Beantwoord

regelmatige klankonderbrekingen

  • 2 September 2021
  • 84 reacties
  • 682 Bekeken


Toon eerste bericht

84 reacties

Ik geef het toe, het is erg vergezocht, maar als je wifi signaal zwak is; zijn er meer apparaten gekoppeld aan je B-Box die de nodige bandbreedte afnemen?
En héél vergezocht: eventueel een onbekende die ‘s avonds mee surft op jouw netwerk?

Reputatie 2

gisterenavond meer dan een uur GEEN klank op TF1, onderbrekingen op A2 FR3, één, vtm dobbit en andere.  Synchronisatie klank en beeld op Action is 2 sec verschil. Wordt alleen maar erger. Geen onderbrekingen van beeld noch van het internet (gebruik meestaal internet zonder klank)

Reputatie 2

Nee Martin, niets structureel veranderd in de woning, die storingen zijn er plots gekomen… het enige wat nog niet is vervangen is mijn bbox3, Proximus, kan die eens nagekeken worden? 

Nog een fijne avond en zal het morgen wel lezen, groetjes

heb je TL lampen die je ‘s avonds aanzet, al is het ook in de dag dat je het voorhebt blijkbaar, ik denk eventueel aan stoorsignalen.

Reputatie 2

Hello martin, een Philips een 10 tal jaar oud en neen ik gebruik mijn PLC’s niet meer sinds ik een wifi booster heb.

wel merk is dat het meer gebeurd ‘s avonds

Is dit via je PLC’s misschien  of gebruik je die niet meer.

Reputatie 2

even te voorbarig, hij heeft het weer gedaan…………. wat ik wel merk is dat het meer gebeurd ‘s avonds dan in de dag……… en ook mijn vrouw kijkt nogal veel naar opgenomen programma’s en daar is het ook frequenter. en eveneens op meerdere zenders

Reputatie 2

bedankt allemaal voor jullie reacties. In ben nu meer dan een uur op Picx aan het kijken (cross) en de klank is nog niet uitgevallen ……...Ik ga nu even zappen en hou jullie op de hoogte, tot straks

Afhankelijk van het aantal mensen dat geregeld naar FR3 kijkt in Vlaanderen en zich ook nog eens stoort aan het geluid. :wink:

ja maar dit zijn klachten van  meer dan een jaar geleden blijkbaar, en er zouden hier ook wel klachten op het NL forum komen moest dit het geval zijn.

Precies, en net dat zou kunnen duiden op één of meer specifieke zenders waar het voor valt.
Mogelijk staat op het FR forum meer van deze klachten? (gebaseerd op dat het geluid wegvalt op FR3)

Ik denk dat je dan wel van veel anderen ook al berichten zou binnengekregen hebben in de zin van klank onderbrekingen op zender X, of zenders Y/Z of klankonderbrekingen op alle zenders , enfin we horen wel wat Louis zegt, en dan moet je er nog de juist conclusie kunnen uit trekken :slight_smile:

Inderdaad, ik had dat s-je er bij moeten zetten, desondanks blijft de vraag toch open : alle of specifieke zenders?
M.a.w., misschien een kleine inspanning, maar ook eens tijdelijk een andere zender opzetten waar Lois_03 anders nooit naar kijkt ? We weten dus wel dat het bij FR3 gebeurde, maar niet of het bijv.  bij VTM, Eén, … en andere populaire zenders ook gebeurt. Ik neem aan dat de technieker deze eerst bekijkt, En bij SD of bij HD zenders?
 

wifi van de bbox mss niet in orde  , mss one ssid eens uitzetten etc…. maar dat zou de technieker toch allemaal moeten uittesten naar mijn bescheiden mening !

  

Wifi booster ondertussen aangekomen en geinstalleerd, maar ……..helaas de klankonderbrekingen blijven, bv vanavond op FR3 aan het kijken en geregeld seconden klank weg. Ik ben ten einde raad.

NB: kan het zijn dat dit enkel bij bepaalde zenders is? en waarom?

de laatste zin wijst er volgens mij op dat het niet over één zender gaat

Ik heb tijdens je antwoord mijn vorige bijdrage aangepast (inzake welke zender)
Dat lijkt me alleszins ook een nuttig gegeven.
Wat de draadloze oplossingen betreft, dan is het dezelfde fout bij de 2 originele extenders en nu de laatste wifi-booster? Lijkt me sterk.

