Vraag

Storingen bij uitgesteld kijken

  • 9 January 2020
  • 66 reacties
  • 2812 Bekeken


Toon eerste bericht

66 reacties

Mijn software versie is nu V100…..B210. (Dus anders dan wat hierboven wordt gezegd (B201)). Met mozaïek en geblokkeerd scherm.

Tv heeft het ook even bij overschakelen van post, maar dan slechts een paar seconden… bij tv replay de ganse tijd mozaïek en haperingen… dus met alle goede bedoelingen, maar geen enkel positief resultaat… we kijken nu op een klein iPad scherm, zonder haperingen… een service bedrijf onwaardig. Maandelijkse huur betalen voor een service die niet werkt, en wees nu eerlijk, dat wat ik de laatste dagen al heb gedaan, dat mag je toch niet van een std kijker zomaar verwachten… waar is de service van Proximus in deze? Sorry, weeral 1,5 u gespendeerd, resultaat nihil. 😡

Ok, afstandsbediening terug aan de praat, spijtig genoeg zelfde mozaïek beeld bij afspelen van een opgenomen serie… dus resultaat: nihil. 😖

Allen, dank voor al de tips. Reset uitgevoerd (vorige keer was blijkbaar mijn puntig voorwerp niet puntig genoeg 😕), en nu wel volledig nieuwe software opgeladen. Resultaat: is volledig reset, maar nu krijg ik mijn afstandsbediening niet meer aan de praat, zowel naar tv als naar de decoder. Tip?

Reputatie 7
Badge +3

Ter info: Dan is dit nog de software van november 2021

  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je TV Box om hem uit te schakelen.
  2. Druk op de Reset-knop achteraan je TV Box met een puntig voorwerp, zoals een tandenstoker, de punt van een balpen of een paperclip.
  3. Terwijl je op de Reset-knop drukt, druk je tegelijk op de On/Off-schakelaar om hem in de positie I te zetten.
  4. Laat de Reset-knop los wanneer het updatescherm op je tv-toestel verschijnt, ofwel na 15 seconden.
  5. Wacht een dertigtal minuten. Je TV Box zal volledig worden geherinitialiseerd.

@Martin Ter info net even mijn V6 gereset , software versie blijft op V100R001C00B201 staan , ik vermoed dat Proximus  ondertussen geen nieuwe software meer heeft gelanceerd voor de V6 . 

Ter info: Dan is dit nog de software van november 2021

  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je TV Box om hem uit te schakelen.
  2. Druk op de Reset-knop achteraan je TV Box met een puntig voorwerp, zoals een tandenstoker, de punt van een balpen of een paperclip.
  3. Terwijl je op de Reset-knop drukt, druk je tegelijk op de On/Off-schakelaar om hem in de positie I te zetten.
  4. Laat de Reset-knop los wanneer het updatescherm op je tv-toestel verschijnt, ofwel na 15 seconden.
  5. Wacht een dertigtal minuten. Je TV Box zal volledig worden geherinitialiseerd.
Reputatie 7
Badge +3

Zojuist test uitgevoerd. Zelfde opgenomen aflevering terug laten spelen. Op de 2 oudere decoders, geen probleem, op de meest recente direct het probleem van mozaïek. Van de oudere decoders is er 1 aangesloten met WiFi bridge, 1 met Dlan connectoren (via elec netwerk). Voor mij ligt het duidelijk aan de decoder. Je zou zeggen, verwissel dan, maar de oudere hebben geen blue tooth, waardoor ik deze niet op mijn hoofdtv kan gebruiken…  hierbij foto van

de betreffende decoder… graag jullie best advies… dank voor de moeite.

gewone tv werkt (meestal) wel, replay en opgenomen beelden helemaal niet.

mvg Hugo 

 

@Martin  @Hugo van herck Dit is een V6 Decoder kijk eens in de instellingen welke software er is geïnstalleerd . De meest recente is V100R001C00B201.  Als dit niet het geval is Je V6 TV Box resetten  om de recenste software te krijgen op je V6 decoder (538) Je V6 TV Box resetten - YouTube 

wat je mss ook eens kunt proberen, als een herstart van de v7 niet helpt:
Ga naar instellingen ( tandwieltje)  →   support →  App herstarten .
Als dit ook niet helpt eventueel de bbox herstarten
  (als je  de decoder eerst  stroomloos gezet hebt via schakelaar achteraan)
Als de bbox volledig is heropgestart dan pas de decoder onder stroom zetten.

Er worden inderdaad wel nog door anderen gemeld dat ze storingen krijgen met opgenomen programma’s en bij Replay op de v7 decoder.

De Proximus avond begint blijkbaar al voor 19u , want nu al problemen😊

Hi, ik had exact zelfde probleem met WiFi bridge, dat is reden dat ik ben overgeschakeld op plc (ik veronderstel dat je deze bedoelt die via elec netwerk werken). Geen resultaat. Andere decoders werken op beide manieren , en hebben dit niet zo.

