Beantwoord

regelmatige klankonderbrekingen

  • 2 September 2021
  • 84 reacties
  • 681 Bekeken

Reputatie 2

de vraag zit in de titel, klank valt regelmatig een paar seconden uit, bedankt voor jullie hulp

 

icon

Beste antwoord door Martin 17 October 2021, 20:36

Bekijk origineel

84 reacties

Afhankelijk van het aantal mensen dat geregeld naar FR3 kijkt in Vlaanderen en zich ook nog eens stoort aan het geluid. :wink:

Reputatie 2

bedankt allemaal voor jullie reacties. In ben nu meer dan een uur op Picx aan het kijken (cross) en de klank is nog niet uitgevallen ……...Ik ga nu even zappen en hou jullie op de hoogte, tot straks

Reputatie 2

even te voorbarig, hij heeft het weer gedaan…………. wat ik wel merk is dat het meer gebeurd ‘s avonds dan in de dag……… en ook mijn vrouw kijkt nogal veel naar opgenomen programma’s en daar is het ook frequenter. en eveneens op meerdere zenders

wel merk is dat het meer gebeurd ‘s avonds

Is dit via je PLC’s misschien  of gebruik je die niet meer.

Reputatie 2

Hello martin, een Philips een 10 tal jaar oud en neen ik gebruik mijn PLC’s niet meer sinds ik een wifi booster heb.

heb je TL lampen die je ‘s avonds aanzet, al is het ook in de dag dat je het voorhebt blijkbaar, ik denk eventueel aan stoorsignalen.

Reputatie 2

Nee Martin, niets structureel veranderd in de woning, die storingen zijn er plots gekomen… het enige wat nog niet is vervangen is mijn bbox3, Proximus, kan die eens nagekeken worden? 

Nog een fijne avond en zal het morgen wel lezen, groetjes

Reputatie 2

gisterenavond meer dan een uur GEEN klank op TF1, onderbrekingen op A2 FR3, één, vtm dobbit en andere.  Synchronisatie klank en beeld op Action is 2 sec verschil. Wordt alleen maar erger. Geen onderbrekingen van beeld noch van het internet (gebruik meestaal internet zonder klank)

Ik geef het toe, het is erg vergezocht, maar als je wifi signaal zwak is; zijn er meer apparaten gekoppeld aan je B-Box die de nodige bandbreedte afnemen?
En héél vergezocht: eventueel een onbekende die ‘s avonds mee surft op jouw netwerk?

Reputatie 2

aan mijn Bbox zijn buiten mijn PC geen andere apparaten gekoppeld. Hoe kom ik te weten dat er iemand meesurft??? Mijn wifi is verbonden en beveiligd (geeft mijn PC aan)

dat zal wel niet de reden zijn want je ervaart het overdag ook eigenlijk en iemand meesurfen dan moet die wel je wachtwoord kennen van je wifi.

eigenlijk komt het erop neer dat als je met moeilijk te traceren fouten zit moet je zoveel mogelijk alles uitsluiten en aangezien het alleen nog maar de bbox is die niet vervangen werd zou deze beter ook eens geruild worden want anders kun je blijven gissen.

E

één punt waar je zeker iets aan hebt is te onthouden dat je de klankonderbreking zowel hebt via decoder als vi pickx op je pc en zowel over dag als ‘savonds (wel iets meer ‘s avonds volgens je vasstelling)

dat zal wel niet de reden zijn want je ervaart het overdag ook eigenlijk en iemand meesurfen dan moet die wel je wachtwoord kennen van je wifi.

Dat is niet onmogelijk, hoor ;)
Een bezoeker die even toegang gehad heeft en daar misbruik van maakt? Hij moet dan wel nabij zijn, want we weten niet waar/hoe Louis_03 woont en hoe sterk netwerken in de nabijheid worden opgevangen.
Ik opperde een mogelijkheid (ik geef volmondig toe een fantasievolle, eigenlijk onwaarschijnlijk maar niet onmogelijke) die met het vervangen van de B-Box ook tegelijk opgelost geraakt, want het wachtwoord wijzigt mee, dacht ik.

zelfs al zou iemand meesurfen dan is het nog niet normaal dat je klankonderbrekingen hebt op je decoder.

