Beantwoord

regelmatige klankonderbrekingen

  • 2 September 2021
  • 84 reacties
  • 683 Bekeken


Toon eerste bericht

84 reacties

Reputatie 2

Alle klankproblemen zijn opgelost. Bedankt aan de verschillende techniekers, medewerkers van de support en iedereen die op dit forum heeft bijgedragen.

Bedankt Proximus voor de fijne dienstverlening.

 

Ok,  geen probleem Louis, het voornaamste is dat het voor u in orde gekomen is .

Reputatie 7
Badge +4

@LOUIS_03 Blijft je beeld wel doorlopen ? Heb je de mogelijkheid eens te proberen om een ander toestel via HSMI aan te sluiten om zo te zien of je het probleem dan ook hebt ? 

Ik heb ook een update gedaan van je modem. Als dit niet helpt en je kan die test met het andere toestel niet doen zullen we je decoder omruilen. 

op je decoder veronderstel ik 

wat je kan in eerst instantie doen is → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

ja er kan natuurlijk altijd iets verkeerd gaan in je TV, maar om dit met 100% zekerheid te voorspellen is natuurlijk moeilijk, had je nu bv van iemand een tv effen kunnen gebruiken dan zou je het al met meer zekerheid kunnen voorspellen.

ik heb gisteren als test een ganse namiddag op proximus tv op mijn ladtop bekeken en had toen geen enkele onderbreking.

Wat de andere toestellen betreft, alle contacten hebben aarding (gebouw van 10 oud) en de enige apparaten die opstaan zijn TV voor mijn vrouw en ladtop voor mij

 

 

Eerder schreef je dat het zich vooral ‘s avonds voordoet, dus de waarde van deze test is …???

 


 

ik denk dat het testen via de web-pickx moet oppassen zeker als het om kort storingen gaat, want dat heb ik ook al gemerkt ‘s avonds dat je som heel korte onderbrekingen krijgt terwijl het via de decoder niet te merken is, tenzij je ze op beide toestellen ongeveer tegelijkertijd zou ervaren. 

Reputatie 2

bedankt beide, maar helaas nog steeds het probleem.heb alles reeds verschillende malen gereset maar het lost niets op. Zou er een probleem kunnen zijn met het TV toestel of met de decoder?

Groetjes en fijn weekend

Reputatie 2

Hello,

sinds de melding van mijn klankprobleem heeft Proximus, dank zij de vriendelijke dames en heren van de helpdesk en de technieker ter plaatse, mijn Hifi booster geleverd en werd ook mijn decoder V5c, HDMI kabel en afstandsbediening omgeruild en afgesteld, waarvoor mijn dank, Maar helaas is mijn probleem nog niet opgelost, ttz ik heb nog regelmatig klankonderbrekingen van 1 à 3 sec, vervelend.

moet ik stilaan gaan denken om mijn TV toestel te vervangen?

Reputatie 2

ik kreeg ook het advies (????) van een kennis om even alles een 5 tal minuten zonder stroom te zetten en daarna alles weer aansluiten ?? Is dit omslachtig ? Kan dit helpen? Moet ik dan alles resetten?

iemand een idee hierover,  Alvast bedankt

ja je zegt zelf dat je decoder en wifi-booster reeds vervangen werden door de technieker.

maar uit het gans het verhaal hier begint het toch meer en meer te wijzen in de richting van je TV, je hebt ook geen onderbrekingen op het beeld het is gewoon op je klank.

je kunt natuurlijk nog eens alles herstarten volgens de methode/volgorde beschreven hier → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

spijtig dat je geen TV (kleine TV) van iemand eens kunt lenen om vast te stellen of je het dan ook nog klankonderbrekingen zou hebben.

========================================================================

Een gedachte die al dikwijls bij mij opgekomen is:

Eigenlijk zou men bv. in de Proximus shops een utp netwerkkabel in bruikleen moeten kunnen afhalen om bepaalde verdachte toestellen te kunnen 100% uit te sluiten, zodat je bvb je decoder rechtstreeks kunt verbinden met bbox zonder draadloze oplossingen er tussen.

…..

maar uit het gans het verhaal hier begint het toch meer en meer te wijzen in de richting van je TV, je hebt ook geen onderbrekingen op het beeld het is gewoon op je klank

…….

 


Dan toch effe een domme vraag (van mij) er tussen door: Op de vorige pagina lees ik dat het klankprobleem zich eveneens voordoet als Louis_03 Proximus TV  op zijn PC bekijkt. Hoe kan het probleem dan bij de TV liggen?

De schermafbeelding :

 

 

 

 

Een vraag die bij me opkomt, ik heb net een ander topic gezien waar die (dezelfde?) problemen zijn bij Netflix.
Ik vraag me af @LOUIS_03 : gebeurt dit bij alle zenders of alleen die zender (welke?) waar je altijd naar kijkt?

Oei, inderdaad daar heb ik echt overgelezen, dan vraag ik mij af of die technieker die langs geweest is daarvan op de hoogte gezet werd gezet en eigenlijk had hij beter ook een andere bbox gezet, ook dan was alles vervangen en kon men dit allemaal als reden uitsluiten.

