Vraag

Slechte communicatie

  • 15 June 2022
  • 8 reacties
  • 69 Bekeken

Flexi kabel werd in de straat aangelegd. Meerdere mails ontvangen om aan te sluiten.Via de mail kan je dan een pakket kiezen. Wanneer je dan klikt op een pakket lukt dat niet en moet je een telefonische afspraak maken. De prijs die ze je dan voorstellen ligt merkelijk hoger dan het pakket dat je wenste.

Flex zou gratis zijn maar blijkt bij de ene medewerker 5€ meterkoop zijn  en bij de andere juist duurder.

Uiteindelijk stem ik in met een flex pakket met 5€ korting en wordt mij gevraagd te wachten met het gekende vervelende muziekje maar na 15 minuten niets meer….

Moet ik nu opnieuw (3de maal) terugbellen? Elke medewerker zegt dat hij het zal fixen en de informatie duidelijk zal overbrengen naar zijn collega...noppens want de volgende medewerker weet van niets.


8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Vera1989 De aanvraag tot omschakeling naar Fiber werd gisteren ingeleid. Afspraak technieker staat geboekt op 06/07/2022 (DAG). Groetjes, Antonella

Het gaat niet alleen over linken die al dan niet werken maar over de inhoudelijke communicatie en wat te doen als je geen antwoord krijg, veelal omdat er met cliché-antwoorden wordt gereageerd zonder dat de echte vraag echt wordt gehoord.

Ik vraag met trouwens af hoe mensen met weinig of geen technische kennis hun problemen oplossen.

Reset uw V5 is geen goed antwoord op bvb. mijn TV slaat ongewild aan. enz…

Ik vermoed dat fora niet de voldoening gevende oplossing bieden maar ik ben wel een beetje stoom kwijt.

Proximus blijft een bedrijf dat winst dient te maken ten koste van het menselijke.

Dat is wel niet altijd gemakkelijk denk ik,  op het moment dat de link verstuurd wordt is het niet altijd bekend dat die een foutmelding geeft of zal geven.

Akkoord in geval het probleem met de link gekend is zou die uiteraard ook niet mogen doorgestuurd worden.

Zover was ik ook al maar mijn punt is dat de communicatie van Proximus en bij uitbreiding die van sommige medewerkers veel te wensen overlaat. Vandaag heb ik dan wel een medewerkster aan de lijn gehad die helder kon uitleggen wat er aan de hand was, met dank aan die persoon.

Neemt niet weg dat klantvriendelijke en heldere communicatie een must zou moeten zijn, quod non.

Haal bvb. de link e-mail sturen weg indien we toch geen mail kunnen versturen! Haal linken uit jullie mails die of sorry tijdelijk niet toegankelijk of een foutmelding geven.

 

met vriendelijk groet

Bob

Reputatie 7
Badge +3

@Vera1989 

een flex pack is inderdaad 5 euro duurder dan een standaard koper aansluiting

in je forum-profiel vind ik nog geen klantgegevens/adres/ enz: zie melding van Martin om in te vullen, aub?

als je dat hebt gedaan, kunnen we via adres je voorstel nakijken en je laten contacteren.

Misschien heb je ook een aanbod van een bouwpromotor of… er zijn verschillende mogelijkheden waardoor de prijs anders kan zijn.

vandaar dat we je adres / klantgegevens ook nodig hebben.

Vriendelijke groeten

Tina

 

Flex pack is 5€ duurder dan flex pack via VDSL

zie bvb → Flex-S--INT-TV-_NL-20200701~2021-02-01-09-25-33~cache.pdf (proximus.be)

ja, “flex-pack” via fiber kabel

ik veronderstel dat je met flexi kabel je waarschijnlijk fiber kabel (glasvezelkabel bedoelt), nee ?

vul ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

Reageer