de vraag zit in de titel, klank valt regelmatig een paar seconden uit, bedankt voor jullie hulp
Beste antwoord door Martin
Bekijk origineelde vraag zit in de titel, klank valt regelmatig een paar seconden uit, bedankt voor jullie hulp
Beste antwoord door Martin
Bekijk origineelAlle klankproblemen zijn opgelost. Bedankt aan de verschillende techniekers, medewerkers van de support en iedereen die op dit forum heeft bijgedragen.
Bedankt Proximus voor de fijne dienstverlening.
Ik heb ook een update gedaan van je modem. Als dit niet helpt en je kan die test met het andere toestel niet doen zullen we je decoder omruilen.
op je decoder veronderstel ik
wat je kan in eerst instantie doen is → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus
ja er kan natuurlijk altijd iets verkeerd gaan in je TV, maar om dit met 100% zekerheid te voorspellen is natuurlijk moeilijk, had je nu bv van iemand een tv effen kunnen gebruiken dan zou je het al met meer zekerheid kunnen voorspellen.
ik heb gisteren als test een ganse namiddag op proximus tv op mijn ladtop bekeken en had toen geen enkele onderbreking.
Wat de andere toestellen betreft, alle contacten hebben aarding (gebouw van 10 oud) en de enige apparaten die opstaan zijn TV voor mijn vrouw en ladtop voor mij
Eerder schreef je dat het zich vooral ‘s avonds voordoet, dus de waarde van deze test is …???
ik denk dat het testen via de web-pickx moet oppassen zeker als het om kort storingen gaat, want dat heb ik ook al gemerkt ‘s avonds dat je som heel korte onderbrekingen krijgt terwijl het via de decoder niet te merken is, tenzij je ze op beide toestellen ongeveer tegelijkertijd zou ervaren.
bedankt beide, maar helaas nog steeds het probleem.heb alles reeds verschillende malen gereset maar het lost niets op. Zou er een probleem kunnen zijn met het TV toestel of met de decoder?
Groetjes en fijn weekend
Hello,
sinds de melding van mijn klankprobleem heeft Proximus, dank zij de vriendelijke dames en heren van de helpdesk en de technieker ter plaatse, mijn Hifi booster geleverd en werd ook mijn decoder V5c, HDMI kabel en afstandsbediening omgeruild en afgesteld, waarvoor mijn dank, Maar helaas is mijn probleem nog niet opgelost, ttz ik heb nog regelmatig klankonderbrekingen van 1 à 3 sec, vervelend.
moet ik stilaan gaan denken om mijn TV toestel te vervangen?
ik kreeg ook het advies (????) van een kennis om even alles een 5 tal minuten zonder stroom te zetten en daarna alles weer aansluiten ?? Is dit omslachtig ? Kan dit helpen? Moet ik dan alles resetten?
iemand een idee hierover, Alvast bedankt
ja je zegt zelf dat je decoder en wifi-booster reeds vervangen werden door de technieker.
maar uit het gans het verhaal hier begint het toch meer en meer te wijzen in de richting van je TV, je hebt ook geen onderbrekingen op het beeld het is gewoon op je klank.
je kunt natuurlijk nog eens alles herstarten volgens de methode/volgorde beschreven hier → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus
spijtig dat je geen TV (kleine TV) van iemand eens kunt lenen om vast te stellen of je het dan ook nog klankonderbrekingen zou hebben.
========================================================================
Een gedachte die al dikwijls bij mij opgekomen is:
Eigenlijk zou men bv. in de Proximus shops een utp netwerkkabel in bruikleen moeten kunnen afhalen om bepaalde verdachte toestellen te kunnen 100% uit te sluiten, zodat je bvb je decoder rechtstreeks kunt verbinden met bbox zonder draadloze oplossingen er tussen.
…..
maar uit het gans het verhaal hier begint het toch meer en meer te wijzen in de richting van je TV, je hebt ook geen onderbrekingen op het beeld het is gewoon op je klank
…….
Dan toch effe een domme vraag (van mij) er tussen door: Op de vorige pagina lees ik dat het klankprobleem zich eveneens voordoet als Louis_03 Proximus TV op zijn PC bekijkt. Hoe kan het probleem dan bij de TV liggen?
De schermafbeelding :
Een vraag die bij me opkomt, ik heb net een ander topic gezien waar die (dezelfde?) problemen zijn bij Netflix.
