Vraag

Spam niet weg te krijgen

  • 10 February 2021
  • 22 reacties
  • 345 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Sinds kort krijg ik regelmatig spam van adres: information@avanza.se telkens als een ander bedrijf en gisteren zelfs als zijnde van proximus. Ik heb voor deze dus een regel aangemaakt (2 eigenlijk al, volledig adres en met woorden avansa) en daarmee zouden deze mails automatisch in mijn spambak terecht moeten komen (heeft altijd prima gewerkt met andere spam adressen) Alleen met deze blijkt het dus ineens niet meer te werken. Hoe kom ik van deze rommel af?


22 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Sinds kort krijg ik regelmatig spam van adres: information@avanza.se telkens als een ander bedrijf en gisteren zelfs als zijnde van proximus. Ik heb voor deze dus een regel aangemaakt (2 eigenlijk al, volledig adres en met woorden avansa) en daarmee zouden deze mails automatisch in mijn spambak terecht moeten komen (heeft altijd prima gewerkt met andere spam adressen) Alleen met deze blijkt het dus ineens niet meer te werken. Hoe kom ik van deze rommel af?

Reputatie 4
Badge +1

@Stefanie71 

Je kan die mails doorsturen naar verdacht@saveonweb.be

mss helpt het.

Wat je ook best kan doen is een g-mail of hotmail adres aanmaken voor alles dat je op internet doet en je skynet alleen gebruiken voor officiële  websites. Zo doe ik het altijd en heb dan geen last van spam.

Houden die dan spammails tegen ?

Wat info op de prox site → Phishing: wat is het en hoe het te melden? | Proximus

 

@Proximus_  Om verwarring te vermijden:

Zelfde vraag werd gesteld/herhaald door @Stefanie71 hier:

Reputatie 3
Badge +1

@Stefanie71

Je kan die mails doorsturen naar verdacht@saveonweb.be

mss helpt het.

Wat je ook best kan doen is een g-mail of hotmail adres aanmaken voor alles dat je op internet doet en je skynet alleen gebruiken voor officiële  websites. Zo doe ik het altijd en heb dan geen last van spam.


Dat is ook precies wat ik altijd doe, ik heb geen idee hoe ze aan dit adres gekomen zijn, alle nieuwsbrieven, verplicht aanmelden om info te ontvangen ed heb ik een aparte gmail voor. Maar af en toe komt er toch iets mee met iets anders en tot voor kort kon ik die dus automatisch naar de spambak laten zetten, maar met deze werkt dat niet. saveonweb houdt mijn spambak niet schoon, maar daar heb ik de allereerste mail al heen gestuurd

Reputatie 3
Badge +1

Houden die dan spammails tegen ?

Wat info op de prox site → Phishing: wat is het en hoe het te melden? | Proximus

 

@Proximus_  Om verwarring te vermijden:

Zelfde vraag werd gesteld/herhaald door @Stefanie71 hier:


Ja, dat was ik ook maar dan onder een fout kopje en ik wist even zo snel niet uit te vinden hoe ik hem op de juiste plek kon krijgen dus opnieuw getyped

Reputatie 2
Badge

Heeft proximus geen email adres waar je snel zo’n rommel spam mail attached kunt doorsturen; voor nader onderzoek door hun spam diensten ? Ik denk dat dit vroeger bestaan heeft.
Dit vind ik belangrijk als je spam krijgt vanuit een proximus of skynet email adres. 
Zij zouden die account dan kunnen nagaan en  blokkeren.

Welnu, als je zoiets wil doorsturen, moet je blijkbaar op een formulier op de website

de gegevens invullen/overtypen;……. ipv gewoon de spammail te kunnen doorsturen (met eventueel extra uitleg).

Je kunt deze als bijlage toevoegen → HIER (dit kon vroeger via abuse@proximus.com )

Je kunt de mail Headers meesturen enz...

Reputatie 2
Badge

Voila;

 waarom bestaat abuse@!proximus.com bvb niet meer ?

 Wie gaat een spenderen om een rommel mail
 proberen over te typen in dit formulier en te zoeken naar ‘headers’…. Precies alsof proximus
de mogelijkheden niet zelf heeft om een doorgestuurde spam mail te analyseren..

 Benieuwd hoeveel meldingen er op deze manier al aangeleverd zijn.

dit werd hier een tijd geleden gemeld door een proximus forum medewerker om verdachte mails en of headers niet meer door te sturen naar dit abuse mailadres, reden waarom werd niet gemeld.

je moet de headers niet overtypen copy/past is zo gebeurd of je kan de mail als bijlage meesturen

 

Reputatie 7
Badge +3

Verdachte e-mails kunnen  per email worden gemeld aan de dienst Incident Reports van Proximus via dit email adres :  csirt@proximus.com  

 

Reputatie 7
Badge +3

Sinds kort krijg ik regelmatig spam van adres: information@avanza.se telkens als een ander bedrijf en gisteren zelfs als zijnde van proximus. Ik heb voor deze dus een regel aangemaakt (2 eigenlijk al, volledig adres en met woorden avansa) en daarmee zouden deze mails automatisch in mijn spambak terecht moeten komen (heeft altijd prima gewerkt met andere spam adressen) Alleen met deze blijkt het dus ineens niet meer te werken. Hoe kom ik van deze rommel af?

Verdachte e-mails kunnen  per email worden gemeld aan de dienst Incident Reports van Proximus via dit email adres :  csirt@proximus.com  

ik dacht dat dit niet voor mails was?

