Vraag

server niet beschikbaar

  • 25 February 2023
  • 20 reacties
  • 647 Bekeken

Gisterenavond 24/2 en ook nog deze morgen toen ik een opgenomen programma wou bekijken alweer de melding: server niet beschikbaar….. weet niet wat er aan de hand is, maar het is vervelend

 


20 reacties

Die boodschap kreeg ik gisteravond ook, enkele keren kort na mekaar.
Wel vreemd, slechts bij 1 welbepaald programma (Mare of Easttown)
Een halfuurtje later lukte het wel.

Reputatie 6
Badge +3

Hier ook.

 

Bij mij betreft het opnames op Discovery channel.

Andere zenders lijken wel goed te werken.

Vandaag Gold Rush, eerder ook andere programma van Discovery HD

 

Reputatie 7
Badge +4

Er was inderdaad een probleem voor sommige opnames of VOD. Dit is ondertussen opgelost sinds 24/2.

Waren het opnames van 21 tot 24 feb die je terug wilde bekijken en die de melding nog gaven ? 

Als je nog problemen zou ondervinden mag je het zeker laten weten. 

 

Reputatie 6
Badge +3

Vandaag ok (28 februari)

Opnames van gisteren 27 februari nu ook in orde .

Reputatie 6
Badge +3

Vandaag 1 maart, probleem met  één opname, we hebben met tv-replay kunnen kijken. Het programma was nog lopende.

Al meer dan een week valt rond 22 u opname stil, box reageert niet meer, ook live zenders niet, moest telkens herstarten. Vanavond opnieuw, maar nu “server niet beschikbaar  - er is een netwerkprobleem - alleen live en EPG zijn momenteel beschikbaar… Start niet opnieuw op, dit zal niet helpen.” 

Geen alleenstaand probleem blijkbaar. 

 

 

inderdaad dit probleem werd hier nog gemeld: bv.

Die “serverfout - media niet beschikbaar” heb ik trouwens al meerdere keren gehad bij opnames. Probleem bij serieopnames?

Iets vreemd hier.
Een ons niet bekend progamma stond tussen de lijst van de opnames. 
Wij dus toch maar eens willen kijken wat het is, het programma is echter niet beschikbaar wegens serverfout.
Die opname (?) heb ik ondertussen maar gewist.

(decoder V6)

Helpdesk Dese morgen gebeld, ik moest de decoder resetten. Heel vreemd want er stond bij de foutmelding uitdrukkelijk: Start niet opnieuw op, dit zal niet helpen. 

Het heeft wel geholpen. Maar een uitleg voor het probleem krijgen we blijkbaar niet.

Restten is natuurlijk wel nog een stap verder dan de decoder opnieuw opstarten, maar het belangrijkste is dat het opgelost is zo en ook dat het niet te frequent voorvalt ;-)

Maar waarom rond 22:00 u de box problemen gaf, niet alleen bij mij, waarom “de server” niet beschikbaar was, dat wordt niet uitgelegd.

Ja waarom inderdaad?  

Maar uiteindelijk is het belangrijkste nog dat het probleem opgelost wordt.
Want resetten kan soms een oplossing geven maar blijft een tijdelijke oplossing zolang de oorzaak niet opgelost is.

Vanavond om stipt 22:00 u weer box geblokkeerd. Duidelijk dat resetten maar een tijdelijke oplossing biedt. Graag antwoord van proximus. 

Weer van ‘t zelfde. Hallo proximus?

Reputatie 5
Badge +2

@lievedevosskynetbe Onze tv diensten zijn op de hoogte van het probleem en zullen er alles aandoen dit zo snel mogelijk op te lossen.

Bedankt om te antwoorden Michael. 

Eergisteren en ook gisteren opnieuw alweer een programma “opgenomen” zonder dat we het konden bekijken wegens een serverfout. Helemaal niet erg want beide opname gebeurden zonder geprogrammeerd te zijn.
 

Onze V6 leidt een eigen leven?

Scarlet lijkt geen last te hebben van 22:00 uur. Ligt het aan de decoder?

ik heb het in ieder geval niet voor met mijn V5!

Reageer