Beantwoord

regelmatige klankonderbrekingen

  • 2 September 2021
  • 84 reacties
  • 681 Bekeken

Reputatie 2

de vraag zit in de titel, klank valt regelmatig een paar seconden uit, bedankt voor jullie hulp

 

icon

Beste antwoord door Martin 17 October 2021, 20:36

Bekijk origineel

84 reacties

op je decoder veronderstel ik 

wat je kan in eerst instantie doen is → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Reputatie 7
Badge +4

@LOUIS_03 Ik heb je lijn even getest voor de zekerheid en daar is geen probleem op te zien. Beeld en geluid worden in 1 pakket naar je decoder gestuurd. Blijft je beeld wel gewoon doorlopen zoals het hoort op dat moment ? 

Zou je je decoder eens op een andere HDMI-poort op je TV kunnen aansluiten en/of eens testen met een andere HDMI-kabel of je het probleem dan nog hebt ?

Reputatie 2

bedankt beide, maar helaas nog steeds het probleem.heb alles reeds verschillende malen gereset maar het lost niets op. Zou er een probleem kunnen zijn met het TV toestel of met de decoder?

Groetjes en fijn weekend

Je spreekt over restten maar heb je ook al eens een andere HDMI kabel verbonden tussen decoder en TV (of eerst proberen door aan beide kanten, aan decoder en aan deTV, de HDMI kabel eens uit te trekken om dan terug te steken) als dit niet helpt de decoder verbinden met een andere HDMI ingang aan je TV.

Reputatie 2

OK Bedankt, HDMI kabel  uitgetrokken en terug ingestoken, lijkt in orde te zijn.

Reputatie 2

Helaas is het probleem nog niet opgelost, niet tegenstaande alle recets en kabel wijzigingen. Nog iemand een oplossing aub

vervangen van decoder?

Bedankt en groetjes,

Ik kan moeilijk afleiden of je ook al een andere HDMI ingang gebruikt hebt op je TV, om zo zeker te zijn dat er geen probleem is met de HDMI poort van je TV waarop de decoder nu aangesloten is?

Reputatie 2

Martin, ik heb maar 1 ingang op mijn TV (philips), maar ik heb wel al een nieuwe kabel geplaatst, Thanks

 

omdat het even beter was door de hdmi kabel uit en terug te steken dacht ik aan eventueel een slecht contact aan je HDMI poort van je TV, heb je nog een andere HDMI bron om aan te sluiten om zo te kunnen vaststellen of je dan ook het geluidsprobleem hebt op je TV?

Reputatie 2

beste, heb dit reeds enige weken geleden gemeld: heb steeds klankonderbrekingen van enkele seconden. Hij doet dit nog steeds, herstarten en derg helpt niet ?? Bedankt om dit even te bekijken aub 

TUI: om zeker te zijn dat het niet aan de decoder ligt en meer richting TV, zou men eigenlijk moeten de decoder kunnen omwisselen

Reputatie 2

proximus, wat denk je hiervan???

Aangezien ik graag wat muziek heb tijdens mijn thuiswerk stem ik tijdens mijn werkuren af op RFM TV, heel af en toe valt het beeld ook eens weg voor 2 seconden, maar het is er onmiddellijk terug, dus voor mij niet echt een probleem, misschien het eerder SD zenders treft dan HD?

Op HD zenders ondervind ik eigenlijk geen uitval van het beeld voor 2 seconden.

Timm1983

Reputatie 7
Badge +4

@LOUIS_03 Blijft je beeld wel doorlopen ? Heb je de mogelijkheid eens te proberen om een ander toestel via HSMI aan te sluiten om zo te zien of je het probleem dan ook hebt ? 

Ik heb ook een update gedaan van je modem. Als dit niet helpt en je kan die test met het andere toestel niet doen zullen we je decoder omruilen. 

Reputatie 2

Bedankt, ik zal dit vanavond kunnen ondervinden en hou je op de hoogte, groetjes 

Reputatie 2

probleem nog steeds niet opgelost, meer zelfs, de onderbrekingen worden groter. Ligt dit aan de decoder? aan het toestel? 

Reputatie 2

Als de decoder vervangen wordt, ben ik dan al mijn opnames kwijt?

Al de opnames die op de Proximus server opgenomen werden blijven op de server staan.

Bij een decoder met harde schijf zoals de oude V5 decoder (vanaf de V5 compact decoder zit er geen harde schijf meer in) waar je opnames kunt hebben op de harde schijf die ben je wel kwijt maar de opnames die op deze decoder niet op de harde schijf staan, ben je niet kwijt aangezien die ook op de Proximus servers staan.

Reputatie 2

HadewychT

 

HadewychT Ik heb het klankprobleem eveneens als Proximus TV  op mijn PC bekijk. Dus ben ik er nu zeker van dat mijn TV toestel nog OK is. 

Kan mijn decoder omgewisselt worden?

Bedankt voor je goede zorgen

Maar nu je zegt dat je ook de zelfde klankproblemen hebt als je Proximus Pickx via je PC bekijkt/beluistert , wordt het wel wat ingewikkelder, dan is de decoder eigenlijk ook de oorzaak niet.
Is je pc net als je decoder rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan je bbox/modem.

Reputatie 2

Nee Martin alles is draadloos, modem B box3, 2 belgacom adaptors, decoder V5 compact, rara waar zit het probleem?

 

En je PC en decoder maken die verbinding via het het zelfde draadloos systeem, als je dit voor hebt.

Reputatie 2

ja Martin

Is dat dan beiden via de Belgacom adapters, dan zal het probleem daar te zoeken zijn.

Reputatie 2

Hallo Proximus : kunnen jullie mij eventueel 2 nieuwe adaptors toezenden ?  Graag enige reactie, nog een fijne avond aan iedereen

Reageer