Oei, inderdaad daar heb ik echt overgelezen, dan vraag ik mij af of die technieker die langs geweest is daarvan op de hoogte gezet werd gezet en eigenlijk had hij beter ook een andere bbox gezet, ook dan was alles vervangen en kon men dit allemaal als reden uitsluiten.

Daarom dat ik ook altijd als ok problemen heb testen doe van de basic uit, namelijk bbox verbinden met een netwerkkabel aan het toestel dat verdacht is hier nu de de decoder, maar ook zijn pc want die draadloze oplossingen die er tussen staan kun je anders niet met 100% zekerheid uitsluiten als oorzaak van het probleem

netflix volgt een andere weg dan het ipTV signaal voor de decoder, netflix is het via IP-internetsignaal.

…..

maar uit het gans het verhaal hier begint het toch meer en meer te wijzen in de richting van je TV, je hebt ook geen onderbrekingen op het beeld het is gewoon op je klank

…….

 


Dan toch effe een domme vraag (van mij) er tussen door: Op de vorige pagina lees ik dat het klankprobleem zich eveneens voordoet als Louis_03 Proximus TV  op zijn PC bekijkt. Hoe kan het probleem dan bij de TV liggen?

De schermafbeelding :

 

 

 

 

Een vraag die bij me opkomt, ik heb net een ander topic gezien waar die (dezelfde?) problemen zijn bij Netflix.
Ik vraag me af @LOUIS_03 : gebeurt dit bij alle zenders of alleen die zender (welke?) waar je altijd naar kijkt?

ja je zegt zelf dat je decoder en wifi-booster reeds vervangen werden door de technieker.

maar uit het gans het verhaal hier begint het toch meer en meer te wijzen in de richting van je TV, je hebt ook geen onderbrekingen op het beeld het is gewoon op je klank.

je kunt natuurlijk nog eens alles herstarten volgens de methode/volgorde beschreven hier → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

spijtig dat je geen TV (kleine TV) van iemand eens kunt lenen om vast te stellen of je het dan ook nog klankonderbrekingen zou hebben.

========================================================================

Een gedachte die al dikwijls bij mij opgekomen is:

Eigenlijk zou men bv. in de Proximus shops een utp netwerkkabel in bruikleen moeten kunnen afhalen om bepaalde verdachte toestellen te kunnen 100% uit te sluiten, zodat je bvb je decoder rechtstreeks kunt verbinden met bbox zonder draadloze oplossingen er tussen.

Reputatie 2

ik kreeg ook het advies (????) van een kennis om even alles een 5 tal minuten zonder stroom te zetten en daarna alles weer aansluiten ?? Is dit omslachtig ? Kan dit helpen? Moet ik dan alles resetten?

iemand een idee hierover,  Alvast bedankt

Reputatie 2

Hello,

sinds de melding van mijn klankprobleem heeft Proximus, dank zij de vriendelijke dames en heren van de helpdesk en de technieker ter plaatse, mijn Hifi booster geleverd en werd ook mijn decoder V5c, HDMI kabel en afstandsbediening omgeruild en afgesteld, waarvoor mijn dank, Maar helaas is mijn probleem nog niet opgelost, ttz ik heb nog regelmatig klankonderbrekingen van 1 à 3 sec, vervelend.

moet ik stilaan gaan denken om mijn TV toestel te vervangen?

Reputatie 2

probleem nog niet opgelost, technieker zou gisteren langskomen, maar niemand gezien. Hij zal waarschijnlijk vandaag nog contact opnemen. ik hoop dat dit vervelend probleem opgelost kan worden, groetjes en bedank voor de reeds gedane moeite.

Reputatie 7
Badge +3

@LOUIS_03

Morgen komt er een techn. langs die de aansluiting zal nakijken voor de digitale tv.

 

Groeten

Geert

Reputatie 2

thanks

@LOUIS_03 TBI: → je Profiel op | Proximus Forum

Reputatie 7
Badge +3

we zijn helaas altijd thuis, zeg het maar wanneer jullie komen, bedankt voor de hulp

 

Ik zal een afspraak maken, je mag je klantnummer en een GSMnr. (contactnummer voor de technicus) nog even toevoegen op je profiel aub.

 

Geert

Reageer