Vraag

Proximus TV scherm blokkeert voortdurend

  • 19 October 2018
  • 18 reacties
  • 3419 Bekeken

Om de paar minuten blokkeert het scherm van Proximus TV. We moeten dan omschakelen op een andere zender en dan lukt het weer wel. Op het scherm komt: er is een onbekende fout opgetreden. Onze Decoder is aangesloten via PLC adapters op het 220 Volt electriciteitsnet.. Het is niet de eerste keer dat wij dit probleem hebben, recent deed ik een reset van de PLC adapters en dat heeft nu een paar weken geholpen, nu is het opnieuw prijs. Ik heb de electriciteit van PLC, Decoder, Modem gedurende een 10-tal minuten onderbroken en dan alles heropgestart. Het helpt niet, wie kan mij helpen.

18 reacties

De PLC' zorgen dikwijls voor dergelijke problemen maar als je 100% wilt zeker zijn dat deze de echte oorzaak zijn zou je de decoder met een tijdelijk aangelegde losse utp netwerkkabel moeten kunnen verbinden rechtstreeks aan de bbox.
PS:
- PLC's niet voeden via een verdeelstekkerdoos maar rechtstreeks in het stopcontact.
- eens de PLC in een ander stopcontact steken kan mogelijks ook verbetering brengen
Als je alles uitgeprobeerd hebt en ook al alles heropgestart en/of gereset (klik hier) hebt en er ook geen oplossing komt via de proximus medewerkers/helpdesk dan zou je een gratis happyhouse technieker kunnen aanvragen om de zaak bij u eens veder uit te pluizen wat de oplossing zou kunnen zijn voor je probleem en die kun je hier aanvragen >
http://proximus.be/happyhouse
Ok bedankt, zal wel een heel lange UTP kabel moeten hebben, want Bbox staat in garage, dat is zeker 15 meter.
Ter info: dit zou geen enkel probleem zijn, deze mag zelf tot 100m lang zijn.
Ik heb mijn Plc's ook buiten gezwierd wegens af en toe problemen ... is natuurlijk niet altijd evident om zon utp kabel ergens te kiunnen wegmoffelen, maar is altijd de beste oplossing zodat je draadloze oplossingen kunt vermijden.
Reputatie 1
Badge
Bij mij blokkeert het beeld na 2 seconden.
Zappen, geeft terug 2 seconden beeld, dan terug geblokkeerd.
Zowel op 1e decoder rechtstreeks aangesloten, als op de 2e via bridge.
Opnames kijken gaat wel !!!
Decoder en bbox power resetten helpt deze keer niet (paar maand geleden wel , toen zelfde probleem)...
Mss toch eens proberen om de bbox te > resetten ipv heropstart (power reset)
Als dit niet helpt en de proximus medewerkers maandag ook geen sluitende oplossing kunnen bieden, dan beroep doe op gratis happyhouse technieker kan ook altijd, die kun je hier aanvragen indien nodig > http://proximus.be/happyhouse
Reputatie 1
Badge
Na 2e power reset bbox en decoders werkt het terug...
Reputatie 5
Badge +3
@Patsalon: heb u dit al uitgetest:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-wi-fi-extender-resetten.html

mvg.
De algemene herstartprocedure staat hier beschreven voor al je toestellen: van bbox , tot draadloze toestellen (wifi extender / PLC adapters) en decoder toe …
> Klik Hier (waar je ook kunt chatten met iemand van Proximus zelf indien je dit wenst)
hallo martin,

bedankt voor je feedback. Alles werkt nu prima, maar ik heb nu vastgesteld dat het probleem zich alleen voordoet als ik op mijn laptop werk van mijn werkgever als ik in thuiswerk ben. Heel bizar, Proximus TV valt uit om dan plots na een half uur weer aan te springen voor 5 minuten, dan valt het weer uit (het is nu net weer uitgevallen). Ik heb Blue tooth uitgeschakeld op deze laptop. Kan het zijn dat die PC een storing geeft op de PLC's die met 220 Volt zijn verbonden?

Groeten,

patrick
dit zou eventueel kunnen, sommige netadapters kunnen ook storing geven mss ook eens proberen om op de batterij te werken als het dan nog gebeurt of op een andere plaats te werken met die laptop.

Indien je uw laptop aansluit via ethernet kabel dan eens proberen via wifi te werken om te zien of het daar iets mee te maken heeft.

je laptop werkt toch niet met een vast ip adres op 192.168.1.64
eens controleren met command ipconfig om te zien op welk ip adres hij werkt
Hey,

Ik heb een geljkaardig probleem. We hebben sinds eind augustus een abonnement met internet en tv bij proximus. We hebben echter al vanaf het begin problemen met onze tv. Sowieso is het beeld al niet super vloeiend, maar vanaf dat we een laptop insteken om te laten opladen, hapert het beeld enorm en is het onmogelijk om nog verder te kijken. Ik heb al via verschillende wegen contact opgenomen met proximus. Uiteindelijk had ik een telefonisch contact met een medewerker. Deze beweerde dat de recente decoders geen plc adapters, maar een wifi bridge nodig hebben. Ik vind het nogal straf dat dit nergens op de website vermeld staat en vraag me dus af of dat inderdaad het probleem zal verhelpen.
Hoe kunnen we dit oplossen?
Tip: mss dan eens beroep doen op een gratis happyhouse technieker (want als je alles al een heropgestart of gereset hebt kun je zelf eigenlijk niet veel zelf meer ondernemen), die kun je kunt hier aanvragen > http://proximus.be/happyhouse
PS:
zie ook FAQ's
https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_tv_trouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen.html
Reputatie 7
Badge +4
techneut, ik heb je lijn uitgemeten en zie geen storing. Dit wil zeggen dat het signaal goed toekomt tot op je modem. Wanneer je problemen begint te krijgen vanf je de laptop insteekt om op te laden vermoed ik inderdaad dat dit met de plc adapters zal te maken hebben. Steek je de laptop in 1 van die plc adapters ? Kan je eens testen door de laptop op een ander stopcontact aan te sluiten?
Beste,

Bij men ouder zijn er telkens, net voor 20:30 tv problemen.
telkens treed er een onverwachte fout op.
Ik neem aan dat PLC niet ideaal is, en ik heb aangeraden te testen met UTP kabel.

Nu heb ik thuis geen PLC, en mijn PXS TV heeft ook altijd vanaf 20:00 problemen, vooral met beeld kwaliteit.

Bbox herstarten, decoder herstarten, beiden samen … het helpt allemaal niet.

Als ik op t werk er over praat, geeft iedereen aan min of meer het zelfde voor te hebben.

Komen daar verbeteringen voor of zitten we met een verzadigd netwerk en is de tv wat veel voor onze infrastructuur?


Vriendelijke groeten
Louter ter info: Ik had dit vroeger ook altijd voor 's avonds als ik met PLC's (devolo) werkte maar sedert ik met utp kabel werk nooit meer voorgehad.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie inderdaad een storing op je lijn, om dit te verhelpen stel ik voor een technicus ter plaatse te sturen. Kan je mij alvast enkele datums geven wanneer dit voor je kan passen?
Ik ben volgende week enkel donderdag niet thuis.

Groeten.
Reputatie 7
Badge +4
Steven, kan je me nog even een privé bericht sturen met daarin het correcte adres en het correcte gsm nummer waarop men bereikbaar is voor de technieker? Dan boek ik de afspraak op maandag voormiddag in.

Grtjs, Charlotte


https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Reageer