Beantwoord

Stabiliteit Pickx app


Reputatie 3
Badge

 Graag had ik een vraag naar het Proximus team voor een eerlijk antwoord :

Jullie zijn snel op de trend gestapt om de klant de mogelijkheid te geven over te stappen naar de app op Apple TV in plaats van de decoder.  Op zich een prachtig systeem waar ik 200% achtersta. MAAR….  de stabiliteit van de Pickx app laat zo te wensen over (en dan zeker naar Apple toestellen toe) dat het dagelijks de vraag is: gaat het vandaag werken of wanneer zal het gaan uitvallen :-(    

Ik heb voor mezelf een backupsysteem moeten toepassen door een abonnement te nemen op TV Vlaanderen en zo kan ik toch TV blijven zien als het zoveelste probleem zich voordoet met de Pickx app.   Kostprijs backup: 10 euro per maand.  Ik wil dit helemaal niet want ik ben een fervent Proximus gebruiker en aanhanger, maar het is dat of geen TV.

AUB niet aanhalen dat het aan Apple ligt.   Ik heb meerdere streamingsdiensten op m’n Apple toestellen draaien en zelden is er een probleem en nooit terug moeten heropstarten op herinstalleren. Bij Pickx is dit meer regel dan wat anders.   Bijkomend krijg je dan de melding dat je het maximum aantal toestellen hebt bereikt, want blijkbaar wordt er telkens een toestel toegevoegd als je de app moet verwijderen en terugplaatsen.    En ga de challenge maar eens aan om dit via de HELPDESK dan te laten oplossen. Voor je je ook maar door alle opties hebt geworsteld, geef je de moed al lang op.

Jullie inzet en creativiteit om versneld fiber en 5G te introduceren is prachtig, maar loont het niet de moeite om een app zoals Pickx voldoende stabiel te maken of is er iets wat wij niet weten?

Ik ben geen klager en ik sta 100% achter jullie innovaties maar please…. zorg dan dat ze stabiel zijn en blijven!   Zelf ben ik werkzaam in het grootste toonaangevend Frans retailbedrijf in België waarvan ik de naam niet mag noemen….  als wij ook maar het kleinste klanten probleem hebben, kunnen we het gaan uitleggen bij de “De inspecteur op radio2” of ander consumentenprogramma. 

icon

Beste antwoord door HadewychT 24 March 2021, 13:57

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Philippe-dieter Ik heb even geïnforemeerd bij de verantwoordelijken voor de app en er is verbetering op komst.

Stabiliteit en performantie voor Apple TV is momenteel onze top prioriteit. Heel binnenkort komt er al een update aan die de meest voorkomende problemen oplost, verdere verbeteringen gaan in de daaropvolgende updates uitgerold worden.

Reputatie 2
Badge

Helemaal mee eens, de Apple app is een formidabel idee maar moet beter worden want ik wil die Android decoder buiten gooien. Alles (Netflix, Disney+) op mijn Apple TV gaat sneller dan op de Android set top box behalve jullie Pickx app. 

Dan zou mijn voorspelling wel eens kunnen uitkomen, van bij het uitkomen van de Android decoder, dat dit wel eens de laatste proximus decoder zou kunnen worden :slight_smile:

Reputatie 3
Badge

Sinds gisterennamiddag geen Pickx meer op Apple TV.   Alleen een draaiend wieltje met LADEN.  Nog andere hetzelfde probleem ?

Is dit ook pickx versie 5.5.3 dat er op staat mss; want met deze versie zijn er problemen op iOS toestellen!

Reputatie 3
Badge

De Apple TV app zit blijkbaarnog maar op versie 1.3.   

hier staat voor apple TV 5.5.3 → https://apps.apple.com/be/app/proximus-pickx/id1001169079?l=nl#?platform=appleTV

Reputatie 3
Badge

Sorry…. zat op foute plaats te kijken :-).    Ondertussen nog steeds….  een draaiend wieltje.

Reputatie 7
Badge +5

@Philippe-dieter Is het de versie 5.5.3? Hier zijn inderdaad wat problemen mee zoals @Martin heeft gezegd.

Reputatie 3
Badge

@DaisyS @Martin Ik heb ondertussen kunnen nazien…. nu ik terug op de app kan in Apple TV en we spreken in Apple TV over :  VERSIE 1.3.3.     dus niet over de versie 5.5.3.   Versie 5.5.3 bestaat niet voor Apple TV.  Wel voor de iPad en iPhone.    Trouwens deze  versie 1.3.3 is nieuw sinds 12/4   Het was 1.3.2.  Misschien word deze versie wel de meest stabiele ooit :-)

dat is raar er wordt enkel gesproken in de Apple store over 5.3.3 

Information

Provider : Proximus

Compatibility
iPhone Requires iOS 12.2 or later.

iPad  Requires iPadOS 12.2 or later.

iPod touch Requires iOS 12.2 or later.

Apple TV Requires tvOS 13.0 or later.

Reputatie 3
Badge

@Martin   In de App Store spreken ze misschien over een versie 5.3.3 maar ik zie wat er werkelijk op de Apple TV staat en dat is wel degelijk 1.3.3.     De app voor iPad en iPhone is trouwens niet gelijklopend met de Apple TV app. Apple TV heeft z’n eigen apps die ook visueel anders zijn dan op de iPhone en iPad.  Dus het zou al raar zijn dat die 2 versies hetzelfde versienummer hebben.   De Apple TV app was er trouwens veel later, vandaar dat ze nog maar op 1,xx staat.

 

Ik twijfelde niet aan wat je opgegeven had maar vond het raar dat ze in de Apple store zowel voor de iPhone, iPad en Apple TV alleen over de versie 5.5.3 spreken ivm met de pickx app.

Apple TV heb ik niet maar

op mijn iPhone staat pickx versie 5.5.3 (werkt dus niet meer) en

op mijn iPad staat pickx5.5.1 en werkt wel nog!

Reputatie 3
Badge

@Martin Zo raar allemaal….  zowel m’n iPhone als iPad staan op 5.5.3 en beide (hout vasthouden) tot heden geen probleem. Ik had dus enkel een probleem met de Apple TV versie.     Hopelijk snel in orde voor je.

Reputatie 7
Badge +5

@Martin en @Philippe-dieter We zijn volop bezig met een oplossing te zoeken voor het probleem met de Pickx app en IOS toestellen. Gelukkig heeft niet iedereen hetzelfde probleem.

Reageer