Beantwoord

Serie geprogrammeerd als [korte termijn] wordt op harde schijf opgenomen

  • 21 November 2019
  • 37 reacties
  • 476 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb een V5 HD en ik nam gisteren 2 series op van Animal Planet. Namelijk Animal Cops Houston en Animal Cops Miami. Ik heb ze in de planning staan als [60 dagen], maar eens de afleveringen opgenomen worden, staan ze op [harde schijf]. Ik heb dat nog opgemerkt o.a. met [Het Nieuws van VTM 19], toen die titel werd veranderd, was de serie weg en moest ik hem opnieuw instellen. Ik had hem op 60 dagen ingesteld, maar hij wordt telkens op Harde Schijf opgenomen. In mijn instellingen staat nochtans dat een opname op 60 dagen moet worden opgenomen. Dat heb ik ook niet gewijzigd bij de programmatie. Wat kan ik hieraan doen?

icon

Beste antwoord door Elma 4 December 2019, 20:32

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

37 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet goed. Maar dat is nogal gebeurd hé! Als u een serie opneemt met de optie 60 dagen bewaren, dan wordt dat zo gedaan. Dan wordt elke aflevering  maximum 60 dagen bewaard, behalve als je na de opname daar nog iets aan verandert. De volgende aflevering zal ook 60 dagen worden bewaard, maar ondertussen zijn er al een aantal dagen voorbij en wordt een vroegere opname enkele dagen minder lang bewaard.  Als de naam van de serie wordt veranderd dan moet je natuurlijk opnieuw vragen om op te nemen. 

Reputatie 6
Badge +3

Via de decoder kan je niet beslissen welke opnames op harde schijf komen. 

Dat is immers afhankelijk van andere gelijktijdige opnames. 

Als je niet wil dat series op harde schijf worden opgenomen dan mag je deze niet op de decoder programmeren. 

 

Zo doe ik het dergelijke fout weg te werken. 

1. Serieopname annuleren

2. Enkele minuten (30 seconden) wachten

3. Online gaan op laptop ofwel smartphone app.

4.serieopname programmeren online. 

 

Voila alle nieuwe opnames starten in de cloud. 

Ik neem ze altijd allemaal op via laptop of smartphone tenzij het juist een programma is dat je niet hebt in de Proximuspickx  applicatie.
 

VLAANDEREN

 

Reputatie 7
Badge +4

Het klopt inderdaad dat je zelf geen keuze hebt in waar een opname gaat geplaatst worden. Dus als er meerdere opnames ingesteld worden in dezelfde tijdspanne, dan kan dit inderdaad gebeuren.

Het is verwonderlijk dat Proximus nog niet volledig overgeschakeld is naar alleen opnames in de cloud.

Gezien de v5 compact , V6 en ook de toekomstige v7 geen harde schijf meer hebben.

Reputatie 7
Badge +4

Martin, 

 

De V5 decoders (en sommige klanten die nog met hun gekochte v4 decoder werken) kunnen we niet zomaar de harde schijf verwijderen. Veel klanten zijn nog steeds heel tevreden met de harde schijf ;-), maar inderdaad, in de toekomst zal dit enkel nog Cloud worden.

Reputatie 7
Badge +3

Ik gebruik die harde schijf nog graag om films te bewaren.

Reputatie 7
Badge +3

Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet goed. Maar dat is nogal gebeurd hé! Als u een serie opneemt met de optie 60 dagen bewaren, dan wordt dat zo gedaan. Dan wordt elke aflevering  maximum 60 dagen bewaard, behalve als je na de opname daar nog iets aan verandert. De volgende aflevering zal ook 60 dagen worden bewaard, maar ondertussen zijn er al een aantal dagen voorbij en wordt een vroegere opname enkele dagen minder lang bewaard.  Als de naam van de serie wordt veranderd dan moet je natuurlijk opnieuw vragen om op te nemen. 

Dat is nu juist het probleem. Ik programmeer de serie als “60 dagen” en hij staat zo ook in de planning. Kijk maar in mijn planning:

 

Maar eens opgenomen staat er onder de foto “Op Harde schijf”, maar ook “60 dagen beschikbaar” wat ik kan wijzigen naar “lange termijn”. Kijk maar:

 

 

En als ik via Pickx op mijn laptop kijk zie ik in mijn opnames alleen “bekijk op decoder”. Ik kan ze dus niet bekijken op mijn laptop. Het bewijs dat ze op harde schijf werden gestockeerd.

 

Reputatie 6
Badge +3

Neen

Animal Planet kan je niet bekijken op laptop of smartphone omdat proximus hiertoe de rechten niet heeft. 

Ook als ze in cloud opgenomen zijn kan je deze zender niet bekijken op laptop. 

 

welke zenders te bekijken zijn op Proximuspickx app of webversie, vind je gewoon terug op de zenderlijsten > klik hier

! Maar daar staat Animal Planet wel aangegeven als afspeelbaar op tablet  en smartphone!

Edit: Voor alle zekerheid nog eens uitgetest en inderdaad het is geen fout in de zendergids het werkt op de applicatie.