Ik vraag me af
Oei, inderdaad daar heb ik echt overgelezen, dan vraag ik mij af of die technieker die langs geweest is daarvan op de hoogte gezet werd gezet en eigenlijk had hij beter ook een andere bbox gezet, ook dan was alles vervangen en kon men dit allemaal als reden uitsluiten.
Daarom dat ik ook altijd als ok problemen heb testen doe van de basic uit, namelijk bbox verbinden met een netwerkkabel aan het toestel dat verdacht is hier nu de de decoder, maar ook zijn pc want die draadloze oplossingen die er tussen staan kun je anders niet met 100% zekerheid uitsluiten als oorzaak van het probleem
netflix volgt een andere weg dan het ipTV signaal voor de decoder, netflix is het via IP-internetsignaal.
Ik heb tijdens je antwoord mijn vorige bijdrage aangepast (inzake welke zender)
Dat lijkt me alleszins ook een nuttig gegeven.
Wat de draadloze oplossingen betreft, dan is het dezelfde fout bij de 2 originele extenders en nu de laatste wifi-booster? Lijkt me sterk.
wifi van de bbox mss niet in orde , mss one ssid eens uitzetten etc…. maar dat zou de technieker toch allemaal moeten uittesten naar mijn bescheiden mening !
Wifi booster ondertussen aangekomen en geinstalleerd, maar ……..helaas de klankonderbrekingen blijven, bv vanavond op FR3 aan het kijken en geregeld seconden klank weg. Ik ben ten einde raad.
NB: kan het zijn dat dit enkel bij bepaalde zenders is? en waarom?
de laatste zin wijst er volgens mij op dat het niet over één zender gaat
Beste,
Vanavond is de technieker langs geweest rond 19 uur, nieuwe modem geinstalleerd, alles leek te werken maar rond 21.30 begonnen de klankonderbrekingen opnieuw, minder dan voorheen,µ
Om 22.00 uur ALLES UIT ttz “geen verbing met het netwerk” Heb zowel de decoder als de modem terug opgestart……..geen beweging. Modem is OK , internet dus ook OK maar krijg noch de decoder noch de wifi booster aan de praat. De technieker ging mij morgen terugbellen om te zien of het probleem opgelost is. Zou hij terug langs kunnen komen aub
Inderdaad, ik had dat s-je er bij moeten zetten, desondanks blijft de vraag toch open : alle of specifieke zenders?
M.a.w., misschien een kleine inspanning, maar ook eens tijdelijk een andere zender opzetten waar Lois_03 anders nooit naar kijkt ? We weten dus wel dat het bij FR3 gebeurde, maar niet of het bijv. bij VTM, Eén, … en andere populaire zenders ook gebeurt. Ik neem aan dat de technieker deze eerst bekijkt, En bij SD of bij HD zenders?
Ik denk dat je dan wel van veel anderen ook al berichten zou binnengekregen hebben in de zin van klank onderbrekingen op zender X, of zenders Y/Z of klankonderbrekingen op alle zenders , enfin we horen wel wat Louis zegt, en dan moet je er nog de juist conclusie kunnen uit trekken
Precies, en net dat zou kunnen duiden op één of meer specifieke zenders waar het voor valt.
Mogelijk staat op het FR forum meer van deze klachten? (gebaseerd op dat het geluid wegvalt op FR3)
dus wat je eerst moet proberen is → Installeer en synchroniseer je Wi-Fi Booster als dat niet lukt kan de decoder uiteraard ook niet werken die op deze booster aangesloten is.
ja maar dit zijn klachten van meer dan een jaar geleden blijkbaar, en er zouden hier ook wel klachten op het NL forum komen moest dit het geval zijn.
Afhankelijk van het aantal mensen dat geregeld naar FR3 kijkt in Vlaanderen en zich ook nog eens stoort aan het geluid.
even te voorbarig, hij heeft het weer gedaan…………. wat ik wel merk is dat het meer gebeurd ‘s avonds dan in de dag……… en ook mijn vrouw kijkt nogal veel naar opgenomen programma’s en daar is het ook frequenter. en eveneens op meerdere zenders
Beste,
Wordt mijn Booster nu opgestuurd?
Via B post, zo ja met welke referentie kan ik mijn collis opvolgen
Bedankt,
Louis Van Aken
Verzonden vanuit Mail voor Windows
Van: service@proximus.com
Verzonden: maandag 18 oktober 2021 10:43
Aan: louisvanaken@skynet.be
Onderwerp: Je vraag om informatie
|
wel merk is dat het meer gebeurd ‘s avonds
Is dit via je PLC’s misschien of gebruik je die niet meer.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.