Beantwoord

Roze plekken op witte of lichte tv beelden

  • 17 February 2018
  • 18 reacties
  • 1192 Bekeken

Kan mij iemand vertellen hoe ik van deze roze plekken op witte of lichte tv beelden kan vermijden ?
icon

Beste antwoord door Fonz 17 February 2018, 23:06

Bekijk origineel

18 reacties

Is dit wanneer je naar zenders kijkt van de proximus TV decoder.
Of heb je dit ook op je TV van andere video bronnen.
Als het eventueel van je decoder zou komen zou ik een de decoder heropstarten door zijn stroom effen te onderbreken via schakelaar achteraan of door zijn netvoeding uit te trekken.
Dit heb ik al zeker tien maal gedaan maar geen verbetering !
Trek de HDMI kabel eens uit langs de decoder en ook TV kant en steek deze terug, heb je het dan nog?
Als je de HDMI kabel op een andere HDMI ingang aansluit op je TV, heb je het dan nog?.
Als je een andere HDMI kabel hebt en deze steekt, heb je het dan nog?
Als je een andere video bron hebt die op je HDMI ingang van je TV aangesloten is, en deze kiest heb je het dan ook?
Dit is bij het bekijken van proximus tv decoder beelden , heb geen andere bronnen die er op aan gesloten zijn .
Ik gebruik wel PLC. adapters twee stuks.
heb je die plc adapters al eens zonder spanning gezet en dan terug steken in het stopcontacten om te zien of nog voorvalt.
Trek de HDMI kabel eens uit langs de decoder en ook TV kant en steek deze terug, heb je het dan nog?
Als je de HDMI kabel op een andere HDMI ingang aansluit op je TV, heb je het dan nog?.
Als je een andere HDMI kabel hebt en deze steekt, heb je het dan nog?
Als je een andere video bron hebt die op je HDMI ingang van je TV aangesloten is, en deze kiest heb je het dan ook?
Heb ik allemaal al gedaan behalve een nieuwe HDMI kabel te gaan kopen....denk je dat dit de oplossing gaat zijn voor ik achter een nieuwe kabel ga ?
Dat is moeilijk om 100% te zeggen dat het daarmee zal opgelost zijn.
ik weet niet of je een lange utp kabel liggen hebt om even langs de grond te leggen en zo de decoder rechtstreeks verbinden met bbox.
bbox modem heb je waarschijnlijk ook al eens heropgestart?
PLC adaptors heb ik ook al zonder stroom gezet en ......steeds hetzelfde!
Bbox en modem heb ik reeds heropgestart...steeds zelfde probleem...dat kan ik nog doen met een lange utp kabel rechstreeks is proberen maar momenteel heb ik geen bij de hand....zal eentje moeten zoeken ..
Reputatie 3
Badge
PLC adaptors geven heel veel storingen,weg met die handel beter een Wi-Fi bridge installeren.
Ik wil je zeker niet tegenspreken en zeker de moeite om te proberen, maar pas op 't kan tegenvallen, ik heb hier bij buren ook al voorgehad door de plc's met wifi bridge te vervangen, maar de afstand en de bouwmaterialen die het signaal doorkruiste gaf te veel verzwakking.
Heb het dan toch kunnen oplossen door recentere PLC's types (met betere eigenschappen) te gebruiken die proximus ook verkoopt.
Reputatie 3
Badge
Volledig mee eens,je moet met heel veel rekening houden en elke situatie is anders voor de ene werkt het bij de andere niet.😉
Ik ga dit opnemen met proximus...misschien raden ze me een betere plc aan !
Reputatie 7
Badge +4
Dag Manuparra,

Dit klinkt eerder als een probleem met je tv zelf. Is het mogelijk om een test te doen met een ander apparaat? Indien je een smart tv hebt kan je eventueel ook testen met een app zoals youtube.

Groeten,

Kim
Goed idee...ga met een ander tv eerst proberen voor ik naar proximus loop.
Ik heb geen smart tv.
Reputatie 4
Badge +1
Zeer belangrijke vraag:
Heb je een "flat screen TV", of nog eentje met diepe kast (klassieke beeldbuis, dus meer dan 5 jaar oud)??
Indien het zo'n oude tv-type is, is dat te wijten aan een magnetisch veld, bvb een krachtige luidspreker voor of onder scherm, of met sterke magneet kort tegen scherm geweest (blijvend magneetveldje)
De enige (voor gewone mensen) oplossing is dan TV aantal keren op en afzetten (afzetten = volledig de 220Volt eraf!, niet met afstandbediening)waarom?: wel bij volledig stroom eraf, wordt bij opstarten de beeldbuis(scherm ) automatisch gedemagnetiseerd.
Indien het een "flatscreen" platte dunne moderne TV betreft, is dat enkel te wijten aan fout in schermaansturing, of in het beeld door bvb een decoder. ALs je dan de HDMI of scart stekker uittrekt van TV(decoder verbinding), moet die een gelijkmatig schermkleur geven(kan ook zwart worden, afhankelijk van merk)
Ja, als dat nog zo'n oude TV moest zijn kan het even goed zijn dat de demagnetiseer circuit defect is.
Reputatie 6
Badge +2
Kan mij iemand vertellen hoe ik van deze roze plekken op witte of lichte tv beelden kan vermijden ?

Dit is een teken van overspanning. Men moet eerst en vooral een toestel huren of aanvragen bij eandis die de pieken 24 uur registreert.
Als het probleem niet bij je binnen ligt zal eandis kijken naar de kasten op straat.
Wat er ook kan gebeuren is dat er overspanning zit op de distributie.

Wij hadden in onze straat beiden

Reageer