Vraag

Proximus V5 CISCO decoder hapert


Beste,

Mijn Belgacom V5 decoder hapert bij elke opname en recent ook tijdens het real-time kijken. Enkel uitschakelen helpt. Kan dit verholpen worden?

Gr


11 reacties

Beste allen,

 

Dank voor de reacties. Ik ga absoluut de door jullie aangegeven tips uittesten. 

Ik kom hier nog op terug.

Vriendelijke groeten

Reputatie 6
Badge +3

Dat wist ik nog niet, bedankt om dit te laten weten.

Ik weet dat mijn pa vroeger nog de harde schijf er uitgehaald had en vaststelde dat hij niet meer kon pauzeren . In de volgende decoder V5-c heeft het inwendige geheugen dit inderdaad moet opvangen .

Reputatie 6
Badge +3

Je hebt ook nog het cachegeheugen van de decoder v5. Tenzij dat deze uitdrukkelijk de harde schijf gebruikt dan kan je inderdaad pauzeer problemen krijgen, natuurlijk zal het niet mogelijk zijn om een 30 tal minuten te pauzeren. Maar je opmerking is zeker terecht. het probleem kan ook aan de decoder zelf liggen. Buiten een reset zoals jezelf al had aangehaald kan je niet doen.

En natuurlijk ook gebruikt bij pauzeren.

Juist daarmee dat ik dacht dat er nog iets anders in het spel was aangezien er real time kijken ook een probleem geeft.

Reputatie 6
Badge +3

Een  niet-essentieel defect onderdeel kan ook voor storingen zorgen. De HDD wordt enkel maar gebruikt voor lokale opnames niet voor de tv-software/firmware van de decoder.

maar wel ook probleem in real time zou dit dan iets met de harde schijf te maken hebben !

Reputatie 6
Badge +3

Je zou als test eens kunnen werken zonder de harde schijf in jouw decoder v5. Schakel de decoder volledig uit door de aan en uit schakelaar en koppel de stroom lost. Druk aan de linkerzijde op de ontkoppeltoets om de HDD te verwijderen. Koppel de stroomadapter aan en zet de aan en uit schakelaar terug aan en probeer nu eens live TV te kijken en kijk of je nog problemen ondervind. Kan je dan vlekkeloos kijken dan ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk aan de harde schijf (HDD).

Is er al iets voorgesteld geweest door iemand van proximus zelf, want nu zal er niemand meer reageren vrees ik hier op het forum van hen en zij komen heir pas terug langs maandag

Ik kan alleen maar meegeven dat indien er geen plausibele oplossing aangeboden wordt dat je ook kunt een gratis happyhouse technieker aanvragen indien dit zou nodig zijn, en die kun je hier aanvragen 

> http://proximusbe/happyhouse 

Beste Martin,

Dank je voor de reactie. Ik heb al deze richtlijnen al gevolgd net als het hiërarchische opstarten van de toestellen. De decoder werkt dan feilloos maar na een dag beginnen de opnames of het uitgestelde kijken weer te haperen. Meestal is dit haperen een aantal seconden maar echt een lijn zie ik er niet in.

Gr

heb je de bbox ook al eens herstart alsook de andere toestellen als die tussen je decoder en bbox staan

zie > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

als je uw deccoder herstart ook best doen door je netstekker van de voedingsadapter zelf uit het stopcontact te trekken gedurende 10 sec zodat de voedingsadpter ook eens zonder spanning gestaan heeft.

Reageer