Vraag

Spaanse ondertiteling op TVE.

  • 7 February 2020
  • 15 reacties
  • 937 Bekeken

Sinds 3/2/2020 hebben we geen spaanse ondertiteling meer op TVE.

Volgens de nieuwe procedure van Proximus kan ik alleen kiezen tussen Nederlands, Frans, Duits en Engels; maar geen Spaans.

Is dit nog mogelijk? Wat kan er aan gedaan worden?


15 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Dit is wat ik gevonden heb voor ondertiteling: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_subtitles/particulieren/support/televisie/tv-decoder-gebruiken/tv-functies/ondertitels-op-uw-tv-scherm-aanzetten.html Daar staat dat het enkel maar werkt voor bepaalde programma’s op bepaalde zenders. Dit is het volgende dat ik gevonden heb: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_lg_audio/particulieren/support/televisie/tv-decoder-gebruiken/tv-functies/multi-audio-veranderen-van-taal-zonder-te-zappen.html#/multi (dat betwijfel ik of dit voor jou van toepassing aangezien het om audio descriptie of vertelstem gaat). Pas morgen komen de Proximus medewerkers online. Of gebruik je teletekst?

sinds de nieuwe procedure wil volgens mijn zeggen dat TS vroeger TT gebruikte of anders begrijp ik niet juist wat er bedoeld wordt met “sinds de nieuwe procedure”

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb gepost wat ik teruggevonden had op de website. Ik begreep ook het stuk nieuwe procedure niet.

We zullen maar de afwachten dan tot we meer feedback krijgen of verder opgelost wordt door Prox

Een goede week geleden konden we nog het systeem 888 (is dit teletext?) gebruiken. Nu is deze mogelijkheid blijkbaar vervangen door iets anders dat ik omschreef als hun nieuw systeem. De uitleg vond ik op deze website: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_subtitles/particulieren/support/televisie/tv-decoder-gebruiken/tv-functies/ondertitels-op-uw-tv-scherm-aanzetten.html Dit is de eerste link van familievandesype .

Zoals je kan zien staat TVE niet meer bij de zenders waar ondertitels kunnen ingesteld worden, en de keuzetalen zijn Nederlands, Frans, Duits en Engels. Geen Spaans.

De 2de website voorgesteld door familievandesype geeft ook niet het gewenste resultaat: ik kan geen taal kiezen.

Hetgeen ik zoek is een ondertiteling van de op dat ogenblik gesproken taal.

Ondertussen dank ik iedereen voor de goede raad, maar ben spijtig genoeg nog niet geholpen, en kan ik maar hopen dat mijn vraag de aandacht van Proximus medewerkers trekt en dat zij een oplossing kunnen bieden.

Herman

Morgen komen de Proximus medewerkers hier in ieder geval terug langs en zullen u meer info kunnen geven.

Reputatie 6
Badge +3

Pagina/systeem 888 is inderdaad teletekst.

natuurlijk gebruiken al vele zenders/programma’s  teletekst niet meer voor ondertiteling.

Reputatie 7
Badge +4

@Herman Van den Broeck Ik heb de vraag gesteld aan de betrokken dienst. Ik hou je verder op de hoogte.

Bedankt Thierry.

Reputatie 7
Badge +2

Ik kan bij de ondertitels “ES” kiezen v5 decoder.

Ik heb ook een compact v5 decoder, maar bij mij lukte het niet.

Maar ik heb goed nieuws: ik probeerde zojuist nog eens TVE, en, via teletext 888 krijg ik nu terug Spaanse ondertitels.

Hoe het komt weet ik niet. Is dit het werk van Proximus?

In ieder geval, mijn probleem is ondertussen opgelost.

Met dank voor iedereen die oplossingen suggereerde.

Herman

Ander moet je als het nog voorvalt de decoder toch eens proberen te herstarten of resetten wie weet kan je dan wel ES kiezen bij de ondertitels.

Ik heb dit gedaan, maar zonder succes.

Herman

Ik heb nog altijd geen spaanse pndertiteling bij TVE. Weet iemand hoe ik daar terug aangeraak?

Reageer