Zojuist test uitgevoerd. Zelfde opgenomen aflevering terug laten spelen. Op de 2 oudere decoders, geen probleem, op de meest recente direct het probleem van mozaïek. Van de oudere decoders is er 1 aangesloten met WiFi bridge, 1 met Dlan connectoren (via elec netwerk). Voor mij ligt het duidelijk aan de decoder. Je zou zeggen, verwissel dan, maar de oudere hebben geen blue tooth, waardoor ik deze niet op mijn hoofdtv kan gebruiken…  hierbij foto van

de betreffende decoder… graag jullie best advies… dank voor de moeite.

gewone tv werkt (meestal) wel, replay en opgenomen beelden helemaal niet.

mvg Hugo 

 

werk je nog altijd met PLC’s want dit is zo iets typisch voor PLC’s dat de storing meestal ‘s avonds voorkomt, had je dit ook meestal ‘s avonds met de wifi booster.

Bedankt, die lijn is al veel getest, telkenmale ik opnieuw service telefonisch probeer te bereiken, en uiteindelijk toch iemand aan de lijn heb, wordt  die std getest, waarna gewoonlijk de verbinding eindigt… maar goed, geen geklaag, hopelijk komen we nu wel tot oplossingen…

Ik ga vanavond testen. Ik heb er vergeten bij te zeggen dat het probleem zich bijna altijd s’avonds voorvalt, en niet zozeer overdag. En we huren meerdere decoders, maar er wordt er steeds maar 1 tegelijkertijd gebruikt, en 2 ervan gebruiken we meestal overdag.

ik laat snel iets weten ivm mijn testen.

mvg Hugo 

Reputatie 7
Badge +4

@Hugo van herck Je lijn van buiten tot aan je modem (B-box) is in orde. Ik zie dat er meerdere decoders aangemeld staan op je lijn. Heb je dit probleem op al je TV’s of maar op 1 toestel ? 

 

nee niet echt, buiten de bbox eens resetten.

Ben ik iets met die vlan30, kan ik ergens zien of dat goed werkt?

Hi, bedankt voor je reactie. Ik heb spijtig genoeg geen lange kabel om decoder met  modem te verbinden…

Ik probeer nogmaals beide resets, maar met weinig hoop, want reeds gedaan vroeger…

via iPad is inderdaad via een internet sessie maar voor de decoder paseert dit apart via een Vlan  namelijk VLAN30.

Opmerking: Pickx app op iPad werkt wel, zelfde WiFi netwerk, zelfde internet…. 

Wat je eventueel ook nog kunt proberen is de bbox resetten (= 20sec op reset knopje achteraan blijven induwen tot de controlelampjes vooraan doven, uitgezonderd het power controlelampje en dan pas loslaten.

Heb je het ook als je de decoder rechtstreeks verbonden is met voorlopige (lange) netwerkkabel aan de bbox

je kan ook de decoder eens resetten → Je decoder resetten | Proximus

Zelfde probleem, al enkele maanden mozaïek en blokkeren van beeld en geluid, bij uitgesteld kijken, zowel opgenomen als tv replay… frustrerend. Proximus bereiken is onmogelijk, zelfde ervaring als voorgaande meldingen op dit forum, een normaal,service bedrijf onwaardig. In totaal al 5 u aan telefoon gehangen, waaronder 4 u in wacht.. Proximus zal,ongetwijfeld denken dat dit overdreven is, ik daag hen uit van bij mij thuis service te contacteren….. Eerst via WiFi bridge verbonden, dan al zelf geïnvesteerd in D-lan connectors, dus over elec netwerk… geen enkele verbetering. Herstarten van decoder, modem, … alles al veelvuldig gedaan…. Iemand nog een oplossing, tenzij Telenet of orange, of andere aanbieder…?

Dank bij voorbaat.

mvg Hugo

zit met hetzelfde probleem , reeds alle resets gedaan zonder resultaat ,ik heb een bekabelde decoder.

Zelfs met streamz blijft de film haperen .

Enkel tv kijken is zonder probleem , alles via streaming geef soms problemen .

Uitgesteld kijken geeft eveneens problemen.

Als je alles al gereset en herstart hebt zoals de modem en decoder en eventueel toestellen die de decoder verbinden met de modem dan kun je inderdaad niet veel meer zelf doen en zou er uiteindelijk een oplossing moeten komen van proximus zelf 

Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is indien je decoder niet bekabeld verbonden is met een netwerkkabel aan de bbox van deze eventueel eens met een lange voorlopige utp kabel te verbinden om te zien og het iets te maken zou hebben met de toestellen die je decoder verbinden met de bbox (indien dit natuurlijk bij u het geval is)

PS: De proximus medewerkers komen hier pas maandag terug langs op het forum, best je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan

Veel problemen met tv replay

storingen stilstaand beeld kleuren lopen door elkaar 

alles al 20 keer heropgestart!!!

niks maar dan ook niks helpt 

leve Proximus 

Reageer