Beantwoord

Regionale zender TV Oost in HD

  • 1 December 2021
  • 18 reacties
  • 772 Bekeken

Reputatie 2

Op dit forum hebben klanten reeds meerdere jaren gevraagd om de BBC en de Duitse zenders in HD aan te bieden.

Tot op heden is er spijtig geen enkel teken dat er op wijst dat dit ooit nog zal gebeuren.

We berusten dus.

Vraag me wel af wanneer dat de regionale zender TV Oost in HD zal worden aangeboden ?

Voor zover ik me kan herinneren werd er bij het in HD aanbieden van deze zender bij Telenet ondertussen  al een hele tijd geleden beloofd dat Proximus ging volgen ?

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Tien 6 December 2021, 21:18

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 5
Badge +2

@Gentil Ik heb dit nagevraagd voor u en kom bij u terug als ik een antwoord heb.

Reputatie 7
Badge +1

Op dit forum hebben klanten reeds meerdere jaren gevraagd om de BBC en de Duitse zenders in HD aan te bieden.

Tot op heden is er spijtig geen enkel teken dat er op wijst dat dit ooit nog zal gebeuren.

We berusten dus.

Vraag me wel af wanneer dat de regionale zender TV Oost in HD zal worden aangeboden ?

Voor zover ik me kan herinneren werd er bij het in HD aanbieden van deze zender bij Telenet ondertussen  al een hele tijd geleden beloofd dat Proximus ging volgen ?

 

 

 

 

 

 

@Gentil. Denk niet dat we moeten berusten dat BBC en Duitse zenders nog niet in HD zijn. Te gek voor woorden dat PX de enige in Belgenland is die deze zenders in SD uit zendt. PX trekt de kaart van fiber en dit ten koste van alles. Ben benieuwd of ik dit nog mee ga maken. Denk dat ik al in het rusthuis zal zitten als hier de fiber komt 😉 Nee vind dat er op tv gebied, zenders, heel weinig gebeurd. Maar ja je hebt weinig keus en concurrentie en de Belgische staat is nog steeds groot aandeelhouder van PX. Zolang PX niet in privé handen komt zal er weinig gaan veranderen. Jammer 😷😥😥

Reputatie 7
Badge +1

@Gentil Ik heb dit nagevraagd voor u en kom bij u terug als ik een antwoord heb.

@Michael V Ook voor de BBC en Duitse zenders 😷

Reputatie 2

@Antoon 1,

Dat de Engelse en Duitse zenders niet in HD worden doorgegeven is relevant en valt met te leven. Maar ik ga er wel vanuit dat zenders van eigen bodem op zijn minst in de beste kwaliteit worden aangeboden. Ik heb ondertussen contact opgenomen met Tv Oost maar wacht wel voorlopig nog op antwoord.

Reputatie 7
Badge +1

@Gentil 

Dit is voor iedereen verschillend. Als je voor iets betaald moet het goed zijn en up to date. Alle providers hebben deze zenders in HD. Vindt dat PX dit voor alle klanten moet doen in het basispakket. TV Oost mag voor mij ook maar ik kan deze niet ontvangen. Dus indien TV Oost dan voor alle locale zenders in België geen onderscheid 😷😉

Reputatie 2

@ Antoon 1, ik ben het helemaal met je eens ! Snap alleen niet goed waarom er na al die jaren op uitdrukkelijke vraag van verschillende klanten op dit forum deze zenders nog altijd niet in HD worden aangeboden. 

Reputatie 2

Ondertussen nog geen antwoord gekregen van de kant van TV Oost. Als de regionale zender zelf de lippen op elkaar houdt zie ik het niet meteen in orde komen. Tenzij geen nieuws, goed nieuws betekent.😁

Reputatie 7
Badge +1

Ondertussen nog geen antwoord gekregen van de kant van TV Oost. Als de regionale zender zelf de lippen op elkaar houdt zie ik het niet meteen in orde komen. Tenzij geen nieuws, goed nieuws betekent.😁

Nee hoor. Bij ons Focus TV ook niet in HD. Gaat dezelfde kant op als BBC en Duitse zenders. Geen HD 😷🤔😥

Reputatie 2

Ik zie één lichtpunt. De kwaliteit van het SD signaal is de laatste tijd iets verbeterd 👍Kan te maken hebben doordat ze downgraden, zoals bij de BBC die enkel nog in HD uitzendt, ofwel door gebruik te maken van een betere decodering ? Kan me wel voorstellen dat op grote schermen SD er belabberd uitziet. 

Reputatie 2

Ter info.
Als men programma’s van de regionale omroepen wil bekijken via de VOD functie worden die wel in HD aangeboden. 

Reputatie 5
Badge +2

De regionale zenders van heel België zijn voortaan ook in HD met in begrip van BRF TV. Als je de decoder herstart komt de HD-zenders vanzelf in de plaats te staan waar je de SD-zender had staan. 

 

Nog een truckje als je de HD-zender niet ziet: log in online op de Pickx-site en zoek bij de tv-gids op de zender. Je ziet meteen het kanaalnummer ernaast staan ;-)

 

&

zoeken via de decoder kan ook maar is omslachtiger.

Reputatie 7
Badge +1

Heb Focus TV HD ook gevonden. Stond op 732. Verwisseld met de SD. Nu maar hopen dat ze dit ook gaan doen met BBC en Duitse zenders 😷😉👍

effen ter zijde: eigenlijk via de lijst hernummeren kun je er ook doorlopen 

Reputatie 2

Ik ben zeer aangenaam verrast. Het gaat zeker het kijken naar de regionale zenders bevorderen ! Een win/win situatie dus. Ergens gelezen op dit forum dat Ment tv ook in HD wordt aangeboden. En nu nog hopen op de Engelse en Duitse zenders als Nieuwjaarsgeschenk. Als iets goed is mag het ook gezegd worden. 

Reputatie 7
Badge +1

Nog een vraagje. Zie bij PX info wat is het verschil tussen 4K en UltraHD. Als je nog zenders in SD hebt, BBC en Duitse zenders, is dit niet nodig. Dus PX overgang naar HD voor alle zenders 😷😉🤗

Eigenlijk wordt met 4K en UHD het zelfde mee bedoeld.

de werkelijke afkomst van 4K en  UHD wordt hier uitgelegd → FAQ: Het verschil tussen UHD en 4K TV - GadgetGear.nl

Het is een mooie vooruitgang om ook de regionale zender(s), ment tv en BRF in hd aan te bieden, tevens ontvang ik zowel AVS als tv oost in hd.

Wat een betere beeldkwaliteit nu! Op naar nog meer zenders in hd! 

Timm1983

Reageer