Beantwoord

regelmatige klankonderbrekingen

  • 2 September 2021
  • 84 reacties
  • 683 Bekeken

Reputatie 2

de vraag zit in de titel, klank valt regelmatig een paar seconden uit, bedankt voor jullie hulp

 

icon

Beste antwoord door Martin 17 October 2021, 20:36

Bekijk origineel

84 reacties

Je spreekt over restten maar heb je ook al eens een andere HDMI kabel verbonden tussen decoder en TV (of eerst proberen door aan beide kanten, aan decoder en aan deTV, de HDMI kabel eens uit te trekken om dan terug te steken) als dit niet helpt de decoder verbinden met een andere HDMI ingang aan je TV.

blij te horen dat het gelukt is.

Ik kan moeilijk afleiden of je ook al een andere HDMI ingang gebruikt hebt op je TV, om zo zeker te zijn dat er geen probleem is met de HDMI poort van je TV waarop de decoder nu aangesloten is?

Reputatie 7
Badge +5

@LOUIS_03 Aangezien je nog steeds dezelfde problemen hebt sturen we de technieker terug ter plaatse. Ik heb een afspraak voor je vastgelegd voor morgen 17/11 tussen 17.00 en 20.00.

Indien deze afspraak niet past kan je deze verplaatsen via je MyProximus account.

Reputatie 2

OK komt morgen 1/12 tussen 8 en 12 uur. Bedankt en hopelijk een oplossing.

Reputatie 7
Badge +3

@LOUIS_03

Morgen komt er een techn. langs die de aansluiting zal nakijken voor de digitale tv.

 

Groeten

Geert

Reputatie 7
Badge +4

@LOUIS_03 Ik heb je lijn even getest voor de zekerheid en daar is geen probleem op te zien. Beeld en geluid worden in 1 pakket naar je decoder gestuurd. Blijft je beeld wel gewoon doorlopen zoals het hoort op dat moment ? 

Zou je je decoder eens op een andere HDMI-poort op je TV kunnen aansluiten en/of eens testen met een andere HDMI-kabel of je het probleem dan nog hebt ?

Reputatie 2

bedankt allemaal voor jullie reacties. In ben nu meer dan een uur op Picx aan het kijken (cross) en de klank is nog niet uitgevallen ……...Ik ga nu even zappen en hou jullie op de hoogte, tot straks

Reputatie 2

OK Bedankt, HDMI kabel  uitgetrokken en terug ingestoken, lijkt in orde te zijn.

Reputatie 2

OK Martin, bedankt, heb het gedaan en alles gaat terug, groetjes

TUI: om zeker te zijn dat het niet aan de decoder ligt en meer richting TV, zou men eigenlijk moeten de decoder kunnen omwisselen

Reputatie 2

Bedankt Mutlie en Martin, ik ga nu even afwachten op de reactie van een proximus medewerker om de modem te ruilen. 

Reputatie 7
Badge +3

@LOUIS_03 

Hier vind ik inderdaad een openstaand order voor. 

Er zal een wifibooster inderdaad geleverd worden.

 

Groeten

Geert

Aangezien ik graag wat muziek heb tijdens mijn thuiswerk stem ik tijdens mijn werkuren af op RFM TV, heel af en toe valt het beeld ook eens weg voor 2 seconden, maar het is er onmiddellijk terug, dus voor mij niet echt een probleem, misschien het eerder SD zenders treft dan HD?

Op HD zenders ondervind ik eigenlijk geen uitval van het beeld voor 2 seconden.

Timm1983

Al de opnames die op de Proximus server opgenomen werden blijven op de server staan.

Bij een decoder met harde schijf zoals de oude V5 decoder (vanaf de V5 compact decoder zit er geen harde schijf meer in) waar je opnames kunt hebben op de harde schijf die ben je wel kwijt maar de opnames die op deze decoder niet op de harde schijf staan, ben je niet kwijt aangezien die ook op de Proximus servers staan.

omdat het even beter was door de hdmi kabel uit en terug te steken dacht ik aan eventueel een slecht contact aan je HDMI poort van je TV, heb je nog een andere HDMI bron om aan te sluiten om zo te kunnen vaststellen of je dan ook het geluidsprobleem hebt op je TV?

Maar nu je zegt dat je ook de zelfde klankproblemen hebt als je Proximus Pickx via je PC bekijkt/beluistert , wordt het wel wat ingewikkelder, dan is de decoder eigenlijk ook de oorzaak niet.
Is je pc net als je decoder rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan je bbox/modem.

ik denk dat de proximus forummedewerkers best de beslissing nemen om eventueel een Technicus te sturen om dit eens verder te onderzoeken, enfin we zien wel wat ze antwoorden?

Reputatie 7
Badge +3

@LOUIS_03 

We zullen een technicus naar je toesturen, wanneer zou deze bij je kunnen langskomen?

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

we zijn helaas altijd thuis, zeg het maar wanneer jullie komen, bedankt voor de hulp

 

Ik zal een afspraak maken, je mag je klantnummer en een GSMnr. (contactnummer voor de technicus) nog even toevoegen op je profiel aub.

 

Geert

@LOUIS_03 TBI: → je Profiel op | Proximus Forum

En je PC en decoder maken die verbinding via het het zelfde draadloos systeem, als je dit voor hebt.

Is dat dan beiden via de Belgacom adapters, dan zal het probleem daar te zoeken zijn.

Deze hebben ze niet meer in hun gamma → Toestellen Internet en TV | Proximus,  nu werken ze met de wifi booster, indien je een flex pack met vaste lijn inbegrepen hebt, is die zelfs gratis.

NB: Met de adapters kun je eventueel proberen om die in een ander stopcontact te steken en zeker de adapters niet voeden via een verleng stopcontactverdeeldoos .

Reputatie 2

OK Proximus bezorgd mij een Wifi booster en hopelijk zijn dan mijn problemen opgelost.

Bedankt aan iedereen voor je bijdrage, groetjes

 

Reageer