Vraag

Proximus TV en Devolo Magic 2

  • 10 September 2019
  • 53 reacties
  • 8609 Bekeken


Toon eerste bericht

53 reacties

Louter ter info: Met het Mesh systeem zijn er regelmatig problemen (niet alleen met powerlans) daarom als je het echt niet nodig hebt zou ik ook niet aanraden van met Mesh systeem te werken, met multicast IPTV signalen zijn er blijkbaar nog meer problemen dan met internet signalen.
Met Devolo dLAN1200 zou het toch moeten werken, maar ik heb er nu ook geen meer van powerlans ben ik afgestapt, al wil ik hier niet mee zeggen dat het nooit goed kan werken, velen zijn daar tevreden over.
Hallo,

dat is herkenbaar! Ik ben het beu geworden en heb deze middag het ganse Devolo pakket terug gestuurd en mijn geld terug gevraagd.
Ik kreeg vond op de site van Devolo ook een procedure die ik moest volgen wanneer er 'storingen' zouden zijn met de Magic 2: alles gevolgd ... geen oplossing... puur tijdverlies.

Ik werk nu terug met mijn 'oude' PLC adapters van Belgacom (!) en dit gaat terug.
Ik heb een extra adapter en daarmee ga ik volgende week een WiFi booster proberen van Proximus...
Reputatie 1
Goedemiddag Francois,

Ik heb deze Devolo Magic 2 (2x LAN en 3x WiFi) adapters ook in ons huis geïnstalleerd, en heb dezelfde problemen als hierboven beschreven. Ook ik was de indruk toegedaan, volgens verschillende recensies, dat dit een zeer goed product was...
Heb zelf ondertussen al uren met verschillende settings geprobeerd in het configuratie-programma van de PLC's, maar heb nog geen oplossing gevonden.
Volgende test heb ik ook gedaan: TV beneden verbonden met Devolo Magic 2, en TV boven verbonden met rechtstreeks UTP kabel op de modem van Proximus. Resultaat: op het moment dat de TV beneden 'vastloopt', blijft de TV boven verder werken.
Probleem zit dus in de Devole Magic 2 adapters, of de combinatie van deze met Proximus TV.
Ik had gedacht dat de recente firmware update van Devolo de oplossing ging brengen, maar dat is dus niet het geval.
Heb zelfs ook al contact opgenomen met Devolo, maar daar konden ze me ook niet verder helpen...
Het is zelfs zo dat, sinds het laden van de recentste Devolo firmware een paar dagen geleden, ik de indruk heb dat er veel onderbrekingen zijn tussen de Devolo adapters (huis-icoontje wordt rood op de adapters).
Zijn er op het forum nog gebruikers van Devolo Magic 2 adapters en dit eventueel in combinatie met Proximus TV ?
Zijn er gebruikers met de Devolo dLAN1200+ adapters, en wat is hun ervaring?
(...Persoonlijk begin ik mij nl vragen te stellen ivm de firmware software van de Devolo Magic 2 adapters...)

Reageer