Daarom dat ik ook altijd als ok problemen heb testen doe van de basic uit, namelijk bbox verbinden met een netwerkkabel aan het toestel dat verdacht is hier nu de de decoder, maar ook zijn pc want die draadloze oplossingen die er tussen staan kun je anders niet met 100% zekerheid uitsluiten als oorzaak van het probleem

netflix volgt een andere weg dan het ipTV signaal voor de decoder, netflix is het via IP-internetsignaal.

Ik heb tijdens je antwoord mijn vorige bijdrage aangepast (inzake welke zender)
Dat lijkt me alleszins ook een nuttig gegeven.
Wat de draadloze oplossingen betreft, dan is het dezelfde fout bij de 2 originele extenders en nu de laatste wifi-booster? Lijkt me sterk.

wifi van de bbox mss niet in orde  , mss one ssid eens uitzetten etc…. maar dat zou de technieker toch allemaal moeten uittesten naar mijn bescheiden mening !

  

Wifi booster ondertussen aangekomen en geinstalleerd, maar ……..helaas de klankonderbrekingen blijven, bv vanavond op FR3 aan het kijken en geregeld seconden klank weg. Ik ben ten einde raad.

NB: kan het zijn dat dit enkel bij bepaalde zenders is? en waarom?

de laatste zin wijst er volgens mij op dat het niet over één zender gaat

Reputatie 2

Beste,

Vanavond is de technieker langs geweest rond 19 uur, nieuwe modem geinstalleerd, alles leek te werken maar rond 21.30 begonnen de klankonderbrekingen opnieuw, minder dan voorheen,µ

Om 22.00 uur ALLES UIT ttz “geen verbing met het netwerk”  Heb zowel de decoder als de modem terug opgestart……..geen beweging. Modem is OK , internet dus ook OK maar krijg noch de decoder noch de wifi booster aan de praat. De technieker ging mij morgen terugbellen om te zien of het probleem opgelost is.  Zou hij terug langs kunnen komen aub

Inderdaad, ik had dat s-je er bij moeten zetten, desondanks blijft de vraag toch open : alle of specifieke zenders?
M.a.w., misschien een kleine inspanning, maar ook eens tijdelijk een andere zender opzetten waar Lois_03 anders nooit naar kijkt ? We weten dus wel dat het bij FR3 gebeurde, maar niet of het bijv.  bij VTM, Eén, … en andere populaire zenders ook gebeurt. Ik neem aan dat de technieker deze eerst bekijkt, En bij SD of bij HD zenders?
 

Ik denk dat je dan wel van veel anderen ook al berichten zou binnengekregen hebben in de zin van klank onderbrekingen op zender X, of zenders Y/Z of klankonderbrekingen op alle zenders , enfin we horen wel wat Louis zegt, en dan moet je er nog de juist conclusie kunnen uit trekken :slight_smile:

Precies, en net dat zou kunnen duiden op één of meer specifieke zenders waar het voor valt.
Mogelijk staat op het FR forum meer van deze klachten? (gebaseerd op dat het geluid wegvalt op FR3)

dus wat je eerst moet proberen is → Installeer en synchroniseer je Wi-Fi Booster als dat niet lukt kan de decoder uiteraard ook niet werken die op deze booster aangesloten is.

ja maar dit zijn klachten van  meer dan een jaar geleden blijkbaar, en er zouden hier ook wel klachten op het NL forum komen moest dit het geval zijn.

Afhankelijk van het aantal mensen dat geregeld naar FR3 kijkt in Vlaanderen en zich ook nog eens stoort aan het geluid. :wink:

Reputatie 2

even te voorbarig, hij heeft het weer gedaan…………. wat ik wel merk is dat het meer gebeurd ‘s avonds dan in de dag……… en ook mijn vrouw kijkt nogal veel naar opgenomen programma’s en daar is het ook frequenter. en eveneens op meerdere zenders

Reputatie 2

Beste,

 

Wordt mijn Booster nu opgestuurd?

Via B post, zo ja met welke referentie kan ik mijn collis opvolgen

 

Bedankt,

 

Louis Van Aken

 

Verzonden vanuit Mail voor Windows

 

Van: service@proximus.com
Verzonden: maandag 18 oktober 2021 10:43
Aan: louisvanaken@skynet.be
Onderwerp: Je vraag om informatie

 

 

Pxs_logo_CBU.jpg

 
 

ProductInfo_positive01.jpg

Extra informatie naar aanleiding van ons gesprek

 


Beste klant,

 

 


Na ons gesprek sturen we jou zoals afgesproken de volgende informatie:

 

 

Installatie van de Wi-Fi Booster

Installeer en synchroniseer je Wi-Fi Booster

 

 
 


Heb je vragen of opmerkingen?

Kijk online op:

www.proximus.be/contact

www.proximus.be/support

www.proximus.be/video

www.proximus.be/forum

www.proximus.be/vlottestart

 
 


Misschien ontvang je binnenkort een tevredenheidsenquête. Neem even tijd om in te vullen, het zal ons toelaten om je in de toekomst nog beter te kunnen helpen.

 


Bedankt voor je interesse en het vertrouwen.

 
 


Met vriendelijke groeten,

 


Het Proximus-team

 
 
 
 

Alle rechten voorbehouden. © 2021 Proximus | Wettelijke vermeldingen | Privacy

Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE82 2100 0008 8968 GEBABEBB

 

 

wel merk is dat het meer gebeurd ‘s avonds

Is dit via je PLC’s misschien  of gebruik je die niet meer.

Reageer