Vraag

Proximus TV op PC


Beste,

Ik draai Proximus TV op een 6 maand oude PC I7-7700 met Win 10 met upgrades tot vandaag.

Proximus TV loopt om de haverklap (paar minuten) vast:
Er zijn 2 fenomenen:
1) het beeld loopt vast maar de klank blijft: na een tijd begint het beeld opnieuw te lopen
2) het beeld loopt vast en de klank verdwijnt: als ik van kanaal verander en terugkom dan begint alles weer te werken.

Er zijn reeds 2 Proximus techniekers langs geweest: modem vervangen, reset op fabrieks- instellingen, wijziging ergens in de straat, enz...
Vaste TV werkt goed. Problemen op 2 PC's en op de smartphone.

Dit doet zich frequent voor sinds een drietal weken ( sinds Ronde van Vlaanderen)

Ik heb de indruk dat de fout meer voorkomt tijdens druk bekeken programma's zoals het nieuws, wielerwedstrijden, s'morgens minder dan s'avonds.

Het duurt nu al een paar weken. Graag een oplossing aub.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Roland, via welke webbrowser ga je dit bekijken? Grtjs, Charlotte.
Dag Charlotte,
Ik gebruik geen webbrowser.
Ik gebruik de Proximus TV app op 2 verschillende Win10 pc's en een Samsung S7 smartphone.
Op al deze apparaten krijg ik onderbrekingen van de uitzending.
Heeft wel goed gewerkt voor ong drietal weken.
Mvg
Roland
Vanavond tijdens "Terzake". De ene uitval na de andere. Duurt zeer lang eer dat het beeld terug komt.
Hele tijd slecht beeld. Schiet dan in HD en valt dan stil.

Graag een oplossing aub
Reputatie 7
Badge +4
Roland, deze onderbreking ondervind je ook via je smartphone? Groetjes, Charlotte.
Probeer te kijken naar "De afspraak". Voortdurend onderbroken.
Niet meer mogelijk om naar het programma te kijken.
Iets stabieler op de smartphone maar wordt ook onderbroken.
Frustrerend ????
Reputatie 7
Badge +4
Roland, kan je de modem (Bbox) even herstarten aub door het toestel even uit de stroom te trekken. Graag vervolgens ook de decoder (en als je draadloos werkt, graag ook je draadloze verbinding). Ik zie dat de modem nog niet is herstart. Grtjs, Charlotte
Heb ook dezelfde problemen, reeds gemeld op dit forum. Het is toch erg dat dit reeds meer dan 15 dagen duurt, ik krijg geen antwoord op mijn mails en de helpdesk weet helemaal niet hoe het probleem aan te pakken. Het heropstarten van modem en decoder is reeds tientallen keren gebeurt evenals het opnieuw installeren van de app. Het is toch droevig dat als men de helpdesk belt men steeds dezelfde antwoorden krijgt. Herstart de decoder en de modem en we bellen u terug in een half uur. Ik ben nooit teruggebeld.
Modem uitgelegd en terug gestart. Tijdens "De Afspraak" deze morgen alweer 5 keer vast gelopen ??

Proximus TV draait schijnbaar op de Chrome webbrowser.

Wat nu ??
Correctie: Proximus TV draait als een zelfstandige app dus niet op Chrome.
Ik krijg nu ook een "FOUT" melding als het beeld vast loopt
Reputatie 7
Badge +3
ruru welke fout krijgt u? Groeten Els
FOUT (in hoofdletters) + een zinnetje zoals "probeer het later nog eens" of zoiets.

Tijdens het nieuws van 18h00 op EEN terug een vijftal onderbrekingen nu zonder foutbericht en dit op 2 verschillende PC's.

Wat is er veranderd de laatste 3 weken ? Voordien werkte alles prima ???
Nu tijdens Blokken. De ene onderbreking na de andere ??
Proximus TV op PC is nu waardeloos voor mij. Ik kan naar geen enkel programma nog op een behoorlijke manier kijken.

De onderbrekingen zijn frequenter tijdens druk bekeken programma's. s'Avonds meer dan s'morgens.

Dit heeft nochtans altijd goed gewerkt tot voor een paar weken. wat is er veranderd ??

Ik zou nu toch graag een oplossing zien .
Proximus TV op PC werkt aan geen kanten
Reputatie 7
Badge +4
Kan je de app eens opnieuw installeren ? Er is vorige week een update geweest.

Zijn al deze toestellen draadloos verbonden met je Bbox3 ? Kan je in dit geval de PC eens via kabel proberen te verbinden met de Bbox3 zodat we problemen met WiFi kunnen uitsluiten ? Groeten, Hadewych
de App loopt konstant vast.Idem met Live Tv op de browsers Firefox en Chrome.Heb er al een hele tijd last van.
Reputatie 7
Badge +3
bonzaikid werkt u draadloos of via de kabel? groeten Els

Reageer