Beantwoord

Sinds van morgen foutcode: SYS_1 op beide TV's


iemand een idee wat er aan de hand is? Resetten van alle toestellen helpt niet. Fout blijft terugkomen.
Vooralleer naar de helpdesk te bellen vraag ik het liever hier ... Storingen op grot edelen van het net?
Internet werkt schijnbaar normaal ...

Edit: software van V5-c lijkt compleet FUBAR zelfs na reset? Kan decoder zelfs niet in standby zetten na foutcode ... 😁
icon

Beste antwoord door sabineb 1 June 2017, 13:03

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Pdrke, Martin, Bedankt om te melden dat het probleem werd opgelost.
Ik heb deze morgen, pas na het forum te hebben gecheckt en jullie response te hebben gelezen, de decoder herstart en alles is opnieuw oké hier.
Wel spijtig dat, op dit forum, geen melding kwam van een Proximus medewerker, noch toen het probleem zich voordeed, noch dat het werd opgelost..

Volledig mee eens. Maar op sociale media was daar gisteren al ongenoegen over en ze trekken het hier op het forum door. Geen goed begin voor PX na het positieve verhaal van de CEO vorige week. Jammer een gemiste kans.
Reputatie 4
Badge +2
Pdrke, Martin, Bedankt om te melden dat het probleem werd opgelost.
Ik heb deze morgen, pas na het forum te hebben gecheckt en jullie response te hebben gelezen, de decoder herstart en alles is opnieuw oké hier.
Wel spijtig dat, op dit forum, geen melding kwam van een Proximus medewerker, noch toen het probleem zich voordeed, noch dat het werd opgelost..
schijnt inderdaad allemaal achter de rug te zijn maar best de decoder eerst even heropstarten.

NB: De oorzaak lag bij een elektriciteitspanne in een datacenter
Reputatie 3
Badge +2
Hier terug tv !!
Op sociale media melden ze wel van telefoon en internet te hebben, wat ook logisch is aangezien het probleem zich voordoet met de TV server
Reputatie 7
Badge +1
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20180108_03286689/grote-storing-zet-proximus-klanten-zonder-telefoon-tv-en-internet
Dan heb je geluk want in het verleden vorig jaar en het jaar ervoor toen net het zelfde gebeurd is hebben ze bij proximus toen aangeraden van de decoder niet te heropstarten omdat je dan kans had van de decoder niet meer te kunnen heropstarten en bij de foutcode sys_xx blijft hangen en dit heb ik nu geprobeerd en inderdaad nu heb ik niks meer.
Voorlopig kijk ik vrtnu via chromcast op mijn TV
Reputatie 7
Badge +1
deze waarop je aan het kijken waart als het probleem opgetreden is zal je niet meer kunnen bekijken inderdaad.
Zit daar nu toch wel naar te kijken na heropstarten. Kijk via EenSD naar spoed. Denk dat EenTV het probleem. Toen ik van dat kanaal, staat op bij mij op 1, af ging kan ik de andere zenders zien.
deze waarop je aan het kijken waart als het probleem opgetreden is zal je niet meer kunnen bekijken inderdaad.
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad als je heropstart zal je geen enkel zender meer hebben.
Heb dit wel gedaan. Valt wel op dat op mijn tweede decoder, slaapkamer, alleen EenTV eruit ligt en voor de verdere rest ik gewoon TV heb zonder uitval van de decoder.
Inderdaad als je heropstart zal je geen enkel zender meer hebben.
Badge +4
Hier ook helemaal niets meer, er komt nu op dat de modem niet zou verbonden zijn enzo
Inderdaad die staat roodgloeiend nu denk ik 😉
wel één voordeel nu weten we zeker dat Prox op de hoogte is van het probleem 😄
Reputatie 4
Badge +2
Onmogelijk het Helpdesk nummer te bereiken? 0800 22 800??
De laatste meldingen komen voornamelijk uit, Brussels, Antwerpen, Gent, Aalst, Roeselare, Kortrijk, Turnhout, Mechelen, Sint-niklaas, en Leuven.
Reputatie 4
Badge +2
Te Laat, ik heb helemaal niets meer!
Reputatie 7
Badge +1
ja en via Proximus TV app ook niks natuurlijk

Klopt. Kun je zelfs niet op inloggen. Maar op,TV wel via SD.
Reputatie 3
Badge +2
Hier in Lovendegem zelfde probleem.
je decoder best niet heropstarten of je hebt niks meer !!
Reputatie 4
Badge +2
Regio Dendermonde: zelfde probleem geen TV error sys_1
Na uitzetten decoder: bienvenue/welkom Proximus TV scherm,
time-out
ja en via Proximus TV app ook niks natuurlijk
Reputatie 7
Badge +1
SD zender van Een zend wel uit. Zit er nu naar Thuis te kijken.
Badge +4
Oei op facebook nog meldingen van geen TV meer ...... net 5 minuutjes voor thuis ging beginnen zegt mijn vrouw.
Het is blijkbaar algemeen 0800 22 800 is niet meer te bereiken ook.
Badge +4
Hier geen TV meer ! is uitgevallen met deze foutmelding error sys1
iemand ???

Reageer