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een opname. Kan dat ook niet bekeken worden op de laptop?

Eens als test een opname gedaan van Animal Planet, maar als ik ze wil bekijken is die inderdaad aangeduid als beschikbaar op decoder en kan ik ze niet bekijken op laptop.

Op de zenderlijst kan je dus wel zien of de zender kan bekeken worden maar blijkbaar niet als de opnames kunnen bekeken worden op laptop, heeft inderdaad wel iets maken met auteursrechten zoals Frank al aanhaalde, spijtig dat je dit ook niet op de zenderlijst kunt achterhalen

Reputatie 6
Badge +3

Daarnet ook getest animal planet Op smartphone. 

Rechtstreeks kijken ja,. 

Opname bekijken née.

"dit programma is enkel beschikbaar op je decoder vanwege gelimiteerde rechten"

Staat onderaan scherm, verborgen want moet scherm scrollen om deze melding 'te zien. 

Ik kijk bijna altijd via Laptop maar daar zie je deze melding niet van gelimiteerde werken ook niet als op de menu (drie puntjes) klikt, zoals je hieronder kunt zien in de testopname die ik gisteren nog geprobeerd heb:

 

Reputatie 7
Badge +3

OK, maar daarmee is mijn probleem van 60 dagen naar harde schijf niet opgelost. En dat geld ook voor VTM nieuws van 19u. Staat 60 dagen in de planing maar eens opgenomen staat hij op harde schijf en geen enkele andere opname in de buurt.

Reputatie 6
Badge +3

Wegens beperking van de rechten, kan je de opname van animal planet alleen op decoder bekijken. 

Ook al is deze in de cloud opgenomen.

 

Voor VTM : je dient de opname te plannen  vanaf laptop dan wordt deze niet op harde schijf opgenomen 

Reputatie 7
Badge +3

Wegens beperking van de rechten, kan je de opname van animal planet alleen op decoder bekijken. 

Ook al is deze in de cloud opgenomen.

 

Voor VTM : je dient de opname te plannen  vanaf laptop dan wordt deze niet op harde schijf opgenomen 

Bij mij gebeurt dat dus wel. VTM nieuws staat in de planning als 60 dagen, maar eens opgenomen staat hij op de harde schijf.

Reputatie 7
Badge +3

Ik merk zelfs dat elke nieuwe geplande serie nu zo reageert. In de panning staan ze 60 dagen en eens opgenomen, staan ze op harde schijf. Dus nu staat er veel op harde schijf. Als ik een andere decoder zou nemen, ben ik al die opnames kwijt. Ik neem namelijk alles op wat ik wil zien, omdat ik vooral heel laat in de avond TV kijk.

Ik zal het eens testen door het op de laptop op te nemen.

Reputatie 7
Badge +3

Wegens beperking van de rechten, kan je de opname van animal planet alleen op decoder bekijken. 

Ook al is deze in de cloud opgenomen.

 

Voor VTM : je dient de opname te plannen  vanaf laptop dan wordt deze niet op harde schijf opgenomen 

Ik heb het uitgetest, maar het is niet gelukt. VTM Nieuws 19u had ik op mijn laptop gepland (60 dagen), maar vandaag staat de opname toch terug op harde schijf.

Reputatie 6
Badge +3

Normaal gezien wanneer de HDD geen vrije ruimte niet meer heeft en wanneer je wissen indien harde schijf vol op nee zet, dan dwing je ook af dat er enkel in de cloud kan opgenomen worden. Het klopt inderdaad dat er eerst geen vrije ruimte moet zijn om dit te laten werken.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb nog genoeg ruimte op mijn harde schijf. Meer dan 70%. Dus dat kan het niet zijn. Nu de Kerst eraan komt, ga ik veel kerstfilms opnemen.

maar waar was die theorie dan van vroeger over de v5 niet correct, dat alles in principe in parallel opgenomen werd zowel op server en harde schijf, uitgenomen natuurlijk als de schijf vol is en je het wissen op harde schijf niet toelaat .

Ofwel ben ik totaal verkeerd maar meen mij toch te herinneren dat mijn pa vroeger op zijn v5 een opname programmeerde dat die ook op de harde schijf stond, enfin nu ik een v5-c heb, heb ik toch die kopzorgen niet meer...

Reputatie 6
Badge +3

Ik bedoelde eigenlijk dat wanneer er bijna geen vrije ruimte aanwezig is er sowieso in de cloud moet opgenomen worden. Zo dwing je het systeem om je opnames in de cloud gedurende 60 dagen te bewaren. Wanneer zoals in uw geval nog 70% vrij is gaat dit automatisch nog kiezen voor HDD.

Dus jij kunt die opname dan toch ook bekijken op een andere decoder ook in dit geval, zoals ik hierboven juist uitgelegd hebt of niet?

Reputatie 7
Badge +3

Heeft iemand met een V5 HDD anders dat ook voor, dat de opnames die sinds kort geprogrammeerd werden op korte termijn, na opname op harde schijf staan?