Beantwoord

Serieopname wissen

  • 7 February 2018
  • 20 reacties
  • 675 Bekeken

Het lukt niet om een serieopname te wissen, ook niet na uizetten decoder en modem
icon

Beste antwoord door RobrechtB 8 February 2018, 18:04

Bekijk origineel

20 reacties

Een v5 is het
Reputatie 7
Badge +4
Tvkijker, kan je via deze link even laten weten over welke serie/serieopnames het juist gaat?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Tvkijker, op welke van je twee decoders hen je dit probleem? Is het op je V4 of V5 decoder?
Hoe zie ik of het v4 of 5 is ?
V4 ziet er zo uit

Reputatie 6
Badge +2
Wellicht een V5 decoder met harde schijf.
Zie afb.
Problemen: opnames, wissen, pauzeren tijdens kijken, ... het begint vrij klein maar al vlug kan zelfs een reset niet meer helpen.

Beter omruilen naar de mini V5.



Via 080022800 een swap aanvragen.
Reputatie 6
Badge +2
Ja dat is gratis !
Reputatie 6
Badge +2
Thuis geleverd met Bpost of Kiala/UPS.
De defecte word opgehaald of met een nummer die je afdrukt en op een doos plakt, het terugzenden is ook gratis dus. ( dat nummer komt dan toe per email ).
Er zit uitleg bij voor de activatie en een nummer die je moet bellen om de oude uit het systeem te halen.
Ze gaan je dat bij PX zeker goed uitleggen !
Reputatie 6
Badge +2
Met een V5 met harde schijf zijn er vaker problemen, PX ruilt deze niet meer tegen hetzelfde model maar zend een modernere mini V5 met cloud opslag.
Ik heb net dezelfde problemen gehad en ben toen wel elke week met reset aan de slag gegaan, ook lijntest, modem reset, zelfs van op afstand heeft PX er naar gekeken, de problemen werden steeds erger.
Zelfs nieuwe kabels gestoken, uiteindelijk toch gegaan voor omruiling.
Probleem nu van de baan.
Reputatie 7
Badge +4
Nee, dit doet zich zeker niet alleen voor bij V5, evengoed bij V5 mini, dat op basis van dezelfde firmware werkt.
Reputatie 6
Badge +2
Nee, dit doet zich zeker niet alleen voor bij V5, evengoed bij V5 mini, dat op basis van dezelfde firmware werkt.

De V5 mini werkt toch met een cloud ?
De gewone V5 met Hdd ?

Is die Hdd niet gevoeliger voor dergelijke opname en wis problemen ?
Reputatie 7
Badge +4
De v5 werkt via cloud en hdd. Het probleem zit in en bestand op de decoder (base.sql) dat soms zichzelf niet meer opkuist waardoor je geen opnames meer kan wissen. ons TV team maakt dit leeg en dan gaat alles terug.
Reputatie 6
Badge +2
De v5 werkt via cloud en hdd. Het probleem zit in en bestand op de decoder (base.sql) dat soms zichzelf niet meer opkuist waardoor je geen opnames meer kan wissen. ons TV team maakt dit leeg en dan gaat alles terug.

V5 mini beschikt niet over een HDD ?!


Techno Turlinckx Guru 134 reacties 1 jaar geleden
De V5 compact heeft flash geheugen waar men lokaal met kan opnemen. Hij heeft dus inderdaad geen harde schijf. Dus eigenlijk is hij beter dan een ander model ?
Gecertificeerde Pro⌘imus Technieker, vrijwilliger op het forum
Like (0) Citeer

en op deze link :

https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/v5-compact-mini-enige-verkrijbare-decoder-in-de-toekomst-32494

"een v5 mini bevat geen harde schijf , maar bedoeling is om alles toe te laten op de servers , ook serieopnames,etc..zodoende een harde schijf niet meer noodzakelijk is."
Reputatie 7
Badge +4
Ik schrijf v5 niet V5mini.

V5 -> cloud en HDD

V5mini -> cloud
Reputatie 6
Badge +2
Ik schrijf v5 niet V5mini.

V5 -> cloud en HDD

V5mini -> cloud


Oke dat schrijf je, terwijl een ander de V5 vergelijkt met V5 mini, vandaar de verwarring.

"Wat ook heel interessant is om weten is of dit vaak vookomend probleem van niet kunnen wissen van series zich enkel en enkel en alleen voordoet bij de V5 en niet bij de V5-Compact ❓
Mvg, Martin."
"LinosD schreef:
Nee, dit doet zich zeker niet alleen voor bij V5, evengoed bij V5 mini, dat op basis van dezelfde firmware werkt."

Wat al verwarrend was, te veel reacties door elkaar...

Ik had gebruiker aangeraden indien de problemen bleven beter te kiezen voor een nieuwe decoder de V5 mini, daar deze minder gevoelig blijken voor dergelijke situaties ( opnemen en wissen ).
En dat de gewone V5 bij dergelijke problemen ook vaak plots helemaal niet meer opstart en zelfs de HDD niet herkend.



Mij hebben ze dat zo uitgelegd bij PX.


Nu is dit dus ook weer duidelijk.
Is dat gratis?
Bijkomende info: omruilen is niet altijd nodig en lost niet altijd dit probleem op want na het omruilen zijn er die net het zelfde probleem hebben achteraf (NB: een bug los je niet op door een decoder te vervangen) , best de proximus medewerkers eerst dit laten natrekken en zijn kunnen die ook verwijderen.
Als het echt nodig is zullen ze ook wel een omruil voorstellen.
Maar dit zal pas morgen zijn als het proximus team hier terug langs komt.

PS: voor de V4 zeker geen reset uitvoeren want je decoder zou kunnen onbruikbaar worden!
Als je gelijk hebt heb je gelijk natuurlijk, maar ik ga af op de talrijke topics over dit zelfde probleem van niet kunnen wissen van serie opnames en ik kon in ieder geval er niet uit afleiden dat het niet gebeurt met de v5C.
Daarom zou het heel interessant zijn moest iemand van Proximus zelf, dit kunnen bevestigen dan zijn de twijfels voor altijd van de baan.
Hey LindosD,

Wat ook heel interessant is om weten is of dit vaak vookomend probleem van niet kunnen wissen van series zich enkel en enkel en alleen voordoet bij de V5 en niet bij de V5-Compact ❓
Mvg, Martin.
Dit is wat ik ook dacht en er ook bijna 99% zeker van was, want je kon het op verschillende sociale media lezen dat dit probleem gemeld werd door klanten die zowel een v5 als een v5c hadden maar nu is het bevestigd en is iedereen content ☺️

PS; nog bijkomend detail dat er ook waren die als test de HD eruit geswapt hadden en ook nog het probleem voor kregen.

Reageer