vooral bij uitgesteld kijken maar ook bij opgenomen programma's . Contact opnemen met Proximus is eerst de lijdensweg van de 101 vragen beantwoorden, je probleem zit er meestal niet tussen. Je krijgt dan de klassieke tips herstarten, resetten enz.. als of ik dat nog niet allemaal gedaan heb voor ik contact wil opnemen. wat is er nu toch mis met gewoon kunnen bellen als er een probleem is en praten met een MENS aan de andere kant van de lijn ???  Ik ben al eeuwen klant bij Proximus( Belgacom ) maar mijn geduld is echt wel op aan het geraken. 

Reputatie 5
Badge +3

Op mijn v6 decoder heb ik hetzelfde fenomeen bij live TV na gepauzeerd te hebben, wanneer ik terug verder wil kijken krijg ik korte storingen in beeld.

Als ik opnieuw naar live ga is het opgelost. ( afstandsbediening-→ TV→ verdergaan )

Heb dit eerder al aangehaald bij:

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/problemen-met-v6-decoder-47443

mvg

 

Reputatie 1

Ik heb de modem ook opnieuw opgestart, het probleem blijft zich voordoen.

Reputatie 7
Badge +3

Welke kleur geeft de link quality aan?

Kan je alsook jouw modem dan een reset geven? Ik zie dat deze alleszins nog niet gebeurd is: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Reputatie 1

Dit heb ik allemaal al gedaan. Het probleem blijft zich voordoen. Is er geen andere oplossing?

Reputatie 7
Badge +3

Welke kleur geeft de “link quality” van jouw WiFi bridgen aan? Normaal zouden die groen moeten zijn. https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_led/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/controlelampjes-van-proximus-toestellen/controlelampjes-op-uw-wi-fi-bridge.html

Kan je alleszins al even de decoder resetten? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Reputatie 1

Het beeld hapert regelmatig en blijft soms even stil staan.

Reputatie 7
Badge +4

En welke storing ondervind je dan precies?

 

Reputatie 1

Het is met TV Replay dat ik de problemen ondervind.

Reputatie 7
Badge +4

Bedoel je bij opgenomen programma’s of bedoel je via tv replay dat je problemen gaat ondervinden?

Ja veel meer dan zelf  je decoder en ander toestellen eens heropstarten (zie de link hieronder), zit er niet in, en anders als het niks oplevert, verder afwachten tot iemand van proximus hier eens nakijkt of er fouten gedicteerd worden op je lijn…

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Reageer