Beantwoord

Sinds van morgen foutcode: SYS_1 op beide TV's


iemand een idee wat er aan de hand is? Resetten van alle toestellen helpt niet. Fout blijft terugkomen.
Vooralleer naar de helpdesk te bellen vraag ik het liever hier ... Storingen op grot edelen van het net?
Internet werkt schijnbaar normaal ...

Edit: software van V5-c lijkt compleet FUBAR zelfs na reset? Kan decoder zelfs niet in standby zetten na foutcode ... 😁
icon

Beste antwoord door sabineb 1 June 2017, 13:03

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hi Martin

was een server probleem

sommige klanten hadden echt een SYSTEEM fout op hun decoder ( sys_1) , andere gewoon problemen NPVR of tv replay.. Intussen zou het opgelost moeten zijn.

Mvg Sabine
Reputatie 6
Badge +4
Kreeg bevestiging reparatie is uitgevoerd..dus decoders severfout niet meer zouden moeten krijgen. Indien nog niet ok, eens herstarten toch..sorry voor de ongemakken

Mvg sabine
Reputatie 6
Badge +4

Badge +4
Hier ook helemaal niets meer, er komt nu op dat de modem niet zou verbonden zijn enzo
Inderdaad als je heropstart zal je geen enkel zender meer hebben.
deze waarop je aan het kijken waart als het probleem opgetreden is zal je niet meer kunnen bekijken inderdaad.
Dan heb je geluk want in het verleden vorig jaar en het jaar ervoor toen net het zelfde gebeurd is hebben ze bij proximus toen aangeraden van de decoder niet te heropstarten omdat je dan kans had van de decoder niet meer te kunnen heropstarten en bij de foutcode sys_xx blijft hangen en dit heb ik nu geprobeerd en inderdaad nu heb ik niks meer.
Voorlopig kijk ik vrtnu via chromcast op mijn TV
Reputatie 7
Badge +1
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20180108_03286689/grote-storing-zet-proximus-klanten-zonder-telefoon-tv-en-internet
Op sociale media melden ze wel van telefoon en internet te hebben, wat ook logisch is aangezien het probleem zich voordoet met de TV server
schijnt inderdaad allemaal achter de rug te zijn maar best de decoder eerst even heropstarten.

NB: De oorzaak lag bij een elektriciteitspanne in een datacenter
Reputatie 7
Badge +6
Hey Regulus,
bij mij ook.
Probleem is gekend: in het Brusselse: probleem tussen servers en decoders.
Zie ook: nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/opnames-worden-gewist-39049
Met dank aan Sabine die op Twitter het antwoord voor me heeft gevonden.
Mogelijk, maar ben ik de enig sul die ermee geplaagd zit? LOL! Er is duidelijk de afgelopennnacht wat fout gegaan? Maar toen keek ik geen TV en stond alles in standby! 😎 het aantal meldingen op "allestoringen(dot)be" is maar een marginaal aantal ...

Leuk van Sabine, maar ik heb geen twitter .. dus veel schiet ik er niet mee op en de link die je meegeeft werkt niet LOL!
Reputatie 7
Badge +6
Haha, ik ben de tweede sul dan. 😃 Bij de franstaligen zijn er meer meldingen.
Oeps, nu net werkt alles schijnbaar terug normaal .. heeft er iemand ondertussen ergens aan de "floche" getrokken ? 😆 😉 eind goed ... etc ...
Reputatie 7
Badge +6
Joechee: men heeft aan de floche getrokken.😆 Alles werkt weer zoals het hoort.
De regio Brussel is weer eens gered van de catastrofe en ik ben weer weg hier.
Kreeg bevestiging reparatie is uitgevoerd..dus decoders severfout niet meer zouden moeten krijgen. Indien nog niet ok, eens herstarten toch..sorry voor de ongemakken

Mvg sabine


Als dat de enig fout is waar ik mee te maken krijg, op jaarbasis, dan kan ik daar best mee leven! (en dat is het ook ongeveer, tot spijt van wie meer problemen heeft ... 😎 ) 😇
zone 02 is duidelijk wel heel groot, hier geen problemen gezien

Ok bedankt Sabine, voor de meer gedetaileerde uitleg, als het maar opgelost is, dan is iedereen weer content ;-)
mvg Martin.
Reputatie 6
Badge +4
me toooooooooooo

Inderdaad die staat roodgloeiend nu denk ik 😉
wel één voordeel nu weten we zeker dat Prox op de hoogte is van het probleem 😄
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad als je heropstart zal je geen enkel zender meer hebben.
Heb dit wel gedaan. Valt wel op dat op mijn tweede decoder, slaapkamer, alleen EenTV eruit ligt en voor de verdere rest ik gewoon TV heb zonder uitval van de decoder.
Reputatie 7
Badge +1
deze waarop je aan het kijken waart als het probleem opgetreden is zal je niet meer kunnen bekijken inderdaad.
Zit daar nu toch wel naar te kijken na heropstarten. Kijk via EenSD naar spoed. Denk dat EenTV het probleem. Toen ik van dat kanaal, staat op bij mij op 1, af ging kan ik de andere zenders zien.
Reputatie 3
Badge +2
Hier terug tv !!
Reputatie 4
Badge +2
Pdrke, Martin, Bedankt om te melden dat het probleem werd opgelost.
Ik heb deze morgen, pas na het forum te hebben gecheckt en jullie response te hebben gelezen, de decoder herstart en alles is opnieuw oké hier.
Wel spijtig dat, op dit forum, geen melding kwam van een Proximus medewerker, noch toen het probleem zich voordeed, noch dat het werd opgelost..
Reputatie 7
Badge +1
Pdrke, Martin, Bedankt om te melden dat het probleem werd opgelost.
Ik heb deze morgen, pas na het forum te hebben gecheckt en jullie response te hebben gelezen, de decoder herstart en alles is opnieuw oké hier.
Wel spijtig dat, op dit forum, geen melding kwam van een Proximus medewerker, noch toen het probleem zich voordeed, noch dat het werd opgelost..

Volledig mee eens. Maar op sociale media was daar gisteren al ongenoegen over en ze trekken het hier op het forum door. Geen goed begin voor PX na het positieve verhaal van de CEO vorige week. Jammer een gemiste kans.

Reageer