Beantwoord

Storingen

  • 28 January 2021
  • 31 reacties
  • 501 Bekeken

Hallo.

Na een tweetal weken afwachting en hopend op beterschap komen we tot de conclusie dat we helaas zullen moeten leren leven met tweemaal per dag alles uit de stekker te halen en en of te ressetten. Nieuwe modum.Drie nieuwe wifi boosters verder…

 NOG STEEDS STORINGEN. 

Jammer dat we geen filmpje kunnen plaatsen van de storing op de tv momenteel. 😡😡😡

icon

Beste antwoord door HadewychT 1 February 2021, 12:31

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

31 reacties

Hallo.

Na een tweetal weken afwachting en hopend op beterschap komen we tot de conclusie dat we helaas zullen moeten leren leven met tweemaal per dag alles uit de stekker te halen en en of te ressetten. Nieuwe modum.Drie nieuwe wifi boosters verder…

 NOG STEEDS STORINGEN. 

Jammer dat we geen filmpje kunnen plaatsen van de storing op de tv momenteel. 😡😡😡

Reputatie 2
Badge

@LucDesoete heb ook storingen sinds 5/1/’21 en ondertussen nieuwe modem - wifi booster en PLC adapter V2 duo - toch soms storing op TV die we vroeger niet hadden. Snelheid internet is soms ok. Ondertussen al 3 verschillende techniekers over de vloer gehad - eerste heeft de modem vervangen (mocht wel na al die jaren) de 2de in rij heeft een probleem gevonden in de straatkast (en die was er wel degelijk, een draad van een andere lijn op mijn paar, zelf gezien) en de NTP werd in huis vervangen, bij zijn 2de interventie werd er een wifi booster geplaatst ter vervanging van mijn oude wifi bridge en ook PLC adapter V2 duo aan mij verkocht …. Resultaat: ik wacht af of de snelheid door DLM nog zal verbeteren en misschien dan ook de TV storingen/blokkeringen gedaan zijn. 3de technieker stond er maandagmorgen maar eigenlijk heeft die niets gedaan want vrijdag was er pas iemand geweest - volgens hem was alles in orde …. Tsja toch zijn er fouten …

Mijn conclusie: Die wifi booster die maar een paar meter van mijn modem staat lijkt mij niet zo positief - link is niet altijd stabiel (soms oranje)  - oude wifi bridge was denk ik beter (3de technieker belde me gisteren en zei me om de booster dichterbij te zetten - Hallo PX - zal ik hem op de modem zetten? De PLC adapter V2 duo die zo’n 80€ kosten ter vervanging van mijn D-link power line maakt geen enkel verschil. Voordeel is wel dat nieuwe PLC adapter rechtstreeks in het stopcontact kunnen en een stekker in de adapter kan - de mogelijke snelheid (capaciteit) is ook hoger maar merk momenteel geen verschil (adapters nodig voor extra router in huis (ander kant van het huis) en ook daar gebeuren streamings mee - zoom meetings enz. vroeger nooit problemen mee gehad - niet met gamen door mijn zoon enz.
Ik bekijk het nog even maar heb toch de indruk dat er nog andere problemen zijn bij Proximus ..…
 

Ja .

Ik denk inderdaad ook dat proximus meerdere problemen heeft.

Wij zijn momenteel bezig met een andere provider en eind februari zal het beslist worden of we nog langer bij proximus zullen blijven....

Reputatie 7
Badge +4

@LucDesoete Is het ok voor u als ik hiervoor een interventie voor een technieker aanmaak zodat die alles eens grondig kan nakijken voor u ? 

@Alex_015 De lijn naar buiten toe is in orde nu, wat vroeger niet het geval was. Je Booster en B-box moeten zeker niet dicht bij elkaar staan. Wat eventueel wel kan zijn is dat er een stoorzender is tussen beide toestellen. Je kan je booster zo vb best niet achter je TV-toestel zetten omdat de TV het wifi-signaal kan tegenhouden en verstoren. Heb je een mogelijkheid om hem wat te verplaatsen ?

En via de PLC’s ? Ondervind je daar ook storingen op je verbinding ?

Ik ga de feedback over de derde technieker die niets meer gedaan heeft ook doorspelen. Vermits u nog hinder ondervindt had hij dit zeker verder moeten controleren. Ook voor u kan ik opnieuw iemand langssturen om het verer te controleren. 

Hallo.

Er staat geen enkele versterker achter de tv  gemonteerd .

Gisteren tot driemaal de modum moeten uittrekken zonder enige verbetering. 

U zult wel begrijpen dat het frustrerend is en zeker voor onze dochter die momenteel thuis de lessen kinie online volgd.

Ze zit van armoede soms op het net van onze buren om toch maar geen storing te hebben

Zij zitten bij telenet en nog nooit problemen gehad. 

De technieker die bij ons alles geïnstalleerde heeft onze adapter ter waarde van 100 euro die wij via proximus aangekocht hadden samen met een draadloze wifi versterker gewoon meegenomen. 