En als je het dan toch denkt dat dit de reden zou kunnen zijn dan kan je dit testen door deze wachtwoorden te veranderen.

Reputatie 2

Bedankt Mutlie en Martin, ik ga nu even afwachten op de reactie van een proximus medewerker om de modem te ruilen. 

Reputatie 7
Badge +5

@LOUIS_03 Aangezien je nog steeds dezelfde problemen hebt sturen we de technieker terug ter plaatse. Ik heb een afspraak voor je vastgelegd voor morgen 17/11 tussen 17.00 en 20.00.

Indien deze afspraak niet past kan je deze verplaatsen via je MyProximus account.

Reputatie 2

Beste,

Vanavond is de technieker langs geweest rond 19 uur, nieuwe modem geinstalleerd, alles leek te werken maar rond 21.30 begonnen de klankonderbrekingen opnieuw, minder dan voorheen,µ

Om 22.00 uur ALLES UIT ttz “geen verbing met het netwerk”  Heb zowel de decoder als de modem terug opgestart……..geen beweging. Modem is OK , internet dus ook OK maar krijg noch de decoder noch de wifi booster aan de praat. De technieker ging mij morgen terugbellen om te zien of het probleem opgelost is.  Zou hij terug langs kunnen komen aub

dus wat je eerst moet proberen is → Installeer en synchroniseer je Wi-Fi Booster als dat niet lukt kan de decoder uiteraard ook niet werken die op deze booster aangesloten is.

Reputatie 2

OK Martin, bedankt, heb het gedaan en alles gaat terug, groetjes

blij te horen dat het gelukt is.

Reputatie 2

Beste,

Na het bezoek van 3 (vriendelijke eb bereidwillige) techniekers is mijn probleem nog steeds niet opgelost niettegenstaande dat alles is omgewisseld, geinstalleerd en gerecet .

  • nieuwe decoder V5c met HDMI kabel, afstandsbediening etc
  • nieuwe modem Bbox 3V all in (telefoonaansluiting en voedingskabel)
  • nieuwe wifi booster
  • nieuwe verlengkabel met 4 stekkers
  • ook al modem rechtstreeks aangesloten op decoder
  • One SSID uitgeschakeld en daarna terug gezet

Nog altijd regelmatige klankonderbrekingen van enkele sec, beeld gaat door en is prima, internet is OK

Wat blijft er nog over om na te kijken? Proximus aansluiting in het appartements gebouw of buiten?

Of kan men bij zekerheid zeggen dat mijn TV toestel aan vervanging toe is (10 jaar oud)

Heeft er nog iemand een oplossing aub????

Reputatie 2

Proximus; wat is jullie standpunt?

Dat je TV te oud is lijkt me onwaarschijnlijk. Had je ook geen klankonderbrekingen op je PC? Ja, he;
IK vrees dat je even moet wachten op reactie en ondertussen even nadenken wat er omstreeks dat uur gebeurt (elektronisch gezien) dat een invloed zou kunnen.Ik denk bijv aan een moderne afwasmachine dat dan draait, of zoiets. Maar als dat ook een oud model is zie ik eerlijk gezegd het verband niet.
afwachten dus
 

zeker als je toestellen aansluit op stopcontacten zonder aarding.

Reputatie 2

ik heb gisteren als test een ganse namiddag op proximus tv op mijn ladtop bekeken en had toen geen enkele onderbreking.

Wat de andere toestellen betreft, alle contacten hebben aarding (gebouw van 10 oud) en de enige apparaten die opstaan zijn TV voor mijn vrouw en ladtop voor mij

Reageer