Skip to main content
We zijn nu reeds in de maand Febr.beland en nog steeds is de app van proximustv niet te gebruiken met chromecast.

Eind vorig jaar is de befofte gedaan dat dit in febr.zou opgelost zijn!

Blijkbaar veel woorden maar weinig daden! Jammer eigenlijk daar andere operatoren yellowtv en stievie,tv- vlaanderen dit wel aanbieden.

Jullie lopen een beetje achter bij de concurenten hé,kunnen jullie dit oplossen in de korste tijd,

We willen terug kunnen casten naar de chromecast !

Dank bij voorbaat
hi, de update voor de app (android) zal na dit weekend gebeuren in phases

voor IOS zal deze update er zijn 1 of 2 weken later
Deze komt stelselmatig bij iedereen binnen. Dus nog heel even geduld graag. Grtjs,
De nieuwe versie voor ios is reeds beschikbaar. Als je via de app store zoekt op Proximus TV ga je de mogelijkheid krijgen om de app bij te werken. Groetjes Thierry
Renevg we laten dit even nakijken. Van zodra we meer nieuws hebben komen we terug bij u. Groeten Els
Ah inderdaad, stond nog niet klaar als update maar bij het selecteren van de app kwam er 'werk bij' te voorschijn. Bedankt!
Renevg, kan je even laten weten via prive bericht naar Het Proximus team op welk toestel je juist de proximus tv app gebruikt ?
Rene, heb je ondertussen de update ontvangen?
Martin, voorlopig hebben wij daar nog geen info over dus ik vrees dat dit zeker nog niet voor direct zal zijn.
Martin, dit is voor de apps die via Android werken. Grtjs
Louter ter info: Hier op het forum zal je maar pas reactie krijgen van iemand van Proximus zelf op maandag als ze hier terug langskomen

Bellen naar helpdesk 0800 22 800 kan wel op zater- en zondag



ik weet niet of je het hebt over proximuspickx app op smartphone enz..

maar met de chrome browser kun je ook casten naar je TV via URL: http://proximuspickx.be



PS: Nog eens getest op mijn galaxy android smartphone en daar werkt de Chromecast via het Chromecast symbool.
Gisteren update gehad, chromecast is er bij en werkt perfect.
Vee, ik betreur je berichtje te lezen, maar de casting optie werkt inderdaad terug sinds enkele maanden.
Ter info:

https://nl.forum.proximus.be/digitale-tv-7/casten-voor-wanneer-46719 >

Proximus medewerker zegt:

Ondertussen zijn wij begonnen aan de nieuwe update voor de TV app op android, de update gebeurd in waves (dus niet iedereen krijgt die op hetzelfde moment binnen) Normaal gezien zou iedereen die op android zit tegen het einde van de week de update moeten binnen hebben. De update voor IOS volgt later, we laten hier nog iets weten.
Dank voor de info,hopelijk is dit nu de echte waarheid.

Alvast bedankt en vriendelijk groeten

ben nog altijd aan het testen door te ontkoppelen en terug te casten dan maar het blijft wel werken bij mij.
Alleen valt het mij op dat het laden + zwart scherm toch zeker 15 seconden duurt vooraleer je beeld krijgt.


Nadat de Ipad niet meer kon casten met de laatste update van Pickx ,gebeurde gisteren hetzelfde met de android smartphone na de laatste update. Dus ik belde de Proximus helpdesk. Niet de schuld van Proximus kreeg ik te horen het ligt aan de instellingen van Chromecast . Ik kan VRT nu , Auvio , Youtube etc perfect casten maar bij Proximus Pickx ligt het dus aan de “instellingen van Chromecast” en ik moest de helpdesk van Chromecast contacteren .

Toch geweldig die Proximus helpdesk neen ? Ik kan dus gratis TV kijken maar betalend niet ….


Nu 5 maanden na de beloofde datum nog steeds niet beschikbaar. Dit vond ik net terug. Maar gaat aan geen kanten want het stream symbool staat er niet op. Is dit een manier om klanten aan het lijntje te houden.

Wat gebeurt er exact als je probeert te casten ? Zie je het chromecast icoontje nog staan ?


zou dit niet het zelfde zijn als bij de decoder dus voor SD zenders in SD en voor HD zenders in HD?

Ik open op de Smartphone het programma dat ik wil bekijken , krijg ook het Chromecast symbool , kan de TV ook selecteren  , krijg “ laden” en dan een zwart scherm. Smartphone, TV , zelfs modem werden een aantal keren aan en uit gezet niets helpt. Altijd een zwart TV scherm


Met welke kwaliteit streamt Proximus naar de Chromecast?

Beeldkwaliteit is hier zeer teleurstellend, met andere apps zoals bv Netflix en Youtube geen enkel probleem.

Ter info :

Ik heb bij mij hier op mijn samsung Galaxy 8 voor alle zekerheid met de laatste update de pickx Chromecast nog eens geprobeerd en werkt bij mij zonder probleem.


eerst werkte het bij mij ook ...


En wanneer komt de nieuwe versie voor ios?
Het gaat goed maar 1x per avond valt de app uit,,moet dan opnieuw opstarten met het gevolg dat ik terug vanaf het begin moet kijken ingeval van opname of uitgesteld kijken, dat is vervelend en ik heb geen zin om daarvoor extra te betalen om te kunnen doorspoelen.

Wat nu? Terug naar tvv? Of heb je een oplossing voor mij?

Reageer