Vraag

Proximus TV wordt af en toe even onderbroken (1 à 2 seconden)

  • 8 November 2020
  • 9 reacties
  • 556 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo medewerker,

Onze Proximus TV valt regelmatig gedurende ongeveer 2 seconden uit, zodat we dan een stuk van de conversaties missen en moeten terugkeren.

Ik zie dat er al een oude topic bestaat “Belgacom TV beeld valt geregeld weg voor +- 2 seconden” 

Blijkbaar dateert dit probleem al uit het Belgacom tijdperk, en onder de topic zie ik dat het probleem nog niet opgelost is, zelfs niet na vervanging van heel wat onderdelen.

Kunnen jullie dat repareren ?

met vriendelijke groeten,

Leo D’haese


9 reacties

ja ik kan het alleen maar melden dat ze normaal gezien en deze keer terug waarschijnlijk weer voor morgen, maar als de mensen van proximus de draad hier niet opnemen dan kan ik daar weinig aan doen!

morgen (  hopelijk ;-)  ) kunnen zij ook namelijk ook eens je lijn op fouten natrekken...

Het probleem is nog niet opgelost. De onderbrekeningen van de TV blijven voortduren. De herstart van de modem was geen oplossing.

Reputatie 7
Badge +4

@Leo en Isabelle Heb je dit zowel bij live TV of als je uitgesteld kijkt na pauze of tv replay ? 

Ik zie hier niet onmiddellijk een oorzaak en zou graag nog eens iemand ter plaatse sturen voor grondig nazicht als dit ok is voor u. 

Deze service is beneden alle peil voor een rijk Telecombedrijf als Proximus.

Ik heb zonet volgende klacht ingediend bij de ombudsman voor Telecom.

Wat is het onderwerp van uw klacht ?

Volgende klachten werden geregistreerd in Proximus Forum, maar er wordt nu al maanden niets mee gedaan.
1. De unsubscribe van emails van het forum werkt niet, waardoor ik steeds heel wat ongewenste mails binnenkrijg --> tegen privacy regels.
2. Mijn paswoord voor Proximus Mails werkt niet en ik krijg geen antwoord waarom niet.
3. Regelmatig korte onderbrekingen op Proximus TV.

 

Welke oplossing verwacht u van de operator ?

Dat ze minstens binnen de 48 uur een antwoord geven waar de gebruiker iets mee kan doen.
Hiervoor zou Proximus hun klantenbestand een Service Level Agreement kunnen bieden, waarbij er voor Proximus een boete gegeven wordt in de vorm van een korting op het abonnement als ze niet eens antwoorden, of als ze een probleem niet kunnen oplossen.

Ik zou het heel erg appreciëren als de Ombudsman voor Telecom dit zou aankaarten: zolang Proximus geen nadeel ondervind van hun klanten te verwaarlozen zijn ze blijkbaar niet gemotiveerd om voldoende bekwame mensen op die reële klantenproblemen te zetten.

Alvast hartelijk dank voor je tussenkomst.

Leo D'haese
10 jaar ervaring in het organiseren van professionele helpdesk en tweedelijns support voor IT diensten 

 

 

laat ons eens weten wat uiteindelijk de oplossing dan was van de dienst “ombudsman Telecom”

“We hebben dit bij live TV of als je uitgesteld kijkt na pauze of tv replay ?”

Dat moeten we dan nog eens onderzoeken of het in de 3 gevallen optreed.

Het probleem doet zich al jaren voor, en vroeger is er al iemand geweest en die vroeg ook om de modem te herstarten, wat we toen ook gedaan hebben. Het was misschien een tijdje opgelost - zou kunnen - maar in elk geval doet het zich nog vrij geregeld voor, ook na herstarten van de modem dus.

De ombudsman schreef daarover in een brief dat hij volgende melding kreeg van Proximus: “

“Wij (Proximus dus, nvdr) hebben op 22.01.2021 contact gehad met de klant betreffende de TV verbrekingen. Daar zijn de problemen reeds in orde na een reset van de modem.”

Proximus had ons gebeld vrij snel na het herstarten van de modem. Toen hadden we het probleem nog niet opnieuw opgemerkt, maar er wel bijgezegd dat dat niet betekent dat het probleem was opgelost. Blijkbaar verkoos de Proximus medewerker dit te interpreteren als “het probleem is opgelost”. Dit is geen goede helpdeskdienst, wel een truk om tijdelijk goed te scoren bij de ombudsman.

met vriendelijke groeten,

Leo D’haese

Best ook vermelden of je decoder rechtstreeks verbonden is met een netwerkkabel aan de bbox want als er nog draadloze oplossingen tussen staan kunnen die ook de oorzaak zijn.

Anders je toestellen eens herstarten.

NB: Morgen komen de mensen van proximus zelf hier terug langs en kunnen je lijn even controleren op onderbrekingen of fouten.

Reputatie 7
Badge +5

@Leo en Isabelle Kan je het eens onderzoeken waar en wanneer het juist optreed? Zodra we die informatie hebben kunnen we verder zoeken naar de oorzaak.

Bedankt Martin voor je antwoord.

Ik lees hierboven: “morgen komen mensen van proximus zelf...”

Na 14 dagen nog geen mensen van Proximus gezien of gehoord.

Mijn decoder is rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan de bbox.

Mijn toestellen zijn reeds vaak herstart en het probleem blijft.

 

Reageer