Vraag

Serverfout


Ik krijg ‘ontzettend veel’ de melding SERVERFOUT! Opgenomen programma’s zijn dan niet te bekijken en ik kan ze ook moeilijk wissen.

Ook ‘wissen en de afleveringen niet meer opnemen’ werkt niet naar behoren, meestal lukt dit niet en blijft de decoder verder opnemen.

Is hier een oplossing voor, want een aflevering bestaande uit 3 delen opnemen en de laatste niet kunnen bekijken is ZEER frustrerend!

 

Groetjes


28 reacties

@Nand53 Je zou eventueel de twee decoders eens van plaats kunnen verwissel om vast te stellen of het probleem bij de zelfde decoder blijft of niet.

 

De decoder geeft idd. dezelfde foutmelding op een ander toestel, in een andere plaats.

De andere decoder werkt dan weer perfect waar de “defecte” decoder stond. 

@Nand53 Om beter conclusies te kunnen trekken is het ook van belang te weten of beide decoders van het zelfde type zijn?

 

Beide decoders zijn idd. van hetzelfde type.

 

Dan wijst het inderdaad naar een defecte decoder. Morgen kunnen de PX forummedewerkers (moderators) beslissen of de decoder moet vervangen worden.

Bedankt Martin! 👍

@Nand53 Je zou eventueel de twee decoders eens van plaats kunnen verwissel om vast te stellen of het probleem bij de zelfde decoder blijft of niet.

 

Reputatie 1

Iemand heeft blijkbaar onze snelheid aangepast. Voorlopig dus alles weer normaal!

Nog niet uitgeprobeerd. Ik test het en laat iets weten.

Reputatie 1

Hier hetzelfde probleem. Heb 2 boxen V6. Met wifi bridges. Wisselen van de boxen helpt niet. Probleem blijft in dezelfde ruimte. Is wel de ruimte verst van de modem. Hoe dit oplossen?

Terug technieker laten langskomen?

Is eerder al langsgeweest om plc's te vervangen voor wifi bridges.

@Wim Hoorelbeke In afwachting dat de Proximus forummedewerkers (moderators) hier de draad terug opnemen morgen maandag en direct verder zouden kunnen, daarom best zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen (indien het nog niet gebeurd zou zijn) in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Ook dezelfde foumelding hier. Kan enkel rechtstreeks TV kijken (via WiFi-bridge).

Geen opgenomen programma’s, uitgesteld kijken, herstarten.

Alles reeds gereset maar helpt niet.

Op andere TV en Wifi-Bridge geen probleem.

Het is een veelvoorkomend probleem blijkbaar?

Reputatie 1

Heb net een snelheidstest gedaan, en ik zie dat het bedroevend laag is momenteel. Zou dat het probleem kunnen zij n ook?

@Wim Hoorelbeke als je een bbox3 van sagemcom hebt kun je met het sagemtool je lijn waarden uitlezen dus ook je lijnsnelheid enz…..

na opstarten Sagemtool inloggen als User en het User password dat je terugvindt op een sticker van je bbox) .
→ Sagemtool downloaden

Reputatie 1

 

Reputatie 1

@Martin 

Ben je daar iets mee?

Als je een speedtest doet moet je om echt zeker te zijn de speedtest=Speedtest (of de  Speedtest van Proximus gebruiken, maar komt eigenlijk op zelfde neer) uitvoeren op PC/laptop die verbonden is met een netwerkkabel aan je bbox rechtstreeks. En in feite mogen er dan geen andere toestellen contact maken met de bbox, niet via wifi en ook niet via netwerkkabel want ieder toestel dat contact maakt snoept iets af van je totale lijnsnelheid.

Maar met het sagemtool kan nog meer afleiden bv als je op een repairprofiel staat enz.

met 2.2 Mbps zou je inderdaad je decoder niet werkende krijgen, maar via wifi meten is eigenlijk niet zo betrouwbaar.

je kan ook altijd je bbox eens heropstarten (door hem 10 sec stroomloos te zetten) als de snelheid zo laag blijft of zelfs ook eens resetten=Reset je b-box/Internet box | Proximus

Reputatie 7
Badge +4

@Wim Hoorelbeke Heb je enkel problemen met je opnames, of ook met live tv of tv replay ?

Vermits het probleem zich altijd op dezelfde plaats voordoet lijkt de oorzaak me inderdaad eerder in de verbinding tussen je modem en decoder te liggen. Heb je een mogelijkheid om de decoder tijdelijk even te verbinden met de modem via een LAN-kabel om problemen op de draadloze verbinding uit te sluiten ? 

Reputatie 3
Badge +1

Hier ook serverfout, alléén voor de VTM opname van Lisa.

In de lijst met opnames staan 2 afleveringen vermeld 12:25-13:00 en 18:20-19:00, op die van 18:20, verschijnt de melding serverfout, deze media is momenteel niet beschikbaar, klik op ok en die verdwijnt uit de lijst, de andere kan bekeken worden.

Modem en router al meerdere malen herstart.

Alles is met kabel verbonden.

hieronder speedtest 

 

Reputatie 7
Badge +3

@arlette68

je mag de opname die niet werkt verwijderen, dan zullen we die er eens opnieuw opzetten.

 

Geert

 

 

Reputatie 3
Badge +1

@GeertC : de opnames die niet werkten zijn verwijderd, het is niet nodig die opnieuw op te zetten, in de lijst van geplande opnames : staat de aflevering van 18:20-19:00 (serie opname)vermeld, en “dat” zou fijn zijn moest dit opnieuw werken vanaf vandaag, zoals voorheen.

Bedankt

Reputatie 7
Badge +3

@arlette68 

had je de decoder (het toestel dat verbonden is met je tv) ook al eens een reset gegeven?

Zie link: Je V6 TV Box resetten - YouTube

 

 

Geert

 

Reputatie 3
Badge +1

@GeertC  : had ik nog niet gedaan, is ondertussen gebeurd.

De oude opnames van de middag zijn weg (geen probleem) deze voor vandaag staat nog altijd op de geplande (serie) opnames, hoop dat het werkt.

Iemand heeft blijkbaar onze snelheid aangepast. Voorlopig dus alles weer normaal!

Bij ons is de fout (in één kamer) nog steeds niet opgelost. Alles (verschillende keren) resetten en opnieuw instellen heeft niet geholpen. Als ik dit lees zou het kraantje bij ons ook wat verder open mogen: download 47.94 en upload 30.48

Reputatie 7
Badge +5

@Nand53 Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het even voor je na.

is dit zowel via decoder als bij de Pickx-app of Pickx-web versie (https://www.proximus.be/pickx/nl)

Reageer