TBI:  

▬  facebook: https://www.facebook.com/pxscsirt)
▬  twitter https://twitter.com/ProximusCSIRT/

Wat te doen tijdens en na een cyberaanval? | Proximus

Reputatie 7
Badge +3

ik dacht dat dit niet voor mails was?

TBI:  

▬  facebook: https://www.facebook.com/pxscsirt)
▬  twitter https://twitter.com/ProximusCSIRT/

Wat te doen tijdens en na een cyberaanval? | Proximus

Toch wel ook voor mails, Ik gebruik het om verdachte mails te melden verstuurd van een Proximus IP adres. Als je via deze pagina  Misbruik van onze diensten | Proximus Groep  het doorstuurt krijg je een ontvangstbericht van csirt@proximus.com  . En deze dienst heeft me laten weten dat het ook rechtstreeks naar dit email adres mag worden gestuurd.

Reputatie 3
Badge +1

Verdachte e-mails kunnen  per email worden gemeld aan de dienst Incident Reports van Proximus via dit email adres :  csirt@proximus.com  

 

Thanks, ik heb m dus nu daar naar doorgestuurd

Maar ondertussen ben ik er nog steeds niet achter hoe ik mails van dit adres automatisch in m'n spambak krijg, ondertussen hebben ze me alweer beleggen in goud en een winactie van de lidl toegestuurd allemaal vanaf datzelfde adres, ik ben bijna geneigd om een hotmail aan te maken en ze alles in 20-voud terug te sturen, al weet ik dat dat niks afdoet …

normaal als prox deze gegevens doorkrijgt via je mail verstuurt naar CSIRT zouden zij dan er uiteindelijk moeten voor zorgen dat ze in de spam geraken, dat is toch wat ik zou verwachten!

Reputatie 7
Badge +3

Verdachte e-mails kunnen  per email worden gemeld aan de dienst Incident Reports van Proximus via dit email adres :  csirt@proximus.com  

 

Thanks, ik heb m dus nu daar naar doorgestuurd

Maar ondertussen ben ik er nog steeds niet achter hoe ik mails van dit adres automatisch in m'n spambak krijg, ondertussen hebben ze me alweer beleggen in goud en een winactie van de lidl toegestuurd allemaal vanaf datzelfde adres, ik ben bijna geneigd om een hotmail aan te maken en ze alles in 20-voud terug te sturen, al weet ik dat dat niks afdoet …

Is je email adres waarop de spam toekomt eindigend op skynet.be ? Er zijn sinds maanden vele gebruikers , die spam/phishing mails krijgen op hun email adres eindigend op skynet.be. 

Reputatie 3
Badge +1

Verdachte e-mails kunnen  per email worden gemeld aan de dienst Incident Reports van Proximus via dit email adres :  csirt@proximus.com  

 

Thanks, ik heb m dus nu daar naar doorgestuurd

Maar ondertussen ben ik er nog steeds niet achter hoe ik mails van dit adres automatisch in m'n spambak krijg, ondertussen hebben ze me alweer beleggen in goud en een winactie van de lidl toegestuurd allemaal vanaf datzelfde adres, ik ben bijna geneigd om een hotmail aan te maken en ze alles in 20-voud terug te sturen, al weet ik dat dat niks afdoet …

Is je email adres waarop de spam toekomt eindigend op skynet.be ? Er zijn sinds maanden vele gebruikers , die spam/phishing mails krijgen op hun email adres eindigend op skynet.be. 

Inderdaad, lijkt er dus op dat er een database met skynet.be's is gekraakt dan

Dat is ook in periodes, nu ontvang ik op mijn skynet mail adres geen meer,  soms is dat dan weer de één achter de andere ….

Blijkbaar ben ik niet de enige, eerst kwamen de mails van info@rodekruisbloesemtocht.nl nu van information@avanza.se . Allemaal (ondertussen een twintigtal) doorgestuurd naar verdacht@safeonweb.be  zonder resultaat daar waar steeds eerdere spam stopte blijkt dit nu niet te werken. Vervelend!

Het is zo dat het niet altijd betekent omdat je die verstuurt naar verdacht@safeonweb dat ze daarom gaan stoppen, trouwens dan veranderen ze ook hun mail adressen enz…. Het zal altijd een straatje zonder einde blijven.

Het belangrijkste is dat je ze ook  nooit opent want dan weten ze dat het een bestaand mailadres….

Het begint bij mij ook terug :

Openstaande schuld inkomstenbelasting (jaar 2020)

Geachte heer/mevrouw,

U heeft een openstaande schuld over het jaar 2020. Uw openstaande schuld met kenmerk FOD00491922 is na meerdere herinneringen nog niet voldaan. Wij verzoeken u de openstaande schuld direct te voldoen. Indien wij het bedrag op 11 februari 2021 niet hebben ontvangen, zal de gerechtsdeurwaarder overgaan tot executoriaal beslaglegging.

Via onderstaande knop kunt u het openstaande bedrag direct voldoen met Bancontact.


> Betaal openstaand bedrag (de link die er achter steekt is “iepimtkfj8.ml/”
 

Let op: bij executoriaal beslaglegging wordt de hoofdsom verhoogd met proceskosten en de wettelijke rente.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
FOD Financiën

En 4 uur later terug een mail van FOD Financiën, dus maken ze het eigenlijk zelf duidelijk dat ze echt niet van FOD zijn 

Reageer