Je mag wat ons betreft zeker nog eens langs komen ter controle. 

Wij zijn wel begonnen met de distributiekabels van Telenet die hier bij het bouwen van ons huis voorzien waren terug te optimaliseren zodat we eind februari als het probleem niet is opgelost kunnen overstappen. 

Dit voor onze zaak en onze prive.

De eigendommen die we verhuren zullen ook via telenet voorzien worden .

Mvg.luc Desoete.

Beste.

Toch wil ik jullie bedanken voor de inspanningen die proximus doet.

Mvg.luc

Reputatie 2
Badge

@LucDesoete Is het ok voor u als ik hiervoor een interventie voor een technieker aanmaak zodat die alles eens grondig kan nakijken voor u ? 

@Alex_015 De lijn naar buiten toe is in orde nu, wat vroeger niet het geval was. Je Booster en B-box moeten zeker niet dicht bij elkaar staan. Wat eventueel wel kan zijn is dat er een stoorzender is tussen beide toestellen. Je kan je booster zo vb best niet achter je TV-toestel zetten omdat de TV het wifi-signaal kan tegenhouden en verstoren. Heb je een mogelijkheid om hem wat te verplaatsen ?

En via de PLC’s ? Ondervind je daar ook storingen op je verbinding ?

Ik ga de feedback over de derde technieker die niets meer gedaan heeft ook doorspelen. Vermits u nog hinder ondervindt had hij dit zeker verder moeten controleren. Ook voor u kan ik opnieuw iemand langssturen om het verer te controleren. 

@HadewychT voorlopig moet je geen technieker meer sturen (toch bedankt om dit voor te stellen) - ik bekijk het nog even zelf. De wifi bridge die destijds achter de tv stond heeft altijd goed gewerkt - mss ga ik die wel terug gebruiken en die wifi booster verplaatsen (tenminste als de adapter van de wifi bridge nog werkt want die probeerde men er wel hardhandig uit te trekken om te vervangen met wifi booster (kabeltje wifi bridge voeding zat even geklemd achter de TV - heb de technieker doen stoppen en voorzichtig zelf de kabel er achteruit gehaald (0,5 min werk) - anders was de voedingskabel gewoon stuk getrokken - technieker zal er vanuit gegaan hebben dat die toch werd afgevoerd …. Die PLCs werken wel maar of ik die echt nodig had is maar de vraag - maar die zijn niet verloren en daar lig ik niet echt van wakker dat men die heeft vervangen - en heb die in apart wifi netwerk zitten want one SSID met de Px modem was een probleem met de vorige modem (en werd toen afgezet) en nu dit terug opstaat met de nieuwe modem gebeurt het wel eens dat verbinding naar internet toch niet ok is als ik terug thuis kom en verbonden ben met px wifi van de modem… wifi op iPhone of ander devices even op en af zetten lost het dan wel op maar dat is niet de bedoeling he - ook gemerkt bij mijn jongste zoon zijn iPhone ... dus niet aan een bepaald device gerelateerd.

Ja hoor u mag altijd nog eens een technieker sturen om naar een oplossing te zoekken.

Samen met onze adapter die meegenomen is???

De WiFi booster moet ik niet meer terughebben die mag je houden.

Mvg.luc

 

Reputatie 7
Badge +4

@LucDesoete Ik heb een afspraak geboekt voor donderdag tussen 17 en 20u. Als dit niet past voor u kan u dit wijzigen via My Proximus

Hallo.

Prima. Alvast bedankt.

Mvg.luc

 

 

Hallo.

Hier enkele foto's van de storingen op onze tv.

Dat is nu al enkele maanden zo😡😡😡.

Mvg.luc

Reputatie 2
Badge

@LucDesoete is inderdaad niet leuk - toch kan men dit oplossen. Bij mij momenteel vrij goed maar blijf het monitoren hoe tv - internet - WiFi werkt. Hopelijk gaat de technieker dit donderdag voor jou oplossen. 

 

 

 

Dit is elke dag hetzelfde .

Zie je nu waarom we overwegen om van provider te veranderen. 

Echt een ramp,zelfs tijdens het thuis bankieren valt de wifi gewoon weg.😡

We hebben het echt zo gehad met proximus het is echt niet meer normaal .

 

Als de technieker zijn werk ervan maakt zou hij toch moeten weten van waar het probleem komt en desnoods als het hem niet lukt zou hij toch verder aan de specialisten moeten doorgeven voor verder expertise  ….

Bedankt. 

We zien wel wat het wordt maar voor vanavond geen tv meer voor ons.

Toch bedankt voor de moeite. 

Mvg.luc

 

 

Hallo.

Wat had je gedacht .

Voor de 1000ste keer weer geen internet. 

 

 

Niemand gezien???????😡

Reputatie 2
Badge

@LucDesoete ondertussen nog niet opgelost? Best de service desk bellen om een nieuwe afspraak te maken